Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpesosialisering

Cloudberry

Recommended Posts

Skrevet

Uva, pinscher på 10 uker søker kamerater i alle aldre og størrelser for sosialisering :whistle:

Vi bor på Byåsen, men har bil så kan komme hvor som helst. Hadde vært flott om valpen kunne få treffe både voksne hunder som oppfører seg godt overfor valper, men gjerne også valper. Selv er hun ei lita frøken med bein i nesa, som spretter og leker og knurrer for et godt ord :wub:

Skrevet

Vi bor desverre litt for langt unna til noe treff, men jeg ville bare få gratulere med Pinscher-valpen! :whistle: Kommer det noen bilder av prinsessa på Hundesonen fremover tro? :wub:

Skrevet

Vi bor desverre litt for langt unna til noe treff, men jeg ville bare få gratulere med Pinscher-valpen! :) Kommer det noen bilder av prinsessa på Hundesonen fremover tro? :)

Takk :)

Mja, kanskje snuppa må få seg en egen tråd? :whistle:

Vi rekker nok ikke å treffe dere på denne siden av nyttårsaften, men vi stiller gjerne opp på nyåret :wub:

Det hadde vært veldig trivelig :)

Skrevet

Kan også møte deg med Shensi, lundisen :whistle: Hun kan være litt streng da, men har til dags dato ikke sett henne være det mot hunder og valper som er mindre enn a. Og hvertfall ikke ute. Da er det løpe/leke for alle penga! Hun er jo bare 11 mnd så ikke så gammel enda :wub: Så bare rop ut.

Fra fredag har jeg juleferie, dermed passer det alle dager fram til onsdag^^,

Skrevet

Så kjekt :whistle: Fysisk mindre eller yngre? Uva har strakt seg bra nå, er større enn mopsen allerede. Men uansett så er det bare fint med voksne/eldre hunder som sier fra på en ordentlig måte.

Passer det i helga? :wub:

Skrevet

Så kjekt :whistle: Fysisk mindre eller yngre? Uva har strakt seg bra nå, er større enn mopsen allerede. Men uansett så er det bare fint med voksne/eldre hunder som sier fra på en ordentlig måte.

Passer det i helga? :wub:

Begge deler egentlig. Hun har masse tålmodighet når det er veldig unge valper, slik som din^^ Men hun ble faktisk mektig lei av en aussievalp da, han var vel kanskje 3-4 mnd da og hadde jo blitt større og sterkere enn henne, så han knøvla henne lett liksom. Sikkert derfor hun fikk han litt i halsen.

Men jeg synes personlig hun har en fin måte å si ifra at nok er nok. Mange signaler før hun "snapper". Og snappinga er ikke stort å skryte av egentlig. Litt synd da, for svært få hunder som tar henne "seriøst". hun er litt sånn mobbeoffer, så svært få hunder hun kan omgåes siden hun selv er så snill og "dum". Men valper er ikke no stress^^ Og da får kanskje jeg stilnet valpesjuka litt også :)

Helga passer perfekt^^

Skrevet

Milla har vi møtt ja, søte bustetrollet :icon_confused:

Jeg hadde ikke tenkt at det skulle bli så mange på en gang nei, men vi vil jo gjerne møte mange hunder hver for seg :aww:

Samboeren min er hjemme med valpen, så om det passet en formiddag i neste uke, mandag eller tirsdag, kunne dere kanskje møttes da Sanne? Om du kunne tenke deg å møte oss på lørdag Kristin? *organisere* :aww:

Skrevet

Jepp, om det passer? :)

Er jo litt kaldt ute, så jeg tror ikke vi satser på å være så lenge, men om hun får hilse på Milla og bli litt varm i trøya kanskje (:D) hadde det vært supert :)

Skrevet

Ååååh, dette hadde jeg helt glemt. og ser nå at det kanskje passer litt dårlig i morgen.. Skal på et møte :lol: Så formiddagen passer hvertfall ikke. Men er det en annen dag som passer?

• 1 month later...
Skrevet

Har en Sheltie som er 3 måneder i morra!

Han har møtt hunder i de fleste størrelser og begynner å bli ganske godt sosialisert, synes jeg. Han er litt forsiktig men nysgjerrig til å begynne med, men blir fort varm i trøya :lol:

Du får gi beskjed ganske snart om du skulle være interessert i å møtes. Flytter fra byen om to uker...

Skrevet

*dytte* Uva trenger fortsatt å møte trygge, snille hunder, og gjerne noen med litt fart og lekelyst også :lol:

Tulip; passer det for deg en dag snart?

Vi er ledige hver ettermiddag/kveld framover, samt dagtid helg. kom med forslag til hvor/når du :lol:

• 5 weeks later...
Skrevet

*dytte* Uva trenger fortsatt å møte trygge, snille hunder, og gjerne noen med litt fart og lekelyst også :lol:

Tulip; passer det for deg en dag snart?

Jeg tror jeg så dere idag!! 1 stk flink mops og 1 stk søt pincherfrøken, fordelt på to mennesker! Stemmer det? På det leke/herje/ake/gåpåski-jordet ved Byåsen Butikksenter? Vi var de to rådville menneskene med ski til ca alle kanter og et stk pelsdimling klar for action :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei. En 12-ukersvalp skal ikke alene en hel arbeidsdag. Start på sekunder og gå tilbake før den piper. Når dere senere faktisk går ut: spør en nabo, eller la en gammel iPhone ligge i gangen med skjermen på, så dere vet om det er 20 sekunder eller 20 minutter. Jeg har laget en liten iPhone-app for akkurat det: BarkPing. Varsel når den bjeffer. Ingen kamera. Den får ikke bjeffingen til å slutte — den gjør bare at du vet. https://apps.apple.com/se/app/barkping-dog-monitor/id6798404076
    • Første spørsmål er jo om du har bilder av hunden og om hunden faktisk er undervektig eller bare en slank, men frisk og helt funksjonsbeskrivelse type. Det er jo ikke til å stikke under en stol at de aller fleste hunder er tjukke i varierende grad og at de aller fleste som synes hunden sin er tynn egentlig har en helt frisk hund i ok vekt, om enn på den slanke enden av skalaen.  Så er det noen som har en bygning/kroppsholdning som kanskje fremhever bein osv litt mer enn andre også. Karperygg, hoftebein som stikker ut litt selv når hunden ikke er påfallende de tynn osv. I tillegg er jo hunden din relativt ung enda og det tar litt tid å få på plass skikkelig muskelmasse osv på en del hunder. Det er sjeldent hunder sulter foran matskålen , men er man urolig så er selvsagt veterinær en grei plass å starte.  Utover det. 1. Avklare om hunden faktisk er undervektig eller om det bare er utenfor din preferanse eller hva du er vant til. 2 bygge muskler. Både gjennom målrettet trening/aktivisering og ved å sørge for at hunden får i seg ett godt for med nok proteiner osv. 3. Om hunden faktisk er for tynn, få i den mer kalorier. Det kan være å gå over på feks høyenergi fôr, mer kalorier, mer fett, mer proteiner uten å øke mengde mat fysisk.altså enklere å få i hunden mer. I verste fall kan man tilsette rent fett. Har hunden god matlyst så er det selvsagt bare å øke mengde også.  Er det en hund som har tendenser til å stresse litt så kan det hjelpe mye å trene litt på å stresse ned også. Stress brenner mange kalorier 
    • Tilvenn munnkurv, ha halsbånd og ett litt kort bånd hengende på hunden om det kan hjelpe deg å få lettere kontroll uten å bli fysisk med hunden. Bur, grind og gitter kan også brukes når man trenger det. Evt ha en plass å binde fadt hunden i bånd på plassen sin.  Her trengs det nok også en del rotrening, lydighetstrening og grensesetting for å hjelpe hunden å skru av litt å roe ned. Kanskje er det også nødvendig å se litt på mengde aktivitet, om hunden får nok positivt outlet samt type aktivitet, om det er aktivitet som bygger oppunder en godsliten og fornøyd hund eller om det er aktivitet som bygger opp stress og uro.  Mange unghunder kan streve med ganske mye stress i perioder gjennom pubertet,  så det kan "bare" være derfor, noen hunder er generelt mer stresset og er litt sånn hele livet også. Men ofte kan det jo påvirkes delvis av oss iallefall.   Uansett så er det nok på tide å få "tatt noen kamper" og ikke bare prøve å unngå det. Tren der det er vanskelig og der reaksjonene kommer litt. Bruk hjelpemidler (bånd, munnkurv), vær tålmodig. Jobb med impulskontroll, lydighet og generell kontroll. Er du usikker på hvordan så ville jeg tatt kontakt med noen kompetente hundetrenere og fått hjelp i hjemmemiljø   
    • Nå er Zelda rett nok bare valp enda, men jeg opplever rasen som mer som en varsler enn vokter, og foreløpig er det igrunn lite varsling og på min iallefall.  Lite alvor.. Helt sikkert noen individuelle forskjeller selvsagt,  men generelt sett. Virker som hyggelige hunder, glad i folk, mye lyd dog (i lek osv når de blir ivrige). Min oppfatning av rasen er at det er ganske moderate og relativt enkle hunder med passelig aktivitetsnivå for folk som liker å være ute og kanskje trene litt hundesport, men uten å bli ekstremt liksom.  Litt avhengig av hvordan man definerer ting og hva man sammenligner med. Veldig fysiske og sprettne hunder med mye humor og tøys. 😄 
    • Velkommen tilbake!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...