Gå til innhold
Hundesonen.no

Jodlevalper født!


Yodel

Recommended Posts

  • Svar 361
  • Created
  • Siste svar

Tusen takk!

2 av tispene er lovet bort. En skal bli kosehund hos en eldre basenjioppdretter i Danmark som ikke driver aktivt lenger og mistet sin siste basenji (som faktisk er mormoren til vår "Centa") av alderdom for et halvt år tid siden.

Den andre tispa skal (om den blir lovende nok) til en basenjioppdretter i Lithauen.

Jeg vil holde igjen en tispe samt hannhunden for å se de litt an. Får se om jeg vil at tispa skal bli værende her litt, eller om vi skal se etter et deleier-hjem i nærheten.

Hannhunden har jeg også lyst til å se litt an. Vil liksom ikke love han bort til hverken "pet-home" eller "show-home" foreløpig. Kanskje han også er del-eie materiale?

Vil vente og se hvordan de utvikler seg og event. hva som kommer av henvendelser. Har ikke lyst til å skrive noe på hjemmesiden om at jeg har noen ledige heller, for det vet jeg faktisk ikke enda. Vanskelig dette! Vet mer når de er rundt 6 uker.

Edit, Nytt bilde av de små:

lunavmon.jpg

Hjemmesiden er oppdatert med nytt om både spesialen og valper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooh :D Liker at du skal beholde både hannhunden og en tispe! Ville gjort akkurat det samme :aww:(eller mer det at jeg liker hannhundene og vet at en av tispene kommer til å skille seg ut også med tiden, jeg vet bare ikke hvem enda, selv om jeg allerede heller litt mot tispe 1 :lol: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooh :D Liker at du skal beholde både hannhunden og en tispe! Ville gjort akkurat det samme :aww:(eller mer det at jeg liker hannhundene og vet at en av tispene kommer til å skille seg ut også med tiden, jeg vet bare ikke hvem enda, selv om jeg allerede heller litt mot tispe 1 :lol: )

Deeet har jeg ikke sagt. Har bare sagt at jeg vil se de litt an før jeg bestemmer meg. Kan uansett ikke ha hannhunden boende her :aww:

Veeet Raksha har lyst, men troor hun har nok at the moment :lol:

Edit: Selvom jeg har innmari lyst til å beholde tispen her prøver jeg å se litt realistisk på det- det er innmari greit med kun en hund når man har to små barn. Prøøøver å innstille meg på at jeg bør vente litt, men vi får se.

Har lyst til å beholde minst en av de på iallefal deleie. Jeg vil iallefall ha alle muligheter åpne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deeet har jeg ikke sagt. Har bare sagt at jeg vil se de litt an før jeg bestemmer meg. Kan uansett ikke ha hannhunden boende her :aww:

Veeet Raksha har lyst, men troor hun har nok at the moment :lol:

Edit: Selvom jeg har innmari lyst til å beholde tispen her prøver jeg å se litt realistisk på det- det er innmari greit med kun en hund når man har to små barn. Prøøøver å innstille meg på at jeg bør vente litt, men vi får se.

Har lyst til å beholde minst en av de på iallefal deleie. Jeg vil iallefall ha alle muligheter åpne :)

Ja, jeg skjønte at de ikke skulle forbli der for alltid, bare orket ikke å rette det til det :P Hehe. Du er da flink som klarer å holde deg fra å beholde valp altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deeet har jeg ikke sagt. Har bare sagt at jeg vil se de litt an før jeg bestemmer meg. Kan uansett ikke ha hannhunden boende her :aww:

Veeet Raksha har lyst, men troor hun har nok at the moment :lol:

Edit: Selvom jeg har innmari lyst til å beholde tispen her prøver jeg å se litt realistisk på det- det er innmari greit med kun en hund når man har to små barn. Prøøøver å innstille meg på at jeg bør vente litt, men vi får se.

Har lyst til å beholde minst en av de på iallefal deleie. Jeg vil iallefall ha alle muligheter åpne :)

Har det stoppet Raksha noen gang?! :whistle::innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje Raksha blir deleier på tispen? :D

Raksha bor nok litt for langt borte til at deleier er praktisk. Ooooog:

Veeet Raksha har lyst, men troor hun har nok at the moment :lol:

Yep. :hmm:

Har det stoppet Raksha noen gang?! :whistle::innocent:

:lol: Skjønner ikke? :whistle:

Men seriøst - nei, det er ikke tiden inne for en basenji til her enda, det kommer. Men ikke denne sommern.

Gleder meg innmari til å følge dem videre da. Spesielt hanhunden, jeg er jo bittelitt svak for tricolor hunder. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å gå tilbake til navn har jeg bestemt meg for å være konservativ og gå for mellomrom. Hannhunden skal kalles opp etter sin far og skal hete Into The Wind. Det har jo også litt med været å gjøre. En av tispene skal hete "It wasn't Me". De to sisste må jeg tenke litt mer på. Har mange gode alternativer!

Grattis med valpene :). Jeg synes forresten det er smart å ha litt mer konservative navn. Det er jo umulig å lese, det er umulig å si og umulig å skrive slike navn som henger sammen i ett (stakkars stakkars Øystein Eikeseth når han skal være speaker... og stakkars dem som skriver resultater og sånt *fnis*).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye! JAmmen bra det ikke egner seg med en utstillingsuinteressert deleier i Trondheim altså. For han lille med tre farger der ser ut til å bli farlig farlig søt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye! JAmmen bra det ikke egner seg med en utstillingsuinteressert deleier i Trondheim altså. For han lille med tre farger der ser ut til å bli farlig farlig søt...

Ikke utst.intr deleier i Trondehim KAN jo bli vanskelig ( :lol: )Men fullt mulig han passer best hos noen som ikke er utst. intr. også. Det er derfor jeg ikke vil love han bort hverken som utst. hund eller "kosehund" pr. dags dato. Jeg vil vite mer om hans eksteriør rundt 6-8 uker.

Men at han ser farlig søt ut- det er jeg enig i :wub:

Gratulerer så mye! JAmmen bra det ikke egner seg med en utstillingsuinteressert deleier i Trondheim altså. For han lille med tre farger der ser ut til å bli farlig farlig søt...

Ikke utst.intr deleier i Trondehim KAN jo bli vanskelig ( :lol: )Men fullt mulig han passer best hos noen som ikke er utst. intr. også. Det er derfor jeg ikke vil love han bort hverken som utst. hund eller "kosehund" pr. dags dato. Jeg vil vite mer om hans eksteriør rundt 6-8 uker. Selvom man heller ikke på det stadiet kan gi noen "Garantier" for hverken det ene eller det andre har man iallefall et bedre grunnlag å gå utifra da.

Men at han ser farlig søt ut- det er jeg enig i (det gjør de alle spør du meg) :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gratulsjoner!

Da var nok et navn bestemt. Tispen som skal til Lithauen skal hete "Gabija" som betyr "Lithuanian goddess of fire". Da passer det jo med "Illusion Of Fire" som stamtavlenavn.

Da har vi altså foreløpig: Into The WInd (hannhunden) Illusion Of Fire (Tispa som skal til Lithauen) og It Wasn't Me (tispa som kanskje skal bo her, kanskje skal deleies e.a.)

Men "Into The Wind" og "Illusion Of Fire" er jo begge element- navn, og der passer ikke "It Wasn't Me" inn. Men !It Wasn't Me" er jo så kult! Jeg må jo nesten ha det med allikevel^?

Om det siste navnet også blir et "rampete" navn. F.eks. I'm A Rascal, In Cahoots eller Itchy Paws, blir det da merkelig? Og hvem av dem passer best inn? Andre alternativer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan være langtidspasserbasenjieier, tenk! ;)

He he, hvordan da tenkte du? :) Deleier/Förvert eller?

Mååå ha med "it wasn't me" :D Og et rampete navn til passe da fint? Da har du to elementer og to ramper. :ahappy: I told you so eller In your face? eller.... maasse kule navn.

Ja, må nesten det :innocent:

Den siste tispa skal til en søt eldre dame (tidligere basenjioppdretter) i DAnmark, og da kan jeg nesten ikke kalle den "In Your Face" synes jeg- uansett hvor kult det er :innocent:

Hennes første hund het "Cleo" og da tenkte hun å kalle denne for "Patra" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Da har vi altså foreløpig: Into The WInd (hannhunden) Illusion Of Fire (Tispa som skal til Lithauen)

Andre alternativer?

Klippet noe her. Men du har med 2 av 4 elementer, hva med å finne noe med de to siste også?

- Imagine the Earth

- Invincible Water

Edit:

eller bytte om de :whistle:

- Invincible Earth

- Imagine the Water

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klippet noe her. Men du har med 2 av 4 elementer, hva med å finne noe med de to siste også?

- Imagine the Earth

- Invincible Water

Edit:

eller bytte om de :whistle:

- Invincible Earth

- Imagine the Water

Ja, det hadde egentlig vært utrolig kult med element-navn også.. men "It wasn't me" er jo så kuult! Flere forslag til element-navn?

Ja-a! En sånn maskot en. :aww:

Pm sendt :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper.
    • Det blir nok kompostgrinder og langline. håper bare det går bra med flytting midt i alene hjemme treningen.
    • Jeg tenker og gjør det samme som de ovenfor. Viktigere med gode hundemøter med gode sikre, kjente hunder.  
    • Har ei tispe på 5 som begynte å renne fra det rene øyet for litt siden. Vi dro til vet, men siden det ikke var rødt, eller irritert og ikke gul veske, så fikk jeg beskjed om å dryppe med saltvann en periode og komme tilbake om det ble verre. Det plager henne heller ikke.  Det er bedre om jeg drypper typ to ganger om dagen, men forsvinner ikke. Virker som om det blir verre på tur i vind feks.   Kan det være tett tårekanal? Hva gjøres med det?    Jeg spør her før jeg drar til veterinæren. Hun som så på det sist nevnte ikke det som et alternativ selv om jeg sa det virka som om det ble verre i «vær».  
    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...