Gå til innhold
Hundesonen.no

Fotoprosjekt: «som hund så eier»


Guest janson

Recommended Posts

Som noen kanskje har plukket opp så studerer jeg for tiden foto. Nylig hadde vi workshop i personlige prosjekter og ble da også oppfordret til å fortsette med slike ting. Som sagt så gjort!

Som tittelen sier så vil jeg ta tak i frasen «som hund så eier». Jeg har alltid vært veldig fascinert av mennesker og kan bruke mye tid på å studere folk (skremmer jeg noen nå?:icon_redface:). Man får jo da et visst inntrykk av folk og da også hvilken rase de har om de tilfeldigvis nevner at de har hund. Men det er ikke alltid det stemmer heller. Jeg hadde det mye moro med å observere mennesker på Dogs4All hvor kombinasjon av menneske + rase ikke alltid matchet det man ventet seg.

Dette er på ingen måte et prosjekt hvor jeg er på jakt etter en slags konklusjon eller noe i den duren, det er mer for å lage en samling av eiere med hunder. Antagelig vil det bli lagt ut på nett etterhvert.

Så! Det jeg trenger er frivillige som kunne tenke seg å stille opp på et slikt prosjekt. Det hele er fortsatt litt i planleggingsfasen, men i utgangspunktet tenker jeg 3 bilder per eier+hund; et av eier, et av hund (eller et per hund om man skulle eie flere) og et sammen. Jeg ser for meg noe ganske rett opp og ned, ikke noe veldig avansert, så dette er noe de fleste burde klare.

Da de fleste har fullt opp med juleforberedelser og annet tenker jeg å begynne etter jul. Det hender jeg tar turen innom stevner/utstillinger og ellers tenker jeg at man kan benytte muligheten på div treff og slikt. Vi kan også avtale egne «fotodater» om det er interesse for det.

Det eneste jeg kan tilby for dette er bildene (digitalt) om noen skulle ønske dem.

Hva sier sonen? Er det noen som kunne tenke seg å stille opp? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Shetland sheepdog valp som gjør seg knakende godt på bilder :ahappy:

Selv har jeg vel sett mine glansdager mht fotogenitet, men... et skikkelig bra hundebilde kan være verdt å ofre seg for, hehe :ahappy:

Vi kan stille opp. Bor i Akershus, rett sør for Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet dere hva.. Jeg blir helt rørt, jeg! Tenk at så mange er villige til å stille opp! :ahappy: Stor takk til alle sammen!

Kom til Bergen så kan jeg stille :ahappy:

Om du plutselig skulle være i Tromsø er vi her her :D

Takk! Selv om både Bergen og Tromsø blir nå bittelitte granne langt å reise.. :D

Virker som om du har ganske mange deltakere alt, men jeg stiller gjerne opp hvis du trenger det! Med krøllehode og klumpevalp :D

Jeg blir glad for alle som har lyst! Jo flere, jo bedre!

Og så er det så morsomt at så mange av dere som skriver nå her har flere raser! Akkurat det jeg ønsket meg!

Til dere som holder til i Oslo-området: har dere fortsatt ukentlige treninger eller noe slikt? Tenkte på at jeg kunne jo ha stukket innom da og knipset litt! :D

Jeg har en Shetland sheepdog valp som gjør seg knakende godt på bilder :D Selv har jeg vel sett mine glansdager mht fotogenitet, men... et skikkelig bra hundebilde kan være verdt å ofre seg for, hehe :PVi kan stille opp. Bor i Akershus, rett sør for Oslo.

Hvor i Akershus holder du til? Jeg bor selv i Follo-området og kan lett reise litt om bare bilen finner på å fungere! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og Caroline greier iallelfall plassere alle hundene våre sammen uten at det blir noe bråk i forsjellige posisjoner (hørtes nesten slibrig ut, men ikke slikt tenkt *ler* ) Da hadde du fått en liten dæsj Sheltie, Aussie og AK. Like antrekk har eierene t.o.m :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så er det så morsomt at så mange av dere som skriver nå her har flere raser! Akkurat det jeg ønsket meg!

Til dere som holder til i Oslo-området: har dere fortsatt ukentlige treninger eller noe slikt? Tenkte på at jeg kunne jo ha stukket innom da og knipset litt! :whistle:

Det er litt stille på den fronten nå før jul.

:wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...