Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundesko av naturgummi?

Bananen

Recommended Posts

Skrevet

Vi har! :innocent:

Veldig fornøyd,eneste er at de kan være litt vanskelige å ta på,spesielt om hunden ikke har så lyst :icon_confused: Men ellers så sitter de utrolig godt på,de har ikke sjangs til å falle av.

Vi har enda tilgode å hive noen av skoene,så til "normal" bruk,så kan man bruke dem en god stund. Men det varierer nok litt på hunden,etter hvor en går tur osv. :hmm:

Zara hadde aldri hatt på seg sko før,så hun synes det var veldig rart,men når hun kom ut,så merket hun ikke noe til det.

Skrevet

Kult! Er de stramme øverst, på en måte? Siden de ikke faller av så lett, tenker jeg på. :icon_confused:

Tipper de er ganske stramme men pga materialet vil det ikke ha noe negativt å si. Det utvider seg jo og former seg under bruk.

Skal bestille til Emma imorgen! :innocent: Fant en lur genser der inne også.

Skrevet

Ok. For de virket ganske elastiske ut på videoen. :P

Så da lurer jeg bare på størrelsen og sånn. Om large kanskje blir for stort? For de virket veldig "posete" på videoen, på en måte ...

Skrevet

Har brukt de på min flat og de virker veldig bra. Vi har ikke så mye snø her da men masse is, men den perioden vi hadde snø så var de helt geniale men ble fort ødelakt på asfalt eller is for han er så ivrig og springer og herjer.

Hvis det er flat du har så må det bli de Lilla og det er vel L tror jeg :P Jeg kjøpe et par med lille L? og Grønne XL? og da ble de grønne veldig store og de lilla satt bra.

Ble imponert over hvor godt grev de ga på glatt underlag. Selv og de hadde vært ute ov sokkene var bløte så skled de ikke på gulvet og skled ikke noe serlig på isen heller

Skrevet

Det er veldig lett å bestille på ebay. Du må først lage deg en ebaykonto, og så må du lage deg en paypalkonto. Så er det bare å søke og surfe rundt på masse ting. Ofte er det budrunder. Da er det lurt å følge med på gjenstanden, og by i siste sekund. Noen varer er det kjøp nå på, og da er det bare å kjøpe i vei. Liker ebay.com best. Vikti å sjekke om de sender til Norge, og hva frakten er til norge(står ofte oppført).

Også viktig å se at ting ikke er sample(hvis du skal kjøpe andre ting en hundeting, som f.eks. cosmetik osv.)

Og viktig å se på hvor god feedback selgeren har. H*n bær ha opp mot 100% Håper dette var en liten hjelp?

Skrevet

Størrelsesguiden hos Alphadog stemmer ihvertfall. Jeg forstår dessverre ikke sånn iches å sånt så de bruker på ebay :P

Du skal ha de røde om du skal bruke de på en mops.

Skrevet

Størrelsesguiden hos Alphadog stemmer ihvertfall. Jeg forstår dessverre ikke sånn iches å sånt så de bruker på ebay :ahappy:

Du skal ha de røde om du skal bruke de på en mops.

Okei takk. Bare vet at Brumlemann er litt grov i kroppen, og har store poter, men jeg tror jeg sjangser på de røde :wub:

Skrevet

Er det bare meg som er super misfornøyd med disse?

Jeg kjøpte disse til min eldste på lørdag. Senere på dagen går vi ut på tur. En time inn i turen ryker to av skoene. Da har vi kun gått på brøytet, men snøunderlag, skogsvei. Litt trist dette da gutten min sliter med blødende poter for tiden :huh:

I går er det samme story, men da i byen. Gikk en halvtime på asfalt og deretter ut på en tennisbane for litt lek og moro. 10 min på banen så ryker det ennå en sko. Så for meg er dette blitt engangssko, dog noe dyre..

Skrevet

Er det bare meg som er super misfornøyd med disse?

Jeg kjøpte disse til min eldste på lørdag. Senere på dagen går vi ut på tur. En time inn i turen ryker to av skoene. Da har vi kun gått på brøytet, men snøunderlag, skogsvei. Litt trist dette da gutten min sliter med blødende poter for tiden :huh:

I går er det samme story, men da i byen. Gikk en halvtime på asfalt og deretter ut på en tennisbane for litt lek og moro. 10 min på banen så ryker det ennå en sko. Så for meg er dette blitt engangssko, dog noe dyre..

Hva mener du med ryker?

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Så dette skjer sammen med andre hunder i huset? Det høres jo ut som hun kan trenger litt tydeligere rammer og trening på ro rundt de andre hundene generelt. Alt dette er jo ting som bør jobbes med, og ikke bare avbrytes og unngåes der og da. Hvis dette allerede har vært sånn i snart to år så vil jeg anbefale å få hjelp av en hundetrener som komme hjem til dere og se på rutinene og hjelpe med et treningsopplegg som kan gjøre henne både tryggere og roligere.
    • Hundene er løse inne så de er ikke i bånd. Har merka at hunden er stresset og ikke helt hva hun skal gjøre med all stresset inne i seg så hopper hun på ryggen. Også eskalerer det. Det samme er i bilen og hundene er i bur. Hunden kan ikke se de andre sitter i bur fordi da bjeffer hun og stresser. Hunden har da eget bur med teppe rundt og det fungerte bedre. Hun må dog hentes ut av bilen sist fordi hun kan ikke se at de andre hundene hopper ut av bilen etter hun er på bakken. Da hopper hun opp på ryggen igjen. Hun er alltid sist ut men noen ganger går heller ikke det og hun blir frustrert. Jeg merka at det var noe med valpen da hunden kom hit og har hatt utfordringer med det senere. Men vi fortsetter å jobbe med dette. Prøver å la hun verken bli overstimulert eller understimulert men med akkurat passe aktivitet. Også det mentale og mentaltrening.
    • Generelt sett ville jeg forøvrig kuttet ut all hilsing i bånd. Sosialisering foregår enten med båndtur sammen uten hilsing, eller løs med maks to andre hunder om gangen, helst med en båndtur uten hilsing før de slippes sammen. Økt frustrasjon på grunn av forventning til hilsing er sannsynligvis en av de vanligste årsakene til passeringsproblemer og aggresjon mot andre hunder. 
    • Simira har rett – det er stress, ikke rang. Det du beskriver høres ut som en hund som blir overstimulert i møte med andre hunder, og når du tar henne ned, eskalerer frustrasjonen fordi hun ikke fikk gjort det hun ville. Det viktigste nå er å gi henne mindre mulighet til å øve inn adferden. For hver gang hun ypper og hopper på en annen hund, vil hun gjøre mer av det i fremtiden. Så dere må holde større avstand og starte med møter hvor hun kan være rolig. Lang avstand, korte møter(muligens ingen møter), pause FØR hun når det frustrasjonspunktet hvor hun "mister hodet". Jeg skriver mer konkret om å bygge ro her, om dere vil ha en plan: https://oslohundetrener.no/ro-trening-hund-slik-laerer-hunden-a-finne-ro-i-hverdagen/ At den ikke reagerer på ALLE hunder er faktisk greit – det betyr at hun ikke er generelt aggresiv, men at det noen møter trigges frustrasjonen særlig mye. Fokuser på hvilke møter som går bra, og bygg derfra.
    • Dette har absolutt ingenting med rang å gjøre, det er en ren stressfunksjon. Det handler om situasjonen der og da, hva hunden har gjort rett før og tidligere på dagen, hvem som holder i båndet og hvordan de reagerer, den andre hunden og hvordan den reagerer, og sikkert mange andre ting. Igjen, her må hilsing og lek med andre hunder begrenses. Og hvis dette likevel skjer må hunden såklart uansett fjernes fra situasjonen umiddelbart. Jeg ville fått hjelp av en instruktør til å se på og jobbe med dette, så det ikke utvikler seg. Jo flere ganger dette skjer, jo mer øker sjansen for at det vil fortsette, og for at det før eller senere vil bli en konflikt der noen blir skadet.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...