Gå til innhold
Hundesonen.no

Trening i Trondheim


Kristiin
 Share

Recommended Posts

  • Svar 393
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Æh, trodde jeg svarte på denne, men det gjorde jeg altså ikke! Uansett, jeg må høre litt med hvilke planer foreldrene mine har først, om jeg kan låne bil osv. Jeg tror kanskje jeg skal til Trondhe

Kan godt ta ettermiddagen for min del også

Halv 6 passer bra. Er det lys nedi parkeringshuset ved Rotvoll mon tro? Da kan vi jo være der.

Guest Snusmumrikk

Jeg hadde tenkt det, men om det ikke kommer noen andre tror jeg at jeg heller legger et spor og bruker tida på å skrive oppgave (som jeg sikkert egentlig burde gjort uansett :whistle: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tenker oss bortover på torsdag :)

Yay :D

Vi kommer nok på torsdag! Mulig vi trenger frivillige til hint og annet, hvis noen er villige... ;)

Kult, så får jeg kanskje sett litt mer på den hårete hvite :D

Frivillige til hva da? Om jeg kan det, stiller jeg gjerne opp jeg ;)

Får se ann litt. :)

Blir det noe fellesdekk trening da?

Dexter sier at han vil gjerne prøve (og sikkert feile ;)) han, men

tenk om han hadde fått det til da??

Nei, han får vel være forstyrrelsen :whistle:

Gleder meg jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult, så får jeg kanskje sett litt mer på den hårete hvite :D

Frivillige til hva da? Om jeg kan det, stiller jeg gjerne opp jeg ;)

Du kan få lov til å komme bort og ta på ham mens han sitter! :P Tannvisning, altså. Men pass deg: hunden min er utilregnelig og kan finne på å slikke. Masse. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan få lov til å komme bort og ta på ham mens han sitter! :P Tannvisning, altså. Men pass deg: hunden min er utilregnelig og kan finne på å slikke. Masse. :aww:

Det skal jeg mer enn gjerne hjelpe deg med ja :D

Og evt. slikking får man vel bare ta som en bonus ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn tannvisning kan noen få hjelpe meg også med om noen vill, aldri prøvd den øvelsen :)

Hjelper deg gjerne jeg, er ikke redd for tenner, og Milla er så søt atte, det tror jeg skulle gå helt greit! Det er kjekt å ha en hund som er vandt med det, med tanke på fremtidige vet. besøk også ;)

Kanskje noen med litt erfaring fra utstilling kan vise akkurat hvordan dommeren gjør det, nærmer seg hunden altså, og hvordan hunden skal stå/sitte, så kan man øve litt regelmessig på hverandres hunder også, slik at de blir vant til at fremmede klår litt?

Jeg har sett hvordan veterinær gjør det, men det er veldig individuelt, og for alt jeg vet så finnes det regler for det i forbindelse med utstilling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelper deg gjerne jeg, er ikke redd for tenner, og Milla er så søt atte, det tror jeg skulle gå helt greit! Det er kjekt å ha en hund som er vandt med det, med tanke på fremtidige vet. besøk også ;)

Jeg tenker vell mest på tannvisning med tanke på øvelsen i LP jeg da :)

Blæh, jeg kan ikke på mange torsdager nå (7-8stk).. :hmm: Noen som kunne være intr. i trening en annen dag i uka også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker vell mest på tannvisning med tanke på øvelsen i LP jeg da :)

Blæh, jeg kan ikke på mange torsdager nå (7-8stk).. :hmm: Noen som kunne være intr. i trening en annen dag i uka også?

Skulle helst trent på onsdag i stedet, jeg :) Torsdag er vel den vanskeligste dagen for meg framover, men man skulker gjerne unna middag og omgang med egen samboer for å trene litt hund. Er jo skikkelig frisk i hodet, liksom :aww::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle helst trent på onsdag i stedet, jeg :) Torsdag er vel den vanskeligste dagen for meg framover, men man skulker gjerne unna middag og omgang med egen samboer for å trene litt hund. Er jo skikkelig frisk i hodet, liksom :aww::lol:

Onsdager passer mye bedre for oss også. :)

Noen som er med på onsdager (istede)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Førstkommende torsdag kan jeg ikke, da er det runderingstrening. Førstkommende onsdag - øh i morra blir det - kan jeg antagelig. Ellers spiller det fint liten rolle hvilken av de to dagene det blir. Noen ganger passer det, noen ganger ikke :)

Ikke jeg heller, onsdag er like greit som torsdag ;)

kristiin; Er det stor forkjell på tannvisning i de forskjellige settingene da? Jeg tenker at tannvisning buder være tannvisning liksom, men hva vet jeg. Opplys meg gjerne!

Forskjellen er at i LP kl 1 øvelsen skal hunden sitte i utgangsstilling og la dommer komme bort og hilse på eier og sjekke tennene. Det er en test på tilgjengelighet, men det er ikke på noen måte så nøye som i utstilling eller hos vet. Dommern er ikke interessert i hvordan tennene ser ut, bare at han får lov til å sjekke uten at hunden trekker seg eller reiser seg. Stort sett løfter de bare litt på leppene til hunden etter å ha håndhilst på eier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen er at i LP kl 1 øvelsen skal hunden sitte i utgangsstilling og la dommer komme bort og hilse på eier og sjekke tennene. Det er en test på tilgjengelighet, men det er ikke på noen måte så nøye som i utstilling eller hos vet. Dommern er ikke interessert i hvordan tennene ser ut, bare at han får lov til å sjekke uten at hunden trekker seg eller reiser seg. Stort sett løfter de bare litt på leppene til hunden etter å ha håndhilst på eier.

Takk for forklaringen Therese :D

Det høres ut som en lur ting å øve masse på, også når det er såpass mange folk og hunder tilstede, for det er det jo sikkert på stevner også. Som sagt, jeg klår gjerne på bikkjene til folk jeg, og som relativt fremmed for dem så vil jo øvelsen bli ganske realistisk ;)

Skal vi si førstkommende onsdag (i morgen) klokka 17.00 isteden da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...