Gå til innhold
Hundesonen.no

Sunn vår 2011!


Aya

Recommended Posts

Oi så dere er helseopptatt og o.O

Her i huset driver vi og med trening og kosthold, og jo mer jeg leser og lærer om kroppen og kosthold, jo mer finner jeg ut at det er dønn kjedelig :whistle:

Sålangt så har jeg komment til den konklusjon at jo mer protein jeg klarer å presse inn i kroppen, jo mindre søtsug har jeg. Og jo hardere jeg trener jo mindre søtsug. (sier jeg nå mens jeg spiser en hel sjokoladeplate).

Bland proteinpulver med vann og biola = himmel<3<3 :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 76
  • Created
  • Siste svar
  • 1 month later...

Hvordan går det med folk her da, to mnd etter oppstart? :D

Jeg trente idag, her er kort oppsummering av det som ble gjort (har tatt vekk mesteparten fordi det er vel begrenset hvor gøy det er å se noen hoppe opp og ned i 4 minutter):

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilig, IW!

Jo, her har det gått veldig bra. Har gått ned en fem kg, strammet opp veldig (endel som står igjen der, men nå vil jeg ikke gå ned mer i vekt, så nå må jeg lære meg litt mer om riktig kosthold og sånt så jeg unngår å bli så mye tynnere). Har også blitt i mye bedre form generelt. Er kjempefornøyd hittil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått ned tolv kilo på ti uker. Trener ideellt to ganger i uka på det lille helsestudioet til Hundhammeren fysioterapi, men det hender det blir bare en gang, et par uker ble det igrunnen ingen ganger. :whistle: Det jeg gjør der er sykling for kondisen og styrketrening av stort sett hele kroppen, men med hovedvekt på knær (siden det er de jeg plages med). Ellers går man jo de daglige vofseturene.

Men vektreduksjonen skyldes nok først og fremst så lite sukker og fett som mulig i kostholdet. Når det gjelder karbo, så tror jeg det har kommet for å bli som næringsstoff (det har mennesket livnært seg på i noen titalls tusen år), men lettvinte karbohydrater som hvitt mel og sukker er et produkt av industrisamfunn og velstand, og kan nok med fordel holdes på et minimum.

Jeg er fortsatt absolutt ikke noen sylfide, men vet av erfaring at jeg ikke kler å gå ned så veldig mye mer enn jeg har gjort nå, i min alder blir man skrukkete av for stort vekttap! :P Men jeg er veldig bestemt på å holde vekten og fortsette med gode matvaner og fysisk aktivitet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellipsemaskin er min venn :wub: Jeg har dusteknær, men klarer veldig fint å bruke den en hel treningsøkt. Pleier å ta en time på ellipse, og holder jevnt over høy puls hele veien uten at jeg må ta masse pauser, som jeg må hvis jeg jogger. Så den er perfekt for de som kanskje ikke har den aller beste kondisen eller motivasjonen og/eller har vonde knær.

Selv gikk jeg ned 15 kg for to år siden, og eneste maskinen jeg brukte av kondisapparater var ellipsemaskin. Dilla :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan gjøre intervaller på ellipsemaskin også, øke nivået f. eks 3 hakk og gå så fort man klarer i 30 sek osv :)

Jeg pleier å starte på 4 og gå opp 2 hakk hvert femte minutt, vanlig vis opp til tolv, altså etter tjue minutter. Og så kjører jeg full guffe i 20-25 minutter der jeg veksler mellom 12 og høyere hakk hvis jeg orker i en lengre midtperiode før jeg trapper gradvis ned mot slutten, de siste ti min. Funker skikkelig bra for meg i hvertfall - da får man varmet opp og roet ned. Men sånn finner man jo ut selv og hva man synes funker.

Det dummeste jeg ser er crazy damer som holder på med ellipsemaskinen lenge, opptil en time, uten å stille på motstanden, slik at de bare peiser avgårde og ser suprestressa ut. Haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg hater ellipsemaskinen ... Jeg burde virkelig bruke den mer, for jeg har også knær som fort protesterer, pluss at jeg lett får betennelser i beina ved mye jogging på hardt underlag. Men jeg synes det er så vanvittig tungt! Mye greiere å jogge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er utrolig stor forskjell på vanlig ellipsemaskin og den jeg bruker. Jeg har jo vært litt misvisende der. Tror det jeg bruker kalles mer for et klatreapparat. Det er veldig likt ellipse, men er mye mykere i bevegelsene, om en kan si det sånn. Den gode, gamle ellipsemaskinen er jeg ikke noe fan av!

EDIT: Det heter "Adaptive motion trainer"

Den jeg bruker ser akkurat slik ut og er faktisk av samme merke:

171x600getmindbodygymeq-001.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aya: Fy! Får du betennelse i beina av å jogge så bør du jo absolutt ikke jogge! :hmm: Hva som helst annet som gir mindre belastning er mye bedre for beina dine.

Hadde tre damer fra "Lose and shape up"-kurset idag, trente dem i ca 40 minutter. Var gøy! I morra skal de veie seg, så jeg håper de har lagt inn jobben som trengs resten av uken også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kjenner man at man har betennelse i beina? :S Får noen ganger vondt i selve beinet på forsiden av leggen, hvis jeg løper lange turer på asfalt flere dager på rad, kan det være samme greiene? Går over etter noen dager hvis jeg tar det med ro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kjenner man at man har betennelse i beina? :S Får noen ganger vondt i selve beinet på forsiden av leggen, hvis jeg løper lange turer på asfalt flere dager på rad, kan det være samme greiene? Går over etter noen dager hvis jeg tar det med ro.

Lurer jeg også på.. får akkurat det samme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge jeg jogger fornuftig går det veldig greit med mine bein, men lange harde turer på asfalt mange dager på rad, er ikke lurt. For noen, egentlig, men det er jo forskjell på hvor gode bein man har fra naturens side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kjenner man at man har betennelse i beina? :S Får noen ganger vondt i selve beinet på forsiden av leggen, hvis jeg løper lange turer på asfalt flere dager på rad, kan det være samme greiene? Går over etter noen dager hvis jeg tar det med ro.

Hvis det kjennes ut som selve beinet du har vondt i, så er det alt annet enn positivt. Da er det bare å holde seg i ro. Altfor mange utvikler kronisk beinhinnebetennelse fordi de ignorerer slike ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da skal jeg ta mer hensyn til det! Sleit veldig med knærne før, satt jeg mye eller jogget på asfalt kjentes det ut som jeg hadde spiker og glasskår inni kneskålene. Når det kom sleit jeg veldig med å sove fordi det verket sånn. Etter jeg startet å trene gjevnlig har det nesten blitt helt borte! Ganske så utrolig! Startet veldig forsiktig, og jobbet meg opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Føler meg faktisk litt flink, og er bittelitt stolt av meg selv.... I dag er det akkurat 4 mnd siden jeg beg å slanke meg på alvor. Og i dag kunne vekta vise MINUS 20 kilo :icon_redface: Dette har jeg klart "kun" med trening og nazikosthold... Liker ikke skryte av meg selv, men er bare litt glad :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg faktisk litt flink, og er bittelitt stolt av meg selv.... I dag er det akkurat 4 mnd siden jeg beg å slanke meg på alvor. Og i dag kunne vekta vise MINUS 20 kilo :icon_redface: Dette har jeg klart "kun" med trening og nazikosthold... Liker ikke skryte av meg selv, men er bare litt glad :)

Flink :D *klikk og godbit*

Jeg har trent noen måneder nå for å fjerne noen "babykilo", men vekta gikk bare oppover. Var nøye med kosthold og kaloriinntak, samt jogging/sykling og vekter 3-4 ganger i uka. Og hva skjedde? Joda, vekta gikk oppover :getlost:

Så dro gubben bort på jobb i to uker, og jeg gikk tilbake til mitt "fantastiske" singelliv-kosthold. (biff, babymais og en colaboks til middag, og sjokolade og brus på kvelden) og hva skjer? Joda, jeg har nå gått ned tre kg på under to uker, magen er nesten borte og kroppen mer definert :blink: Jaujau, jeg klager ikke :lol: bare tre kg til, så er jeg fornøyd :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink :D *klikk og godbit*

Jeg har trent noen måneder nå for å fjerne noen "babykilo", men vekta gikk bare oppover. Var nøye med kosthold og kaloriinntak, samt jogging/sykling og vekter 3-4 ganger i uka. Og hva skjedde? Joda, vekta gikk oppover :getlost:

Så dro gubben bort på jobb i to uker, og jeg gikk tilbake til mitt "fantastiske" singelliv-kosthold. (biff, babymais og en colaboks til middag, og sjokolade og brus på kvelden) og hva skjer? Joda, jeg har nå gått ned tre kg på under to uker, magen er nesten borte og kroppen mer definert :blink: Jaujau, jeg klager ikke :lol: bare tre kg til, så er jeg fornøyd :ahappy:

Så flott :D Jeg hadde myyyyyye å ta av for å si det slik :whistle: Skal forøvrig ned 10 kilo til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...