Gå til innhold
Hundesonen.no

Rødskjær i pelsen


Recommended Posts

Det blir et liv i askese for unghunden Brisco.

Jeg var innom veterinæren i dag med følgende resultat:

  • Stronghold 3 ganger med 4 ukers mellomrom (for å utelukke parasitter).
  • Allergifor i minst 2 måneder (yikes!).
  • Ikke andre matrester, godbiter o.l. (yikes!).
  • Antibiotika i 10 dager.
  • Kløestillende shampoo.

Nå skal toppforsikringen til Gjensidige virkelig få prøvd seg. Vet de har nektet å dekke fòr tidligere, men det er tross alt den lengste delen av behandlingen.

Vi fikk uansett en trivelig dag utav besøket. Fint vær osv.

Det jeg reagerer på med denne behandlingen må jo være at de setter inn så mange tiltak på en gang... hvordan vet man da hva av denne behandlingen som ga effekt om det blir noen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg reagerer på med denne behandlingen må jo være at de setter inn så mange tiltak på en gang... hvordan vet man da hva av denne behandlingen som ga effekt om det blir noen?

Allergiforet er for å utelukket V&H som årsak. Stronghold er for å kunne rettferdiggjøre en eventuell blodprøve senere. Antibiotika og spesialshampoo er for hurtig lindring av kløen. Det er forsåvidt bare bytte av for som er behandlingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Drar opp denne mystiske tråden litt igjen, jeg! Yippie er nemlig ganske rødlig i brystet! Det kan umulig skyldes slikking. Kan ikke skjønne at det skyldes fuktighet hellet... det er jo begrenset hvor mye hele bikkja er gjennomvåt! Dessuten går det i perioder - både sommer og vinter.

Bilde318.jpg

Noen nye erfaringer eller forslag der ute?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal toppforsikringen til Gjensidige virkelig få prøvd seg. Vet de har nektet å dekke fòr tidligere, men det er tross alt den lengste delen av behandlingen.

Men du må jo kjøpe mat til din egen hund uansett, så hvorfor skal forsikringen dekke mat nå? :icon_confused:

Kan godt forstå at forsikringsselskapene nekter å betale det, for folk skal jo selv holde hunden sin med mat uansett.

Om dette spesialfôret er mye dyrere enn vanlig fôr, så kanskje forsikringsselskapet vil dekke mellomlegget fra vanlig fôr og opp til spesialfôret? Det høres mere rettferdig ut, enn at de skal dekke alt av fôrkostnader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...