Gå til innhold
Hundesonen.no

Mareritt i skogen, Chicka skadet.


Renate A

Recommended Posts

Chicka var hos vetrinæren på torsdag og jeg fikk konstantert at det ikke er hoften hun er stiv i men rett ved krysset.

Hun fikk en sprøyte og virket mye bedre igår og idag.

Så jeg og ei venninne tok med oss Chicka og Tassen på skogstur idag tidlig.

Chicka drev og "gjetet" Tassen litt, så når han kom løpende så hoppet hun opp, han hoppet bort og hoppet tilbake til hun igjen, idet hun skal hoppe bort fra han så skjer det noe og hun blir stående med venstre bak oppe fra bakken. :-o

Jeg skjekket hun for å se hva det var og fant med en gang ut at det mest sannsynelig var noe i krysset eller ryggen.

Så måtte vi bære Chicka til bilen...det er ikke lett 26kg hund på to jenter som ikke er verken høye eller sterke.

Vi var ganske langt ute i skogen så det tok oss vel en time å komme oss ned til bilen, der Else ringte til vetrinæren vi bruker på stallen, og hun jobbet på en klinikk idag så vi dro dit.

Der fikk jeg bekreftet mine misstanker om at skaden lå i ryggen og lurte med en gang på om jeg skulle la hun slippe. :)

Vetten syntes Chicka var for frisk til det og ville at jeg skulle prøve å behandle hun, for det var ikke noe ødelagt der inne, mest sannsynelig en strekk.

Chicka fikk kortison sprøyte og en b-vitamin sprøyte, og fikk beskjed om å se hun ann til imorgen så skulle jeg ringe hun da.

Deilig å ha en vetrinær man kjenner og som man kan ringe til på søndager uten ekstra gebyrer. :)

Så nå får jeg se hva som skjer, nå ligger hun ved bena mine og sover, lille gullet mitt. Love

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:-o

Hva skjedde!?Vet du det?Bare hoppet hun?

Uff...stakkar Chicka :)

Helt forferdelig...det der er mitt mareritt og :)

Masse god bedring klemmer fra meg og nuss fra Loke.

Ja hun hoppet bort fra Tassen på en måte og det så ut som hun strakk ett eller annet.

Stakkars hun var så flink, klagde ikke eller noe.

Det kom en løs hanne bort til oss, og da var Tassen litt søt, for han jagde bort hannen "hold deg unna dama mi" Love

Takk for god bedrings ønsker hun trenger det her hun ligger... :wink:

Blir ikke leking med hunder eller lange turer på en stund, hun skal bare ta det med ro fremover nå..

Nå skal hun ut i hagen og tisse også skal vi gå og legge oss litt og sove, er helt utslitt jeg... [looney]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for støtten dere, det varmer. :)

Har sovet litt nå og jeg er ikke såå sliten som istad, nå skal jeg få hun på beina og løfte hun opp trappen så hun får tisset litt.

Jeg kommer til å bli den bodybuilderen etter denne sykdomsperioden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag er hun litt bedre, hun kommer seg opp trappene ved at jeg dytter litt i rompa hennes.

Igår spiste (det gjør Chicka ALLTID samme hvor dårlig hun er), drakk, tisset og bæsjet (fin bæsj og, kjempe bra) hun normalt og det er et bra tegn.

Hadde kontakt med Tone (vetten) istad og vi satt hun på en kortison kur i 3dager, jeg har jo gått på så mye kortison, så det har jeg masse av i huset.

Vi skal ta det veldig rolig og bare slappe av de nermeste dagene og da skal hun bli bra igjen.

Imorgen kommer mormor på sykebesøk og da blir nok Chicka kjempe happy for hun har nemlig alltid sånne gode griseromper på lager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Vet beds kan man enkelt klippe til selv og er veldig populært for bruk i bilbur. 
    • Hei! Kjøpte nylig et pent brukt 4Pets Herkules hundebur, men jeg trodde det ville være enklere å finne pute til det. Er dette en eldre versjon av 4Pets sine bur? Finnes det en type hundeseng man kan klippe til selv, som ikke er ren ull? Bikkja er fryktelig varm av seg.
    • Goldentispe av utstillingslinjer høres ut som kan passe fint, men bare husk på at alle valper og unghunder er generelt krevende og at trening på å takle å være hjemme alene en hel arb.dag kan ta lang tid. 
    • Et oppstillingsbilde.  Tempo 3 måneder. 8,7 kg og 36 cm høy.   
    • Få hunder krever pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken, spørsmålet er mengden klipping og børsting. Med kravene dere har ville jeg vurdert en voksen omplasseringshund, der dere vet litt mer hva dere får. En valp er mye jobb, både å lære inn renslighet, hverdagslydigheten og det å lære inn å være alene hjemme. Ingen hunder er født trent til å være alene, og det kan ta mye tid. Selv med en omplasseringshund må dere regne med å bruke noen uker på tilvenning til å være alene hjemme en hel arbeidsdag i nytt hjem. Med valp må dere regne med å være hjemme de første 4 ukene eller så, og videre ha mulighet for tilpasning, ha med valp på jobb, korte dager eller hjelp fra andre, for å gradvis tilvenne lange dager alene hjemme. Vår forrige hund kunne ikke være alene en arbeidsdag før han var 6 måneder. I tillegg til daglig tur må dere huske at hunden må også ut innimellom for å gjøre fra seg, morgen og kveld. Den skal fôres, stelles, oppdras, og selvfølgelig ha kos og kvalitetstid. Det går mye tid på å ha hund utenom de 1-2 timene med tur. De fleste hunder setter også pris på mental stimulering i form av søk, triksetrening eller lignende. Jeg tenker umiddelbart at en collie kunne passet dere, enten kort- eller langhår. De krever litt børsting, røyter en del, men er relativt enkle hunder som ikke krever veldig mye. Men jeg vil også forslå at dere låner/passer en hund en ukes tid eller to, for å se om dette er et liv dere kan tenke dere. Det er ofte koslig med tanken på å ha en hund til selskap, men få er klar over hvor mye tid og fokus det faktisk tar i hverdagen.    
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...