Gå til innhold
Hundesonen.no

Bildespam av dyra her

Banshee

Recommended Posts

Skrevet

For en herlig flokk med dyr du har! :whistle: Heldig katt dere har, de hadde en del stativ gitt, tipper kattene våre hadde ønsket seg slik storstativ de også, men jeg synes de har litt de også, tre stativ, en tunnel og maaaaasse leker :)

Skrevet

Takk :blink: Haha ja, kattene er noen bortskjemte krek, men greit for de å kunne komme seg opp i høyden og vekk fra hundene innimellom :whistle: De har egen lekekasse på et bord og Riegel, den yngste, er og henter leker oppi der stadig vekk med Blade som nysgjerrig tilskuer :)

Skrevet
:whistle: dere har det iallefall ikke kjedelig i heimen! Ville tilstander jo, så herlig :blink: Morsomme dyrene :lol: og jeg trodde aldri jeg skulle si dette om en DP, men Eddie er jo skikkelig pen jo! Og Blade digger jeg jo da, som vanlig :) den fyren er bare kjekk :wub:
Skrevet

024.jpg

1.jpg

Også med det skiltet i bakgrunnen :)

Så ut som et fartsfylt aktivt hjem! Skulle likt å vært flue på veggen der i noen dager :whistle: Kjempesjarmerende pelsdoninger :blink:

Skrevet

Aww tusen takk, dere! :lol: Eddie er ganske nære idealet mitt for hvordan en dvergpinscher skal se ut og være (heeelt objektivt selvsagt :) ). Blade er langt unna rasestandarden, men jeg er glad i ham likevel :blink::) Han er bare rar og gæren, adhd-presaen min.

Her rekker man ikke å kjede seg, nei. Det er sjelden alle fire ligger og sover samtidig. Akkurat nå ligger gamlekatta i senga i vinduskarmen (gamle gubber med gikt må ligge mykt og varmt :whistle: ), Eddie sover under dyna på soverommet, og Blade ligger på rygg på gulvet og fjaser med Riegel som jager halen hans.

Jeg har litt dilla på sånne skilt, så det finnes en del av dem i leiligheten :wub:

Skrevet

Takktakk! :) Skal prøve å få tatt flere bilder av Eddie etterhvert, men han liker seg ikke så godt ute om dagen. Skikkelig grisevær! Inne blir han dp-monster av blitzen.

Skrevet

Haha, det er ingen mangel på personlighet i den stua hvertfall!

Ble litt inspirert av det ene bildet (bare raskt gjort altså):

presam.jpg

• 2 weeks later...
Skrevet

Tenker det er likegreit å fortsette her istedet for å lage en ny tråd bare for noen få bilder.

Riegel

050-2.jpg

Flink og ligger rolig

044.jpg

Så kom den lille terroristen av en maine coon-bebis. Men Riegel har en god bli-kommando, så han ligger han :aww::whistle:

048.jpg

050-2.jpg

Ares klarer jo ikke å sitte stille, så det ble litt uklart gitt

062.jpg

065.jpg

056-1.jpg

Tøffeste katta i byen

093-1.jpg

Og tøffeste bikkja i byen. Eller ikke :lol:

134.jpg

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Første som slår meg er parasitter eller stoffskifte. Om ikke hun har synlige parasitter av kjent type i avføringen, som kan fikses med en reseptfri markkur fra apoteket -> veterinær.  Det er antakelig stoffskifte, om hun alltid har vært sånn. Ikke sikkert at mer energirikt for løser det, for det kan hende hun instinktivt vil spise mindre av det for å holde systemet sitt i balanse. Selv har jeg alltid vært så tynn at folk blir støtt av det og skinny shamer skamløst. Det er åpenbart hormoner. Sult og apetitt regulerer seg veldig annerledes enn hos de som sliter med motsatt problem. Det er vondt for meg å "overspise" ifht eget system, hva som er passende eller utilstrekkelig for andre   Da jeg var gravid la jeg på meg "normalt" (mye, selv til gravid å være), men med hornonene ute av kroppen rant den vekten av igjen i en rasende fart selv om jeg fortsatt spiste mer enn tilstrekkelig for å skulle holde den, så hormoner, hornoner, hormoner.  Om hunden ellers virker frisk og rask.. Hvilke(n) rase(r) er hun?   
    • En dyrlegesjekk er absolutt lurt. Hun kan ha helseproblemer som gjør at hun ikke tar opp næring riktig. Hva dyrlegen sjekker kommer helt an på vurderingen av hunden, rase, vekt, hva hun spiser osv. Jeg antar du har prøvd ulike fõr og fõrtyper? Har du prøvd å gi mat til ulike tidspunkter? Det som funket best for min småspiste hund var å gi lite nok til at han alltid spiste opp. Du kan jo bare tenke deg selv om du ikke har matlyst, og stadig får servert mer mat enn du orker. Jeg fôret også en kombinasjon av rått og tørt, og varierte mellom typer og merker. Å ha litt lakseolje over maten kan også hjelpe.
    • Jeg har en tynn hund på 2 år og hun er fullvoksen for lenge siden. Hun har alltid vært tynn og spinkel sånn at ribbeina og knoklene stikker ut. Har prøvd å få henne opp i vekt. Er det noe jeg kan gjøre? Bør hun da ha en dyrlegesjekk men hva gjør dyrlegen da? Er det noen som har erfaring med en småspist hund? Har prøvd flere for og hun er like tynn. 
    • Du har ingen som vil passe hundene litt? Om du har en hund hjemme (lederen, om en av dem tydelig er det) og de andre ute, så er det antakelig mye lettere å få til, over tid. Det hender folk tilbyr gratis hundepass på Finn, bare fordi de elsker hunder, men ikke har lyst til å forplikte seg på fulltid. Om du ikke finner en annonse, så lag en. Sjansen for napp fra dyrevenner som ikke kan ha dyr selv er høy.  Jeg anskaffet en hund nr 2 fordi den første ikke var interessert i sønnen min, og han var så såret av alle avvisningene, han måtte få sin "egen" i en alder av fire år. "Itte'no problem," tenkte jeg, som hadde sett andre med flere hunder. Eldste hundens umiddelbare respons på det nusselige lille nøstet av samme art var aggressiv knurring. Hadde heldigvis en god hundepasser som hunden kjente og trivdes hos, som tillot oss en smooth tilvenningsperiode med passende mengder samvær og alenetid, og innen noen uker hadde eldste adoptert den yngre som sin egen. Den fikk henge fra ørene og jage ham bort fra matskålen sin, og han hadde ikke hjerte til å nekte den noe. Han hadde en grenseløs kjærlighet til den nye lille vennen sin. ..etter en stund, men det startet altså med høy nakkebust, stiv hale og et virkelig aggressivt knurr, og kunne potensielt blitt stygt om vi ikke hadde kunnet pæmpre den eldste med masse one on one time, favorittaktivitene hans og koblet den lille med noe positivt. Jeg antar du har servert hundene det beste de vet som belønning for ethvert tilløp til ro og avslapning ifbm kattene? 
    • Det bør nok helst foregå i et annet rom, om ikke utenfor huset eller ihvertfall på god avstand. Om du gjør det rett foran de andre hundene i bur så er du like langt.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...