Gå til innhold
Hundesonen.no

Påskekrimmens kommentartråd

SoppenCamilla

Recommended Posts

:lol: Du slo meg :banana:

Er vel det eneste jeg slår deg i - og jeg er litt usikker på om jeg skal være fornøyd eller ikke :lol:

I går hørte jeg på TV (i Påskenøtter tror jeg) at i Gardemoenområdet er det 24 grytehullsjøer. De kalles også "dødisgroper". Håper ingen soniser faller i en slik. :whistle:

Jepp, spennende geologisk område dette *nerde litt*.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 225
  • Created
  • Siste svar

:icon_cry: er ikke med på sonentreff jeg tydeligvis :bye:

Ikke jeg heller :icon_cry:

Ey altså! Anette! Jeg er ikke i nærheten av topp 10 i akkurat nå-tråden! :frantics: Jeg føler at jeg har blitt satt i bås! :icon_cry:

:lol: :lol:

Gleder meg til fortsettelsen :ahappy: :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passer vel egentlig å skrive det her, for idag fløy jeg over Gardemommeby (på vei hjem fra Narvik) og så etter mistenkelige mennesker, poser, soniser som trente i skogen, men eneste jeg så sikkert var Letohallen! (som var utrolig kul å se ovenifra!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol::lol:

Skikkelig bra bilde av JeanetteH som høvding. Så for meg neste stevne med en slik på hode *ler*

Ellers så kan jo jeg også furte litt, for jeg er bare et spørsmål i krimmen, jeg :(:icon_redface:

Du har en vanvittig fantasi, Soppen :thumbs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha.. Jeg elsker detaljene du får med! :D Gleder meg allerede til morgendagens.. *Prøve å presse klokken til å gå fortere, men funker ikke å stirre hardt på den* :( Prøve igjen litt seinere!

”Næææh, så fine sløyfer, vi må ta bilde med alle samlet, med sløyfene!” sa Cattn. ”Unnskyld meg et øyeblikk først,” sa Emma. ”Det heter faktisk rosett, og ikke sløyfe! Sløyfe er de små firkanta båndene man får mens man er inni ringen, det!”

:icon_redface: Okiiida.. :P Haha.. Dumme Tante Cattn som bare sniker seg med på utstilling med kamera sitt :P (Har dog begynt å få med meg litt regler osv, utrolig nok :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juhu!! Blaze ble endelig BIS :D

Men siden jeg både bestikker Caroline til å vinne, kommanderer alle rundt o.l. så må vel noen prøve å vippe meg av tronen snart? Eller kanskje alle er Zombier og jeg har full kontroll? Kanskje noen snart driver med the Imperius Curse på folk? :o

Satt i skogen å skakklo og mine treningsvenner skjønnte ikke noe der jeg omtrent trillet av stolen :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anette&Amiga 427

Only Blondie 376

Siri Eveline 375

LineSK 366

Enits 360

Raksha 353

Siri 322

labbis 321

JeanetteH 320

Ingvild 316

Topp 10 i Akkurat Nå. :P

Looooool! :lol: Skamme seg hardt eller noe slikt! Kanskje jeg burde få meg et liv?

Forøvrig elsker jeg krimmen! :D Den er ikke for lang, eller for kort, den kan både være langere de dagene du vil det, og kortere de dagene du må det! Jeg elsker høvding bildet av Jeanette og håper på flere slike! Syns forøvrig jeg skal få en litt større rolle i år enn i fjor, jeg er jo så aktiv i akkurat nå tråden :lol: I fjord ble jeg en kake liksom! I år har jeg stilt X'en som har rullet seg i en dam :P Kniis! VIL HA MER VIL HA MER!

Vurderer å la vær å lese helt til påsken er ferdig. Da får jeg masse på en gang! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soppen, du er superb! :D Det finnes ikke ord for min nesegruse(for et weird ord!) beundring! Jeg fatter og begriper ikke at det går an å skrive så fengende og levende, men jeg er evig takknemlig for at du kan det! :ahappy:

Og YAY, vi ble 4BIS!! :D :D :D:lol: OG vi fikk være med i quizen, jo! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hvor lenge varer et Back on Track dekken? Når blir det slitt? Hvor mye vask tåler det? Mitt er vel 10 år gammelt, så vurdere å kjøpe nytt.  Men noen som har noen info om dette? Har sjekket BOT sin side, men finner ikke noe om akkurat dette.   
    • Lange turer er ikke nødvendigvis veldig stimulerende. Det kan være, men det kan også øke stress, særlig hvis dere går mye i ukjente miljøer eller rundt mye andre folk og hunder. Stress og usikkerhet er i stor grad genetisk, og påvirkes såklart av hormoner. Søksarbeid er ofte god stimuli, og er bevist å øke selvtilliten hos hunder. Meld dere på et kurs i nosework, barn hunt eller annen type søk som dere kan bruke som aktivisering i hverdagen. Tren triks og lydighetsøvelser. Kjøp spill med utfordringer som hun kan løse for å få middag. Generelt vil jeg også skjerme henne mot å bli presset inn i situasjoner der hun føler hun må si fra. Det er ikke alltid mulig, men ikke la fremmede klappe henne, hold avstand til ting eller steder som stresser henne, osv. Hvis hun knurrer er hun for ukomfortabel, og hvis det signalet blir oversett er bitt ofte neste.
    • Har en mittelspitz tispe som har mye stress. Dette spesielt i de to røyteperiodene og under løpetid. Merker dette godt med økende varsling, knurring mot ukjente(hvis de forsøker ta på henne) og slikking av labber. Alt dette begynte etter første løpetid. Vi forsøker å gå lange turer og leke for å stimulere henne, virker noe... Ingen smerter.  Snakket med dyrlegen uten noe særlig gode råd. Har også hatt atferdsanalyse for noen år siden, hvor konklusjonen var mer stimuli og eksponering.   Er det noen med liknende erfaringer? Kan det være hormonelt betinget, eller er det en slags angstlidelse?   
    • Det er ingen grunn til å ikke bruke tørrfôr som godbiter ellers også, det er jo bare mat, så lenge hunden vil ha det. Og vær for all del ekstremt forsiktig med AI. De stiller ikke vesentlige spørsmål som en veterinær vet å spørre før man behandler en hund. Kildekritikk er fint, men det kommer helt an på hvilke kilder man bruker. Og har lov til å bruke. Så enten er AI-en trent på ulovlig materiale, eller så har den et begrenset spenn av kilder. I tillegg er det ekstremt stor forskjell på hundehold i ulike land, så selv forutsetninger for forskning og råd fra profesjonelle vil variere stort.
    • Altså hvorfor har ikke jeg tenkt på dette?!  Så genialt med AI altså👏🏻  Har snakket med vetrinær igjen i går, og vi skal forsøke med Hills sitt allergifor:) Vi startet overgang i går og lillemann ELSKET det og «sorterte» maten i skåla for han skulle spise Hills-bitene først🤣  Det som var et kjempepluss var at foret har godbiter med samme ingredienser, så de kunne han få 4 stk av om dagen, selv om han er på eliminasjonsdiett. Så GJETT om det ble fest hjemme i går. Første godbit på mer enn syv uker.  Fikk også sove natta gjennom uten magetrøbbel og i morres var avføring fast og fin!    Har skikkelig tro på at dette skal bli bra🫶🏻 OG når vi forhåpentligvis starter provokasjonsdiett om noen uker så skal vi starte med VOM fra taste!    Tusen takk for gode råd folkens👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻 Dere er helt supre som tar dere tid til å svare, og nå er vi såå lykkelige i heimen😍    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...