Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpesosialisering

Cloudberry

Recommended Posts

Skrevet

Uva, pinscher på 10 uker søker kamerater i alle aldre og størrelser for sosialisering :whistle:

Vi bor på Byåsen, men har bil så kan komme hvor som helst. Hadde vært flott om valpen kunne få treffe både voksne hunder som oppfører seg godt overfor valper, men gjerne også valper. Selv er hun ei lita frøken med bein i nesa, som spretter og leker og knurrer for et godt ord :wub:

Skrevet

Vi bor desverre litt for langt unna til noe treff, men jeg ville bare få gratulere med Pinscher-valpen! :whistle: Kommer det noen bilder av prinsessa på Hundesonen fremover tro? :wub:

Skrevet

Vi bor desverre litt for langt unna til noe treff, men jeg ville bare få gratulere med Pinscher-valpen! :) Kommer det noen bilder av prinsessa på Hundesonen fremover tro? :)

Takk :)

Mja, kanskje snuppa må få seg en egen tråd? :whistle:

Vi rekker nok ikke å treffe dere på denne siden av nyttårsaften, men vi stiller gjerne opp på nyåret :wub:

Det hadde vært veldig trivelig :)

Skrevet

Kan også møte deg med Shensi, lundisen :whistle: Hun kan være litt streng da, men har til dags dato ikke sett henne være det mot hunder og valper som er mindre enn a. Og hvertfall ikke ute. Da er det løpe/leke for alle penga! Hun er jo bare 11 mnd så ikke så gammel enda :wub: Så bare rop ut.

Fra fredag har jeg juleferie, dermed passer det alle dager fram til onsdag^^,

Skrevet

Så kjekt :whistle: Fysisk mindre eller yngre? Uva har strakt seg bra nå, er større enn mopsen allerede. Men uansett så er det bare fint med voksne/eldre hunder som sier fra på en ordentlig måte.

Passer det i helga? :wub:

Skrevet

Så kjekt :whistle: Fysisk mindre eller yngre? Uva har strakt seg bra nå, er større enn mopsen allerede. Men uansett så er det bare fint med voksne/eldre hunder som sier fra på en ordentlig måte.

Passer det i helga? :wub:

Begge deler egentlig. Hun har masse tålmodighet når det er veldig unge valper, slik som din^^ Men hun ble faktisk mektig lei av en aussievalp da, han var vel kanskje 3-4 mnd da og hadde jo blitt større og sterkere enn henne, så han knøvla henne lett liksom. Sikkert derfor hun fikk han litt i halsen.

Men jeg synes personlig hun har en fin måte å si ifra at nok er nok. Mange signaler før hun "snapper". Og snappinga er ikke stort å skryte av egentlig. Litt synd da, for svært få hunder som tar henne "seriøst". hun er litt sånn mobbeoffer, så svært få hunder hun kan omgåes siden hun selv er så snill og "dum". Men valper er ikke no stress^^ Og da får kanskje jeg stilnet valpesjuka litt også :)

Helga passer perfekt^^

Skrevet

Milla har vi møtt ja, søte bustetrollet :icon_confused:

Jeg hadde ikke tenkt at det skulle bli så mange på en gang nei, men vi vil jo gjerne møte mange hunder hver for seg :aww:

Samboeren min er hjemme med valpen, så om det passet en formiddag i neste uke, mandag eller tirsdag, kunne dere kanskje møttes da Sanne? Om du kunne tenke deg å møte oss på lørdag Kristin? *organisere* :aww:

Skrevet

Jepp, om det passer? :)

Er jo litt kaldt ute, så jeg tror ikke vi satser på å være så lenge, men om hun får hilse på Milla og bli litt varm i trøya kanskje (:D) hadde det vært supert :)

Skrevet

Ååååh, dette hadde jeg helt glemt. og ser nå at det kanskje passer litt dårlig i morgen.. Skal på et møte :lol: Så formiddagen passer hvertfall ikke. Men er det en annen dag som passer?

• 1 month later...
Skrevet

Har en Sheltie som er 3 måneder i morra!

Han har møtt hunder i de fleste størrelser og begynner å bli ganske godt sosialisert, synes jeg. Han er litt forsiktig men nysgjerrig til å begynne med, men blir fort varm i trøya :lol:

Du får gi beskjed ganske snart om du skulle være interessert i å møtes. Flytter fra byen om to uker...

Skrevet

*dytte* Uva trenger fortsatt å møte trygge, snille hunder, og gjerne noen med litt fart og lekelyst også :lol:

Tulip; passer det for deg en dag snart?

Vi er ledige hver ettermiddag/kveld framover, samt dagtid helg. kom med forslag til hvor/når du :lol:

• 5 weeks later...
Skrevet

*dytte* Uva trenger fortsatt å møte trygge, snille hunder, og gjerne noen med litt fart og lekelyst også :lol:

Tulip; passer det for deg en dag snart?

Jeg tror jeg så dere idag!! 1 stk flink mops og 1 stk søt pincherfrøken, fordelt på to mennesker! Stemmer det? På det leke/herje/ake/gåpåski-jordet ved Byåsen Butikksenter? Vi var de to rådville menneskene med ski til ca alle kanter og et stk pelsdimling klar for action :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Da får jeg prøve å se etter ett annet navn til den kommende valpen min da. Siden ingen av dem falt i smak. Har dere noen andre forslag på fine navn til tispe?
    • Hva gjør dere om 10-15 år? Kommer dere til å fortsette å ha ny hund da? Det er umulig å vite men hva tror dere? Hvor gamle er dere? Jeg selv aner ikke. Ser ingen liv utenom hund men nå har jeg hatt hund hele voksne liv. Men om jeg skal fortsette med hundetrening,kurs,utstilling vites ikke. Da må jeg ha noe annen hobby men jeg vet ikke hva. Hva tror dere dere skal?
    • Hvilket navn er finest av Emmy, Lilly eller Sally?
    • Det er variasjon i egenskaper innad i rasen, men generelt vil jeg påstå at Hovawarten er mer samlet mentalt. De skal ha arbeids- og samarbeidslyst. Til forskjell fra mange av gjeterne kan de nok virke litt sta og egenrådige, men mitt inntrykk er at det veldig ofte er fører som ikke har knekt koden for å motivere til samarbeid med en hund som gjerne arbeider selvstendig. Det som gjør at jeg tror hoffen kan passe deg ut i fra din beskrivelse av ønsker er: - "atletiske og friske bruksschäfere der «mykere» egenskaper vektlegges" - Hoffen er en generelt frisk rase, med en funksjonell bygning. Det finnes dessuten et enormt helseregister hvor det er god oversikt over forskjellige sykdommer.  -  "Hunden som jeg ser etter er atletisk og lett, elsker å bruke nesen til f eks smeller, fungerer bra til lydighet, veldig lite skarp og ikke like mye drifter og «heithet» som hos de heftigste bruksschäfere, men ellers med forventede egenskaper av en schäferhund i en sunn kropp." - dette er for meg egentlig essensen av en hoffe. De er veldig alsidige uten å være ekstreme, og perfekte som aktive familiehunder med kapasitet for langt mer. De er atletiske og holdbare (noe variasjon i størrelse er det). Elsker å bruke nesa og trener gjerne lydighet. Den gjennomsnittlige hoffen har lite skarphet. De har (og skal ha) en del drifter, men de aller fleste er mer moderate enn de heftigste bruksschäferne. Det en skal være klar over, er at det er en vokter. De skal dog ikke vokte på alt og alle. Mine følger for eksempel gjerne med på det som skjer utendørs, men varsler kun i veldig spesielle tilfeller (hvis det plutselig står en ukjent hund på gårdsplassen eller om det er unormal aktivitet på natta). De reagerer for eksempel ikke om det banker på døra. Lager ikke lyd når jeg kommer hjem eller om noen de kjenner kommer inn uanmeldt når jeg ikke er hjemme. Vet ikke hvor du holder til, men send meg en PM om du har spørsmål og/eller eventuelt ønsker å møte en eller flere hoffer så skal jeg finne noen i nærheten av deg
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...