Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilken rasegrupper tilhører hundene dine?

SiriEveline

137 stemmer

1. 1. Hvilken gruppe?

Recommended Posts

• Svar 89
  • Created
  • Siste svar
Guest Dratini

3 stk fra gruppe 2, samt en som er hos fôrvert, så kanskje jeg kan si 3,5 :)

Gruppe 1 og 2. Fremtidige blir nok gruppe 2, er der jeg finner mesteparten av det jeg liker.

:)

Dessverre ja, blir jo litt ukorrekt svar med tanke på det. Men det er dessverre ikke muligheten i pollen for å lage flere.

Laget valg under hver gruppe med 2+ f.eks.? Har vel vært polls hvor vi kunne ha trykket på flere valg tidligere? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laget valg under hver gruppe med 2+ f.eks.? Har vel vært polls hvor vi kunne ha trykket på flere valg tidligere? :lol:

For at det skal blir noe mer korrekt, må jeg ha en linje for hvert antall, 2 hunder, 3 hunder osv.

Det vil jo fremdeles ikke øke rasegruppen sin "linje", det vil bare komme masse linjer under.

Dessuten syntes jeg fremdeles man oppnår poenget således greit, spesielt når folk kommenterer også.

Poenget er å finne ut hvilke grupper sonen foretrekker, og til nå syntes jeg gruppe 1 lyser opp som en sterk kandidat og det tror jeg er ganske nærme sannheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

For at det skal blir noe mer korrekt, må jeg ha en linje for hvert antall, 2 hunder, 3 hunder osv.

:ahappy: Det viser bare at flere har flere hunder i samme gruppe, de er jo ikke nødvendigvis av samme rase :wub: Og hva med de som har flere hunder hvor ingen er i samme gruppe? :wub:

Det vil jo fremdeles ikke øke rasegruppen sin "linje", det vil bare komme masse linjer under.

Vil vel gi ett mer korrekt innblikk i antall hunder pr gruppe. F.eks. om det er noen som har ett stort hundespann med siberian huskies (10-12) stk, så vil det i poll'n vises som 1 hund og samtidig gi ett stort utslag i antall hunder i gruppe 5 :hmm:

Dessuten syntes jeg fremdeles man oppnår poenget således greit, spesielt når folk kommenterer også.

Poenget er å finne ut hvilke grupper sonen foretrekker, og til nå syntes jeg gruppe 1 lyser opp som en sterk kandidat og det tror jeg er ganske nærme sannheten.

Flertallet av de sonenbrukerne som har svart foretrekker gruppe 1, men likevel gjengir ikke pollen riktig antall hunder pr gruppe (så lenge man kan kun markere 1 gruppe og ergo kun 1 hund) :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ruler gr 1? Hva er det som er så spesiellt med de, siden flertaller har en?

Jeg tror det er det at de er gjeterhunder for det meste, og er lettere å trene samt førerorienterte, men kan også jobbe på avstand. Og alle de andre tingene som gjør at gruppe 1 hunder egner seg bedre til hundesporter som agility, lydighet, bruks osv.

Vil vel gi ett mer korrekt innblikk i antall hunder pr gruppe. F.eks. om det er noen som har ett stort hundespann med siberian huskies (10-12) stk, så vil det i poll'n vises som 1 hund og samtidig gi ett stort utslag i antall hunder i gruppe 5 :wub:

Flertallet av de sonenbrukerne som har svart foretrekker gruppe 1, men likevel gjengir ikke pollen riktig antall hunder pr gruppe (så lenge man kan kun markere 1 gruppe og ergo kun 1 hund) :ahappy:

Nettopp, da vil et individs antall hunder gjør at en gruppe virker mer populær enn en annen, kun på antall hunder. I denne pollen ønsker jeg å vite hva slags gruppe de forskjellige brukerene har, uavhengig av antall hunder.

I det tilfellet du nevner nedenfor der, viser at den eieren har gruppe 1 hunder, altså er målet med tråden nådd, for det er ikke antall hunder som er spørsmålet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*flire* Og jeg som trodde rottweiler, dobermann, kaukasisk ovtcharka, engelsk mastiff, cane corso, bullmastiff, bordeaux dogge, anatolsk gjeterhund, dogo canario, riesenschnauzer, engelsk bulldog mfl. var de tøffe i hundeverdenen.. :ahappy: jaja så feil kan man ta :wub:

Tjihi...tenkte jeg også. jeg føler meg "bittelitt" tryggere på byen sammen med min gruppe 2 hund framfor han i gruppe 1 :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

I det tilfellet du nevner nedenfor der, viser at den eieren har gruppe 1 hunder, altså er målet med tråden nådd, for det er ikke antall hunder som er spørsmålet.

Men hva om eieren da har hunder i andre grupper også? Får jo ikke krysset av for om de har hunder i andre grupper f.eks. Se bare på Fannhvit som har hunder i gruppe 1, gruppe 2 og gruppe 5, hvor missvisende blir det ikke om hun kun krysser for kun 1 gruppe? :ahappy: (nå vet jeg ikke hvilken gruppe Fannhvit har krysset av for :) )

Edit:

Tjihi...tenkte jeg også. jeg føler meg "bittelitt" tryggere på byen sammen med min gruppe 2 hund framfor han i gruppe 1 :wub:

Hæææ?? Det kan jeg ikke skjønne, for de i gruppe 1 skulle jo være så tøffe de :wub:

edit 2

Og han du har i gruppe 1 prøver kanskje å stirre i hjæl de som kommer for nærme? :wub::hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Personlig er jeg veldig glad i bichon-rasene, selv om de krever litt klipping og børsting. Med riktig sosialisering og trening så er de fine familiehunder som kan være med på det meste. Om dere lener mot spaniel så synes jeg personlig at springeren er et bedre valg. Cockeren og de mindre (king charles og cavalier) har mye helseproblemer. De er fine familiehunder, men krever også litt pelsstell. Shetland sheepdog kan være et alternativ. Hvis dere ikke vil ha pelsstell i det hele tatt så ta en titt på dansk/svensk gårdshund. De kan bjeffe når det kommer besøk, går folk på veien, osv. men ikke noe mer enn de fleste andre små raser. De er glatthåret, men røyter da korte hår minst et par ganger i året, som er normalt for alle røytende raser. De er aktive og trenger både fysisk og mental aktivisering, og kan kanskje minne litt om beagle hvis det er utseende som trekker der. Mellompuddel eller dvergpuddel er morsomme og allsidige hunder, de må klippes/børstes.
    • Takk for utfyllende svar og gode råd!  Hvis vi skulle se på en mindre hund, er det noen raser du vil anbefale da?   Hvis vi lener mot spaniel: vil en cocker spaniel eller springer spaniel være et bedre valg? 
    • Har jobbet i kafé tidligere, og etter det jeg kan huske så benyttet vi oss av et spesifikt middel for å bløtlegge bestikk i noen minutter før steamer. Het vel «Dip-It» eller noe sånt.
    • Det ser jo ut som at det virker å bruke strup, men jeg ønsker ikke å bruke det på hundene mine uansett. Mykere metoder tar nok lengre tid, og krever sikkert mer av meg som hundefører, men jeg ønsker heller å legge inn den innsatsen enn å påføre smerte på hundene mine. Hva forskning sier er ikke så relevant for meg, når jeg ser at jeg klarer å oppnå det jeg ønsker uten å bruke brutale metoder så gjør jeg selvsagt det.  Ingen av mine hunder er enkle typer, så når det går an å få de til å fungere godt uten bruk av vold så tenker jeg det skal være mulig for de fleste. 
    • Det er veldig lenge siden jeg har brukt noe slik(da jeg gikk på folkehøyskole for 20+ år siden). Men jeg husker at man skulle skylle før man satte inn i maskinen. Jeg fant også dette, om det er til noe hjelp; Oppvaskmaskin til industri: Slik får du best resultat - Machine Products Storkjøkken AS
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...