Gå til innhold
Hundesonen.no

Musikk!

amo97

Recommended Posts

Skrevet

Hei. Nå tenkte jeg at jeg skulle starte en liten musikk-tråd. Hvor vi kan diskutere alt innen musikk, si våre meninger , hvilken musikk vi liker osv :P

Selv liker jeg veldig blandet musikk..jeg kan like bon jovi , men også de sangene som spilles på the voice - som er vidd forskjellige typer.

Jeg liker veldig godt musikken til lady gaga, my chemical romance og cristina aguilera for tida :) Jeg liker også karpe diem.

Ser dere! Virkelig blandet..:P

hva liker dere?

Skrevet

Jeg er litt old school (:)), og er frytelig glad i klassisk musikk. Tchaikovsky, Vivaldi, Rachmaninov, Beethoven og Grieg er blant favorittene. Ellers saa lytter jeg til mye annet, og liker godt The Beatles, Eagles, Simon&Garfunkel, Paul Simon, Bread og Counting Crows. Stort sett musikk som foreldrene mine lytter til, saa jeg har vel blitt litt preget av dem. :P

Liker stort sett ikke rap og hip hop og saant.

Skrevet

Det går litt i perioder hva jeg hører mest på, men generelt sett - disse artistene/bandene liker jeg: The Alexandria Quartet, Big Bang, Datarock, Dum Dum Boys, Empire of the Sun, The Flaming Lips, Fleet Foxes, Florence & The Machine, Grand Island, Heroes & Zeros, Håkan Hellström, Iron & Wine, John Olav Nilsen & Gjengen, Kaizers Orchestra, Kate Nash, King Midas, Kings of Convenience, The Lionheart Brothers, Madrugada, MGMT, Mumford & Sons, Neil Young, Pink Floyd, Radiohead, The Shins, Sigur Rós, The Smiths, Tellusalie, Tom Waits, The XX. Blant annet. :)

Skrevet

Her går det uten tvil mest i metal og rock. Det som spilles aller mest er Rammstein, Metallica, Volbeat, Rob Zombie, Ozzy, Twisted Sister, Lynyrd Skynyrd og Alice Cooper. I omtrent den rekkefølgen... :)

Men! Jeg er litt på den at er det god musikk kan det høres på. :P Så det er ikke sjeldent at det dukker opp sanger av f.eks. Hellbillies, Brad Paisley, Dixie Chicks, Christian Kane, Beth Hart, Plumbo ( :P ), Ni liv og diverse andre sånne ting. :)

Skrevet

Veldig variert. På spotify-spillelista som spilles mest for tiden finnes det artister som Kaizers Orchestra ( :) ), Mumford & Sons, Parken, Elton John, Eminem, Jim Stärk, Shantel, Regina Spektor, Hellbillies, MGMT, Sigurd Rós, John Olav Nilsen og gjengen, Fjorden Baby!, Raga Rockers, Kent, Bare Egil Band, Brandi Carlile, Local Natives, Adele og litt andre ymse. :P

Skrevet

Eg er tydeligvis veldig glad i norsk på norsk når eg tenkte etter:

Kaizers orchestra :)

Skambankt

Moi

Hellbilies

Vamp :P

Thomas dybhdahl

Muse

30 secunds to mars

brad paisley

og eg kunne nevnt i fleng

Samtidig er stortsett det meste mulig å høre på så går mye i radio, og da blir det fort pop og slikt, men det er ikkje det som settes på om eg skal "kose" meg med musikk.

Skrevet

Jeg liker aller best countrymusikk, men har i det siste begynt å høre på annen musikk også ;) På min spilleliste er det for det meste:

Brad Paisley, Kenny Chesney, Keith Urban, Dixie Chicks(Travelin' soldier :) ), Blake Shelton og Luxus Leverpostei, men har også andre sanger.

Skrevet

Jeg hører på absolutt alt, bortsett fra metal. Jeg elsker punk, men kan også høre på listepop.

Favorittbandene er

Kaizers orchestra :)

Leftover crack

Rancid

One republic

Bruno mars

Imperiet

Alexandra burke

James blunt

Michael buble

Muse

John olav nilsen og gjengen

Streetlight manifesto ;)

Flo rida

Jason derulo *flau*

Prodigy

Cypress Hill

Less than jake

The streets ;)

Jordin sparks

Skrevet

Liker rock som Pink Floyd, Coldplay, Metallica, Guns'n roses, Kent, B. Springsteen, m.m. Liker mye forskjellig innen rock.

Liker også rolige vakre sanger av feks moody blues, og syngedamer / menn som Eva Cassidy, Sting, Gary Moore, Phil Collins, Dido, Vanessa Carlton, Elton John, Michael Jackson, Alanis Morisette.

Av Norske så liker jeg bl.a Jokke og valentinerne, Christel Alsos, og Secret Garden.

...og litt listemusikk på toppen. :)

Liker ikke 'datamusikk.'

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg har en tynn hund på 2 år og hun er fullvoksen for lenge siden. Hun har alltid vært tynn og spinkel sånn at ribbeina og knoklene stikker ut. Har prøvd å få henne opp i vekt. Er det noe jeg kan gjøre? Bør hun da ha en dyrlegesjekk men hva gjør dyrlegen da? Er det noen som har erfaring med en småspist hund? Har prøvd flere for og hun er like tynn. 
    • Du har ingen som vil passe hundene litt? Om du har en hund hjemme (lederen, om en av dem tydelig er det) og de andre ute, så er det antakelig mye lettere å få til, over tid. Det hender folk tilbyr gratis hundepass på Finn, bare fordi de elsker hunder, men ikke har lyst til å forplikte seg på fulltid. Om du ikke finner en annonse, så lag en. Sjansen for napp fra dyrevenner som ikke kan ha dyr selv er høy.  Jeg anskaffet en hund nr 2 fordi den første ikke var interessert i sønnen min, og han var så såret av alle avvisningene, han måtte få sin "egen" i en alder av fire år. "Itte'no problem," tenkte jeg, som hadde sett andre med flere hunder. Eldste hundens umiddelbare respons på det nusselige lille nøstet av samme art var aggressiv knurring. Hadde heldigvis en god hundepasser som hunden kjente og trivdes hos, som tillot oss en smooth tilvenningsperiode med passende mengder samvær og alenetid, og innen noen uker hadde eldste adoptert den yngre som sin egen. Den fikk henge fra ørene og jage ham bort fra matskålen sin, og han hadde ikke hjerte til å nekte den noe. Han hadde en grenseløs kjærlighet til den nye lille vennen sin. ..etter en stund, men det startet altså med høy nakkebust, stiv hale og et virkelig aggressivt knurr, og kunne potensielt blitt stygt om vi ikke hadde kunnet pæmpre den eldste med masse one on one time, favorittaktivitene hans og koblet den lille med noe positivt. Jeg antar du har servert hundene det beste de vet som belønning for ethvert tilløp til ro og avslapning ifbm kattene? 
    • Det bør nok helst foregå i et annet rom, om ikke utenfor huset eller ihvertfall på god avstand. Om du gjør det rett foran de andre hundene i bur så er du like langt.
    • Jeg har forresten prøvd å ha en kattunge i litt lukka kattebur. Ikke sånt hundebur med gitter. Men så at kattungen da ble stressa når hunden gikk på utsiden. Men skal prøve flere ganger.
    • Takk. Ja har prøvd med en hund avgangen. Men da blir det konsert ved siden av på de andre hundene. Men prøvd flere ganger. Har dog ikke prøvd å ha kattungene i bur med hund løse. Men er redd kattungene da blir utrygge hvis de ikke kan klatre høyt eller gjemme seg. Og at hunden da skal bjeffe på kattungene utenfra.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...