Gå til innhold
Hundesonen.no

HVA kan man bake?!


Enits

Recommended Posts

Har bursdag på tirsdag, og lurte på om jeg skulle grave laaaangt ned i sjela mi å finne husmoremnet i meg.. OG da bake noe å ha med meg på kurset jeg går på!

Men, HVA!?

Synes kanskje det blir litt kjedelig med en langpannesjokoladekake. Men samtidig har jeg dårlig råd så kan ikke bruke for mye penger på det.

Det skal være til ca 18 personer.

kom med tips! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herfinner jeg massevis av inspirasjon! :)

Hva med og lage noen gode cupcakes/muffins og pynte med smørekrem,det går ann og lage dem riktig så delikate om man bare kikker litt rundt på oppskrifter og forskjellige toppinger :)

Lagde forresten denne kaken til mannen i forgårs, han ble veldig fornøyd den ble kjempe god!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er noe av den beste sjokoladekaken jeg noensinne har spist, jeg vet du synes det var teit og enkelt men kan dele oppskriften for det, i det minste siklet hele jobben etter den og oppskriften gikk som varmt hvetebrød på epost dagen etterpå :)

Saftig sjokoladekake

9 dl hvetemel

9 dl sukker

1 ss vaniljesukker

3-4 ss kakao

3 ts natron

150 g smeltet smør

1 liter kefir

Stekes i langpanne, 180 grader, 30 min.

Glasur

300 g melis

100 g smør

3 ss kakao

1 ts vaniljesukker

1 eggeplomme

litt kaffe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herfinner jeg massevis av inspirasjon! :)

Hva med og lage noen gode cupcakes/muffins og pynte med smørekrem,det går ann og lage dem riktig så delikate om man bare kikker litt rundt på oppskrifter og forskjellige toppinger :)

Lagde forresten denne kaken til mannen i forgårs, han ble veldig fornøyd den ble kjempe god!

Den så veldig god ut, men jeg liker ikke mørkt sjokolade :(

Muffins med sjokoladebiter i.. NOMNOMNOM!

Gjerne med gulrotkake fyll! NOMNOMNOMNM!

muffins med gulrotkakefyll? *notere*

Oreokake! Alle blir så kvalme at de bare orker ett lite stykke uansett :)

Jeg liker ikke oreokake :P

http://www.detsoteliv.no/ :D

http://www.detsoteliv.no/searchresults_other1gruppe.php?id=1161

Takk for tips! :D

Oreokake er jo ganske dyrt å lage, hun ba om noe billig. Kanelboller og skillingsboller er det samme. Muffins er jo også enkelt og billig.

JA, skilingsboller er jo veldig godt da..

Dette er noe av den beste sjokoladekaken jeg noensinne har spist, jeg vet du synes det var teit og enkelt men kan dele oppskriften for det, i det minste siklet hele jobben etter den og oppskriften gikk som varmt hvetebrød på epost dagen etterpå :D

Jeg skal tenke grundig på den der :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med marengskake? ENKELT, KJEMPEGODT, og forholdsvis bilig :P

Bunn:

6 eggehviter

3 dl sukker

1 dl melis

2 ts vaniljesukker

2 ts potetmel

- alt piskes til en STIV marengs! Smør et tykt lag utover et bakepapir, du bestemmer selv om du vill ha den firkantet eller rund. Jeg bruker og lage kake firkantet og ta det siste av marengs igjen i et brødpose, klippe hull i tuppen. Og lage slike "tupper" rundt hele bunnen, synes selv det blir veldig fint. :ahappy:

- stekes i 2 time sånn ca, på 130 grader. (desto lengere den står med desto lavere grader, desto bedre skal den bli visnok)

Fyll:

Pisk krem (1-2 pk)

Pisk kremen (bruk så my krem du selv har lyst på egentlig) og fordel den utover kakebunnen. deretter kutter du opp frukt og har på toppen! ;) Velg akkurat hvilken frukt du vill. Jordbær, kiwi, banan, druer, appelsin, eple, ananas osv osv..(selv bruker jeg jordbær, banan, druer)

Bilder av forskjellige varianter:

DSC_8449.jpg

kake3.jpg

gratulerer1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...