Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Bergen

Benedicte

Recommended Posts

Kathrine: okei, håper du kommer over! :P Trenger sikkert hjelp i BHK vorstehhund også!

Anette: veldig gjerne, men jeg skal stille 3 andre hunder den dagen så det kaan kræsje med vorstehhund (aussie og corgi er i samme ring) :P

*kremt* Jeg har da virkelig ambisjoner om å nå dit selv :) Men om det ikke skjer så hjelper jeg såklart til :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 182
  • Created
  • Siste svar

Jeg kommer med min ene, da yngste fortsatt er valp :)

Har ikke noen tro på noe egentlig, siden hu her er igang med røytingen så vidt det er. Men men, når det er i Bergen så "må" man jo ta den halvtimes kjøreture :P Ikke så ofte man får det så nærme :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil, jeg vil.. Men håper å ha småvalper hjemme istedenfor. Heldigvis rekker man å se dèt før man må melde seg på, da.

Er en skikkelig pingle å kjøre til Bergen på "vintern" - livredd kolonnekjøring, snø og is. Heldigvis går det som regel myyye bedre enn man frykter på forhånd, da!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil, jeg vil.. Men håper å ha småvalper hjemme istedenfor. Heldigvis rekker man å se dèt før man må melde seg på, da.

Er en skikkelig pingle å kjøre til Bergen på "vintern" - livredd kolonnekjøring, snø og is. Heldigvis går det som regel myyye bedre enn man frykter på forhånd, da!

Susanne

Det er i april da :) Så vinter og vinter :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tro meg det er flere der uten hund også. Har selv vært der to ganger nå uten hund og det går helt fint.

Joda, men jeg blir jo gående der helt alene :) Har vært på utstillinger før, men da har jeg vært med tanta mi som stiller lundehundene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer nok oppom, men har ikke bestemt meg for om jeg skal stille noe.

Roma er forhåpentligvis godt drektig til den tid, og Gigi er vel ikke helt i pels til da.

Bravo er fullpelset, men jeg stiller han helst på vei ned i pels, for han har rett og slett FOR mye.

Perla er for liten, men hun blir nok med opp for miljøtreningen sin del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På hjemreisen ifjor så var Hemsedalsfjellet kolonnekjørt, men Filefjell var åpent. Og det er veldig greit for meg siden filefjell er "kortest" for meg (snakk om minutter, men men :P ) Filefjell stenger så og si aldri, og er det stengt da er det et h***** uvær, så annbefaler egentlig alle sørfra om å kjøre der :P Mu finere fjell og da gitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser jeg BURDE vært over en tur... Samme dommer som Willy ble BIR og 1 BIG for sist helg jo! Å - har på den ene siden veldig lyst, men på den andre siden vet jeg ikke om jeg gidder alt styret med elendig parkering der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å kjøre Filefjell om dere er redd for kolonnekjøring. Vi kjører ofte over fjellet midt på vinteren, og det går helt fint så lenge vi sjekker fjellovergangene på forhånd. I fjor kjørte vi over på sommerdekk, været var skikkelig dritt også, men ved å kjøre 10 km/t over det værste strekket gikk det helt bra. Den andre bilen vi kjørte i hadde vinterdekk og det var overhodet ikke noe problem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem skal dit?

Selv skal stille to vorstehhunder, en aussie (ikke Tia) og en rottweiler.

Vet noen om billige vandrehjem etc i Bergen?

Vi skal visst dit, ja! Håper på veldig fint vær over fjellovergangene og bremser som ikke skaper problemer. Veldig glad for at du stiller Deilig, skal hilse og si at hun gleder seg :aww: !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har meldt på for lenge siden :aww: Skal sove hos to stk karer hvor den ene har halvbroren til Trym og den andre har niesa til Tuva/tanta til Trym :) Komplisert familieforhold, hehe.

vet du om Jørgen har meldt på?

Tror ikke det kommer så mange andre basenji hannhunder dit. Tror søster'n til Fogo kommer (Roxy). Vi kommer ikke. Orker ikke den laaange kjøreturen med to småbarn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet du om Jørgen har meldt på?

Tror ikke det kommer så mange andre basenji hannhunder dit. Tror søster'n til Fogo kommer (Roxy). Vi kommer ikke. Orker ikke den laaange kjøreturen med to småbarn.

Tror ikke han skal det, har ikke hørt noe. Men skal pushe på han jeg :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar en jentetur over fjellet med to venninner og 5 GD'er, inkludert Nanti :P:) Meldte på i går, så nå venter vi bare på pm'n etterhvert :D

Vi hadde finsk dommer på Bø, hun var i hvertfall streng, men veit ikke om det er gjennomgående for finner :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...