Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundesonens Julekrim

Julenissen

Recommended Posts

• Svar 787
  • Created
  • Siste svar

Nei, kort i nakken og langt foran :D

Som en schnauzer altså?! :wub:

Jeg vil forresten bare beklage om noen ikke er med eller om noen er med for mye etc. Ofte når jeg skriver, så tar jeg med de som jeg husker har skrevet noe på forumet i det siste/samme dagen.

:) Haha, genial måte å få folk til å være enda mer aktive på forumet på! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt gøy å tenke på hvordan hundene ville oppført seg i virkeligheten, synes jeg. Mange av dere har vel hunder som ville lagt seg akkurat der de fikk beskjed om, og blitt liggende. Noen andre av oss måtte ha jobba litt for å få hundene til å være i ro, for å si det sånn. :lol: Symra ville ha blitt lykkelig over et rom fullt av long lost friends, både to- og firbeinte. Pippin ville ha prøvd å være usynlig, men ville blitt veldig glad for en forståelsesfull tobeint venn som tok han på rett måte. Jeg ville vært litt stressa, hvis noen hadde trampa for nært Pippin kunne de fått seg et knurr de sent ville glemme. :wub:

Desto deiligere er det å lese om roen og harmonien i kjempehytta på fjellet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uy uy, hørtes jo egentlig veldig idyllisk ut.

Jeg kunne godt tenkt meg en slik hyttetur med alle sonisene :) Men jeg hadde nok ikke klart å få Tinka til å ligge rolig lenge nei, hun hadde nok flydd rundt med Amiga og hilst på alle der.

Vel med mindre det er gjørmete der :wub: Da blir hun plutselig prippen! Men vi satser på at det er flott hvit snø utenfor!

Må si at dette er et spennende innslag i dagen, og siden jeg ikke har noen annen julekalender enn sonen i år, så setter jeg veldig pris på det!

Bra jobba soppen! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sonen er glad i Soppen sin - iallefall inntil videre :wub::D:lol:

Tror det er best å være venner med Soppen, jeg. :) Ihvertfall frem til jul, tør ikke å tenke på hva som skjer ellers. Tipper på noe ala... "Madam hvem, sa du?? Nei, hun har vi iiiikkkkkkkke sett, ihvertfall." *jugekors jugekors*

Og dette sitter jeg og hører på, innestengt i potetkjelleren på Sonen-hytta mens lemmen er lukket igjen og en tung Chesterfield-stol står over.... :D

Nei, vi får være venner med Soppen. Snille Soppen :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er best å være venner med Soppen, jeg. ;) Ihvertfall frem til jul, tør ikke å tenke på hva som skjer ellers. Tipper på noe ala... "Madam hvem, sa du?? Nei, hun har vi iiiikkkkkkkke sett, ihvertfall." *jugekors jugekors*

Og dette sitter jeg og hører på, innestengt i potetkjelleren på Sonen-hytta mens lemmen er lukket igjen og en tung Chesterfield-stol står over.... :lol:

Nei, vi får være venner med Soppen. Snille Soppen :lol::P

Ja, vi simpelthen ELSKER Soppen faktisk *fundere på om man kanskje burde invitere til en bedre middag eller noe sånt :)*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahahahahahaha! Det spørs hvor lenge det varer, ja! I mitt forsvar er det morderen dere må bli sur på, for alt har en sammenheng... :lol:

Everything has an end... :)

Liker ikke Soppen, ikke glad i Soppen, Soppen er teit.... *har en svart side og hemlig drøm om å få gå amok som økseblodigknivparterenderøskeutinnvoller-morder, kanskje det blir MEG* **flirer ONDT**

*Love seg selv at neste gang Tøfflus ympter frampå om treff, så skal ikke jeg være med :lol:*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*har en svart side og hemlig drøm om å få gå amok som økseblodigknivparterenderøskeutinnvoller-morder, kanskje det blir MEG*

**flirer ONDT**

*Love seg selv at neste gang Tøfflus ympter frampå om treff, så skal ikke jeg være med :lol:*

Alt kommer for en dag, Siri. Vær forsiktig med "denne Tøfflus," sier jeg bare.... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pøh, du er bare full av Gyldne Måke-mat så det ekke no' spennede å dissekere deg. Dessuten drasser du alltid på den derre gærne svartingen din og den er det ikke lett komme forbi uten å bli slafsesmulesleika i hele trynet :)

Alt kommer for en dag, Siri. Vær forsiktig med "denne Tøfflus," sier jeg bare.... ;)

Men du derimot :lol:

Ekke bare kruspersille Tøffluser glefser i nemlig *MOHAHAHA*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt kommer for en dag, Siri. Vær forsiktig med "denne Tøfflus," sier jeg bare.... :lol:

*Nikker og skjønner det :)*

Pøh, du er bare full av Gyldne Måke-mat så det ekke no' spennede å dissekere deg. Dessuten drasser du alltid på den derre gærne svartingen din og den er det ikke lett komme forbi uten å bli slafsesmulesleika i hele trynet :lol:

Selv ikke Willy kan stå i mot en gæern Tøfflus er jeg redd *skjelve i buksene og sjekke låsen på ytterdøra enda en gang*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt mer smoooooth i dag... :lol:

Jeg tror det er Mari eller Tøfflus (eller meg?!) som råfôrer som har vært og hentet litt innmat fra slakteren (eller skutt noe selv?), og mistet noe på veien. Og så har hun fått med seg alt, minus en hjerne... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er Mari eller Tøfflus (eller meg?!) som råfôrer som har vært og hentet litt innmat fra slakteren (eller skutt noe selv?), og mistet noe på veien. Og så har hun fått med seg alt, minus en hjerne... ;)

Tenkte jeg ogsaa! :lol:

Stilig bilde 3 desember :lol:

Enig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Om du får til å taime vekkerklokke og morgenrutine sånn at valpen sover når dere forlater bilen den første tiden, så får du mer tid til å trene den mer forsiktig og gradvis på å være alene.  Meninger om tyggesaker uten tilsyn er delte mellom teoretikere og praktikere. (Det meste KAN i verste fall drepe hunden ved kvelning eller blokkering av tarm, men barn kan brekke nakken av å falle skeivt ut av en høy seng også, og en bekjent snublet på en skogssti og døde momentant av å lande med hodet på en stein. Det er mye potensielt veldig farlig som veldig sjelden skjer.) Fra flere tiår med skadefri altmuligtyggere våger jeg banne i kirka og trosse de mest forsiktige ved å anbefale en fordøyelig tyggesak, f.eks. okse*****, eller en fryst Kong, så har valpen noe annet å fokusere på enn at den er forlatt alene. Beste er selvsagt om den sover i bilen i starten, så du får mer tid til å venne den til å være i buret alene.   
    • Ved henting tenker jeg at stoffburet er helt greit. Når dere kommer hjem ville jeg hatt transportburet inne, hjemme, med et mykt pledd og noen godbiter i. La valpen utforske buret og oppfordre den til å være der litt, uten å lukke. Så ville jeg prøvd å ta med buret i bilen allerede første dag, og kaste noen godbiter eller legge inn en god tyggeting de 10 minuttene du skal levere. Hvis valpen kommer fra en skikkelig oppdretter bør den har erfaring med bilkjøring fra før, selv om det ofte er med mor og/eller søsken. Hvis valpen IKKE er trygg alene de 10 minuttene så er den tryggere i et solid bilbur enn et stoffbur den kan tygge seg ut av... Hvis det viser seg å være et problem ville jeg fått noen til å sett etter den den korte tiden leveringen tar.
    • Jeg får valp imorgen. Vi er godt forberedt og skal ha fem uker fri.    Det jeg stresser med er at barnet mitt skal i barnehagen neste uke for å gi valpen litt mer ro den første uken. Det jeg bekymrer meg for er at jeg må ha den med i bilen når jeg leverer i barnehagen. Er det innafor å la den være i bilen de 10 minuttene det tar å levere barnet?    til vanlig skal jeg ha hunden i et transport bur bak i bilen, men tenker at den skal få være i et Stoffbur i passasjersetet ved siden av meg når jeg henter den imorgen og den første uken.  
    • Hadde nettopp en kjempefin tur uten noe tull, og masse pen lineføring. Ede var skikkelig på tilbudssiden og ikke engang utålmodig på godbitene. Det går virkelig fremover. Ordentlig godgutt i dag 🥰 Flink vaktbikkje også, for anledningen i Miljøpatruljen. Forsøpling tar vi alvorlig.
    • Hadde nettopp et mareritt av en "treningsøkt". Hadde alle favorittingene hans og lommene fulle av snacks. Godt vær og stille og rolig feriestemning. Ede åpnet med å hoppe opp og bite og bjeffe og jukke og være teit. Jeg trodde vi skulle ha en fin økt med den energien der, men da jeg ba om utgangsstilling for TREDJE GANG, så gikk han sakte og satte seg seigt ned. ... Eneste lyspunkt var en fin innkalling da han mens jeg prøvde samle meg vimsete avgårde på egenhånd inn i en luftegård jeg ikke har gitt ham lov til å gå i. Da spratt han opp fra sniffingen og kom løpende inn med en gang. Supert! ..men det var det ENESTE han gjorde riktig på cue. Han dekket hver gang jeg ba om stå. Så dumt på meg når jeg ba om utgangsstilling. La repeatedly fra seg apporten en meter fra meg i forsøk på å innkassere uten å måtte gi den fra seg. Fant plutselig ut at det var kewlere å gå fra front mellom beina mine til utgangsstilling istedenfor å svinge bakparten inn, og gjentok den der flere ganger. Nektet gå fot uten lure i hånden. Den økende frustrasjonen min gjorde ikke ting bedre. Han begynte holde hard rock konsert. Hoppet og bet og jukket. SÅ kom jeg på at han ikke har fått skjønnhetssøvnen sin. Han hadde vært våken fra kl 07 i morges uten å blunde et blunk. Aha! All made sense. Tok ham med meg inn igjen, og det tok ikke engang et minutt før han brøt ut i full raptus og fløy villmann mellom veggene i toddler tantrum. Stoppet plutselig og begynte krafse og grave som en manisk gærning på gulvet, og falt så dønn om, som et slakt, rett i søvn. — Har De forsøkt skru maskinen av og på igjen? 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...