Gå til innhold
Hundesonen.no

Emmas oppussingstråd

SFX

Recommended Posts

• Svar 101
  • Created
  • Siste svar

Enda et superkult mcdonaldspisende trandummenneske! :)

(Misunnelig hilsen fra vestkanten :lol: )

GRATULERER så gøy, dette blir bra det føler jeg på meg!

Og du blir også nabo til en venninne av meg btw. :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh, så gøy! Gratulerer :P Syns dere burde hatt felles innflyttingsfest - vors hos Jeanette og nach hos deg? :rolleyes2:

Felles? Er du teit eller? Kan ikke snyte oss for en fest, klart de skal ha hver sin :)

Hehehe! Jeg synes Jeanette fortjener å ha sin egen fest, jeg vil ikke kuppe hennes glede over å ha sitt eget :lol: Jeg vet ikke om jeg har overtatt når hun skal ha innflytningsfest heller, ellers kunne jo folk fått campe der. Men det er bare å legge seg i hagen, den har jeg jo tilgang til selv om jeg ikke har nøklene enda :P

Enig med du :P

Gratulerer så masse, gleder meg til å følge denne tråden :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen, tusen tusen takk alle sammen, det er jo så gøy å kunne komme med slike nyheter når folk gleder seg så stort med oss! Jeg gleder meg til å oppdatere tråden med frustrasjonsutbrudd, valgets kvaler, blå tommeltotter, prosjekt som ikke ble helt som forventet men greie nok likevel, gjerde som ikke er i vater, og annen moro jeg må regne med framover :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Selv om jeg ikke har nøkkelen i hånd enda og dermed tilgang til nyheimen, foregår det massiv planlegging, oppussing og interiørdrømming på papiret. Sjekke priser og muligheter, sette ideer og tanker ned skriftlig før de forsvinner, skrive handleliste og lese diverse artikler og blogger for inspirasjon og lærdom.

En ting jeg har tenkt på, og ikke helt har noen god løsning på, er oppbevaring av hundeutstyret. Hva slags løsninger har dere?

I nåværende heim har jeg brukt et garderobeskap for det meste av utstyret, men det blir fort rotete, kaotisk og uoversiktlig. Selv om jeg har et visst system, må jeg som regel lete litt etter ting, og ting jeg ikke bruker ofte glemmer jeg at jeg har :ahappy: Så, er det noen som har noen strukturerte og ok løsninger for oppbevaring av hundeutstyr?

Slik har det sett ut hos meg nå:

hunderommet20.jpg

Og med hundeutstyr mener jeg for eksempel tepper, pledd og puter (oppå skapet), godbiter, leker og førstehjelpsutstyr (øverste hylle), apportbukk, kjegler, liner og annet treningsutstyr, termos og annet turutstyr (nestøverste hylle), håndklær og pelsrelaterte produkter og dingser (tredje hylle), ting en samler opp til kommende valpekull og valpepakker (nederste hylle), krydret med diverse ting som legges på vilkårlige plasser...

Finnes det måter å få mer oversikt?

Jeg drømmer om å male det ene kjellerrommet med våtromsmaling (det rommet har allerede en stor vask som bare skriker "valpebadekar", og blir "våtrom" med vaskemaskin og varmtvannsbereder), ønske meg Hund-1s hundebadekar i trettiårsgave, og ha mulighet til å bade hunder der - så da havner håndklær og shampooer og andre pelspleieprodukter ned dit på sikt.

Men jeg kommer også til å innrede et soverom i andre etasje som hunderom - med premieskap, rosetter (tror jeg, mulig de gjeveste skal i stua...), bokhylle for hunderelaterte bøker, samle utstyr der, sette opp trimmebordet (det gir bedre lys til å klippe og stelle pels enn på det potensielt kommende hundebaderommet i kjelleren), samt valpekasse ved anledning.

Alle innspill mottas med stor takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...