Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Bergen


Benedicte

Recommended Posts

  • Svar 182
  • Created
  • Siste svar

Sprayer på en klut, som jeg så tørker over hundene med. Passer på at ikke ringpersonellet ser meg :-)

Da får du holde deg unna ringen min når jeg er ferdig utdanna ringsekretær :icon_redface: For det du driver med er faktisk ikke lov! *vifte med pekefingeren*

Bytt heller ut med vann, så stor forskjell kan det da ikke gjøre. Evt. bruke en shampoo som gir god glans!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg forsvarer ikke bruk av pelsprodukter for å forbedre pelsen, men det er veldig, veldig vanlig å bruke litt "uskyldige" produkter. Det er såpass utbredt innen en del raser at de fleste ser litt mellom fingrene på det. Bruker pelsprodukter selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg forsvarer ikke bruk av pelsprodukter for å forbedre pelsen, men det er veldig, veldig vanlig å bruke litt "uskyldige" produkter. Det er såpass utbredt innen en del raser at de fleste ser mellom fingrene på det. Bruker pelsprodukter selv.

Selvfølgelig, men det er heller ikke uvanlige at ferske folk være seg innen utstilling eller andre ting, ser mindre mellom fingrene i starten.

Men nå var jo innlegget mitt delvis ironisk da :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, om du er streng på utstillingsreglementet syns jeg er bra! Men dere må ikke bli overrasket om dere oppdager at folk bryter spesielt pelspleieprodukt-delen heeele tiden.

Men er det greit å ikke følge reglene da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, om du er streng på utstillingsreglementet syns jeg er bra! Men dere må ikke bli overrasket om dere oppdager at folk bryter spesielt pelspleieprodukt-delen heeele tiden.

Det er jeg ikke :icon_redface: Dobbelthandling er jo noe jeg føler jeg ser støtt og stadig, nå som jeg er oppmerksom på det. Fikk jo tilogmed filmet noen "in the act" på Letohallen.. men uff nå flyr jeg OT her :lol:

Men for ikke å være selvmotsigende følger jeg utstillingsreglene selv, og har kun brukt vann eller ingenting selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det greit å ikke følge reglene da?

Det får jo være opp til hver enkelt. Selv syns jeg ikke det er så ille til det bruket jeg ser det, men da blir jeg heller ikke sur om det får konsekvenser om ringpersonell reagerer på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er ikke regler til for å holdes?

Både og? Veldig mange som dobbelthandler, sjelden det blir slått ned på så lenge det ikke blir gjort veldig åpenlyst, så alle kan se det.

Selvsagt skal man bestrebe seg på å følge reglene.

Men, om man sprayer Aloe vera, eller vann, på pelsen til en hund, ser jeg ikke helt forskjellen på, annet enn at man kan bli straffet for det ene, men ikke det andre.

Skulle man følge reglene, så skulle alle ha plukket opp og tørket opp etter hundene sine på utstilling også, og hindret hannhundene sine i å tisse på folks tøybur, jakker, stoler osv. Det er det ikke alle som gjør heller, og jeg synes faktisk det er viktigere enn om de sprayer aloe vera på pelsen. :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nødt for å trekke Amigo fra utstillingen pga ryggen min. Må jeg gi beskjed til NKK om dette og får jeg evt. tilbakebetalt noe av påmeldingsavgifta?

Om han går greit med andre er vi vel masse soniser der som kan hjelpe til ;)

Ellers tror jeg kun det er veterinærattest på hunden hvor det refunderes noe, men det uen at jeg skal si noe sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nødt for å trekke Amigo fra utstillingen pga ryggen min. Må jeg gi beskjed til NKK om dette og får jeg evt. tilbakebetalt noe av påmeldingsavgifta?

Om han går greit med andre er vi vel masse soniser der som kan hjelpe til ;)

Ellers tror jeg kun det er veterinærattest på hunden hvor det refunderes noe, men det uen at jeg skal si noe sikkert.

Som det står i utstillingsreglene, frøken ringsekretærelev, får en ikke lenger refundert for syk hund. Det er kun dommerbytte som gir refusjon.

Det er ingen vits i å si fra til NKK, da den beskjeden ikke vil bli gitt videre til ringsekretær, så denne vil rope inn hunden okke som.

Men som Siri sier, kanskje noen kan hjelpe deg? Skal Britt bortover? Eller Femidotten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som det står i utstillingsreglene, frøken ringsekretærelev, får en ikke lenger refundert for syk hund. Det er kun dommerbytte som gir refusjon.

:icon_redface: Bra du passer på meg! Jeg får fordype meg litt mer i utstillingsreglene jeg da ;)

Jeg hjelper ihvertfall gjerne til, regner med at du er i samme ring som münsterländer. Om du selvfølgelig ikke finner noen som kan det bedre, eller kjenner hunden bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :) Hadde ikke regna med å få noe igjen, men tenkte jeg skulle spørre :)

Jeg bor 2-3 timer unna utstillingen så det er ikke aktuelt for meg å dra dit. Britt skal dit, men hun kommer ikke forbi denne veien.

Det er slitsomt for meg å drasse rundt på bur osv for ryggen min tåler ikke mye. Står på vent til vurdering til evt. operasjon :(

Så utstilling får heller bli en annen gang og jeg er mer i form.

Men jeg trenger ikke gi beskjed altså at jeg ikke kommer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :) Hadde ikke regna med å få noe igjen, men tenkte jeg skulle spørre :)

Jeg bor 2-3 timer unna utstillingen så det er ikke aktuelt for meg å dra dit. Britt skal dit, men hun kommer ikke forbi denne veien.

Det er slitsomt for meg å drasse rundt på bur osv for ryggen min tåler ikke mye. Står på vent til vurdering til evt. operasjon :(

Så utstilling får heller bli en annen gang og jeg er mer i form.

Men jeg trenger ikke gi beskjed altså at jeg ikke kommer?

Da er det litt verre ja, synd men sånn er det jo av og til.

Du trenger ikke å gi beskjed nei. Evt. kan noen si ifra når de roper opp ditt katalognummer, om noen som kjenner deg vet det og er ved ringen da ;) Men itno å stresse over nei :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i skjæringpunktet mellom Rogaland og Hordaland - Sveio.

Tipper de andre stabijfolkene gir beskjed om at vi ikke er der ja :)

Kanskje det er noen som skal kjøre forbi sveio som kan ta han med? =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Er det ingen i nærheten som har en hund du kan låne? En oppdretter med flere hunder, eller noe? Nå var jo det for min og Odins del, men når jeg ikke orket å konkurrere med ham mer så gikk jo Lisa her på forumet konkurranser med ham. Men ja, livet som hundeeier er jo veldig i faser. Fra valpestadiet og få dem til velfungerende hunder i hverdagen, til å kunne ha dem med på aktiviteter og konkurranser, og så når de ikke er med på alt lengre igjen, og trenger mer oppfølging  helsemessig.
    • Akkurat nå har jeg lyst på en hund som kan henge med på lange fjellturer og som jeg kan konkurrere med, men som kan bo et annet sted så lenge senioren min fortsatt lever. Må jo bare innse at hun er en gammel hund som ikke lengre kan være med på alt jeg har lyst til, men vil jo også gi henne en god alderdom. Så ny hund i huset er uaktuelt så lenge hun er her. Hvorfor må det være så vanskelig...
    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...