Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Bergen

Benedicte

Recommended Posts

Kathrine: okei, håper du kommer over! :P Trenger sikkert hjelp i BHK vorstehhund også!

Anette: veldig gjerne, men jeg skal stille 3 andre hunder den dagen så det kaan kræsje med vorstehhund (aussie og corgi er i samme ring) :P

*kremt* Jeg har da virkelig ambisjoner om å nå dit selv :) Men om det ikke skjer så hjelper jeg såklart til :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 182
  • Created
  • Siste svar

Jeg kommer med min ene, da yngste fortsatt er valp :)

Har ikke noen tro på noe egentlig, siden hu her er igang med røytingen så vidt det er. Men men, når det er i Bergen så "må" man jo ta den halvtimes kjøreture :P Ikke så ofte man får det så nærme :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil, jeg vil.. Men håper å ha småvalper hjemme istedenfor. Heldigvis rekker man å se dèt før man må melde seg på, da.

Er en skikkelig pingle å kjøre til Bergen på "vintern" - livredd kolonnekjøring, snø og is. Heldigvis går det som regel myyye bedre enn man frykter på forhånd, da!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil, jeg vil.. Men håper å ha småvalper hjemme istedenfor. Heldigvis rekker man å se dèt før man må melde seg på, da.

Er en skikkelig pingle å kjøre til Bergen på "vintern" - livredd kolonnekjøring, snø og is. Heldigvis går det som regel myyye bedre enn man frykter på forhånd, da!

Susanne

Det er i april da :) Så vinter og vinter :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tro meg det er flere der uten hund også. Har selv vært der to ganger nå uten hund og det går helt fint.

Joda, men jeg blir jo gående der helt alene :) Har vært på utstillinger før, men da har jeg vært med tanta mi som stiller lundehundene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer nok oppom, men har ikke bestemt meg for om jeg skal stille noe.

Roma er forhåpentligvis godt drektig til den tid, og Gigi er vel ikke helt i pels til da.

Bravo er fullpelset, men jeg stiller han helst på vei ned i pels, for han har rett og slett FOR mye.

Perla er for liten, men hun blir nok med opp for miljøtreningen sin del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På hjemreisen ifjor så var Hemsedalsfjellet kolonnekjørt, men Filefjell var åpent. Og det er veldig greit for meg siden filefjell er "kortest" for meg (snakk om minutter, men men :P ) Filefjell stenger så og si aldri, og er det stengt da er det et h***** uvær, så annbefaler egentlig alle sørfra om å kjøre der :P Mu finere fjell og da gitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser jeg BURDE vært over en tur... Samme dommer som Willy ble BIR og 1 BIG for sist helg jo! Å - har på den ene siden veldig lyst, men på den andre siden vet jeg ikke om jeg gidder alt styret med elendig parkering der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å kjøre Filefjell om dere er redd for kolonnekjøring. Vi kjører ofte over fjellet midt på vinteren, og det går helt fint så lenge vi sjekker fjellovergangene på forhånd. I fjor kjørte vi over på sommerdekk, været var skikkelig dritt også, men ved å kjøre 10 km/t over det værste strekket gikk det helt bra. Den andre bilen vi kjørte i hadde vinterdekk og det var overhodet ikke noe problem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem skal dit?

Selv skal stille to vorstehhunder, en aussie (ikke Tia) og en rottweiler.

Vet noen om billige vandrehjem etc i Bergen?

Vi skal visst dit, ja! Håper på veldig fint vær over fjellovergangene og bremser som ikke skaper problemer. Veldig glad for at du stiller Deilig, skal hilse og si at hun gleder seg :aww: !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har meldt på for lenge siden :aww: Skal sove hos to stk karer hvor den ene har halvbroren til Trym og den andre har niesa til Tuva/tanta til Trym :) Komplisert familieforhold, hehe.

vet du om Jørgen har meldt på?

Tror ikke det kommer så mange andre basenji hannhunder dit. Tror søster'n til Fogo kommer (Roxy). Vi kommer ikke. Orker ikke den laaange kjøreturen med to småbarn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet du om Jørgen har meldt på?

Tror ikke det kommer så mange andre basenji hannhunder dit. Tror søster'n til Fogo kommer (Roxy). Vi kommer ikke. Orker ikke den laaange kjøreturen med to småbarn.

Tror ikke han skal det, har ikke hørt noe. Men skal pushe på han jeg :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar en jentetur over fjellet med to venninner og 5 GD'er, inkludert Nanti :P:) Meldte på i går, så nå venter vi bare på pm'n etterhvert :D

Vi hadde finsk dommer på Bø, hun var i hvertfall streng, men veit ikke om det er gjennomgående for finner :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Haha! Jeg har stålsatt meg på at puberteten blir et mareritt. Som en idrettsutøver visualisert og øvd på å puste med magen og messe: "Det er en fase, det går over, det er en fase, det blir bra," som et mantra for å holde fokus på at det ER lys i enden av pubertetstunellen. Tiden frem til puberteten handler om å forberede og forebygge og ha et godt utgangspunkt for å komme gjennom det og lande på når testosteronet normaliserer seg.
    • åh gratulerer:) Er det labrador? Jeg er valpesyk, noe som er merkelig i og med at jeg har unghund🤪
    • Jeg tenker at det er ikke noe særlig vits å lage et problem av noe som trolig bare er valpeadferd.    Men ellers så er valpen min, som er blitt unghund 10 mnd idag, hvor er tida blitt av???  Og jeg elsker å ha valper, hater unghundtida... så nå har vi noen herlige måneder fremover.   
    • Var bekymret for nattesøvnen med en urolig valp jeg undervurderte aktivitetsbehovet til i dag. Spurte Grok og søkte litt og fant gull. Det ble umiddelbart stille og rolig https://music.youtube.com/channel/UCca2s3VJvOco6ZxbH2-scyA?si=NTXbcE6WR7LSHmB_
    • Edeward trenger en treningsdagbok, fordi det er lettere for muttern hans å forstå hva hun egentlig driver med når hun setter ord på det og leser det som om det var en annen som skrev det, for så å kunne gi seg selv ris og ros og råd.  Jeg veide litt opp og ned ifht offentlig tilgjengelig dagbok vs privat. Landet på at verdien av innspill fra andre veier opp for eventuelle ulemper ved å utlevere seg - for Edewards del - for det er ikke sikkert alt Maskot gjør eller ikke gjør er til hans beste, så han vil antakelig gjerne at sonen blander seg.  Edeward er en 10 uker ung riesenschnauzer og adoptivmor Maskot har fablet seg frem til helt hårreisende planer for ham, derav tittelen på dagboken hans. Det er knapt den ting Edeward ikke skal MESTRE ifølge mutterns spinnville ideer, og tiden er knapp. Med unntak av baklengs salto fra er det ikke mye fantasien setter grenser for, og Maskot har derfor allerede forsøkt å shape lille Edeward igang med en moonwalk.  Her gjør han husarbeid for å effektivisere, så det blir mer tid til å trene. It's a hard knock life.       
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...