Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundesonens Julekrim

Julenissen

Recommended Posts

Skrevet

Ho ho alle sammen!

Vi spekulerer omkring julekrimmen i denne tråden - så blir den andre tråden mer oversiktlig!

God 1. desember til dere alle :ahappy:

• Svar 760
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Og den første spekulasjonen er... hvor ER dette palasset ? Kan det være Røkke-slottet på Oppdal, har vi tatt oss råd til å leie gitarhytta til Kurt? Eller rett og slett gått til "kongen" av ski og leid ei Bjørn Dæhlie-hytte? Eller var det hytta til Ole Einar Bjørndalen?

Skrevet

..og hvor er alle hundene??? Det hørtes da merkelig stille og idyllisk ut der oppe liksom. Kanskje de ikke er med :ahappy: ?

Eller kanskje bare stille og snille sonen voffser får være med? Hva med de gale jodlerne da? :lol:

Eller kanskje de har eget lekerom med egne tjenere/ matere i kjeller'n??

Men nå hørtes det iallefall riktig så koselig ut :wub::lol: *relaxed mood*

Skrevet

Haha, sonenhundene har foreløpig ikke så stor rolle i krimen (men alle er med, og alle er snille). Det er mest for eierene dette her, faktisk. Det er heller ingen hunder som dør, bare så det er sagt. Det er ikke SÅ mye krim. :ahappy: As to hvor dette foregår, deeet kan jeg jo ikke si, for da kommer dere til å dra dit og ødelegge for sonenfolkene som er der og opplever det! :wub:

Skrevet

Sikkert jeg som reiser meg og er irritert for Blaze driver bråker i bilen for Siri er ute å lufter Willy og Babs.

Så nå skal jeg ut å fortelle Siri hvor teit hun er som bare MÅ gå bak bilden min der Blaze ligger.

Og mine hunder (og Willy) er i bilen, ellers hadde det ikke vært så stille og fredelig på hytta. :wub::ahappy:

Skrevet

Ikke vær så stygge mot hundene deres, da! :wub: Alle hundene er med, alle er inne, og alle er stille og snille! *tramper med beina*

Dvs alle har fått Calmivet eller en eller annen form for Valium :lol:

Kanskje hundene har kommet over en hemmelig legemiddel fabrikk og spist alle bevisene, men det vet jo ikke vi enda :ahappy:

Skrevet

Det er sikkert en gærn veterinærstudent som går rundt der og doper ned hundene :lol:

Jeg ser egentlig for meg Død Snø nå, med massakre og nazier i skogen :ahappy:

(og jeg tror Tia og Ikke er glemt igjen ute siden det er så rolig der, sammen med Talli, Blaze og Willy :wub: )

Skrevet

Sikkert jeg som reiser meg og er irritert for Blaze driver bråker i bilen for Siri er ute å lufter Willy og Babs.

Så nå skal jeg ut å fortelle Siri hvor teit hun er som bare MÅ gå bak bilden min der Blaze ligger.

Og mine hunder (og Willy) er i bilen, ellers hadde det ikke vært så stille og fredelig på hytta. :lol::P

Det er sikkert en gærn veterinærstudent som går rundt der og doper ned hundene :P

Jeg ser egentlig for meg Død Snø nå, med massakre og nazier i skogen :lol:

(og jeg tror Tia og Ikke er glemt igjen ute siden det er så rolig der, sammen med Talli, Blaze og Willy :lol: )

:P:ahappy::wub:

Skrevet

Jeg er veldig stolt over Ella nå jeg, for det er ikke alltid like lett for henne å klare å slappe av med så mange hunder til stede. Når Soppen sier at det er idyllisk, ja da er det idyllisk :ahappy:

Også er jeg veldig spent på hvem som våger å forstyrre fjellidyllen? Sikkert en bråkmaker som må mose seg forbi alle hundene som ligger strødd ut over gulvet for å hente mer potetgull på kjøkkenet. I så fall er det greit.

Skrevet

Det er sikkert en gærn veterinærstudent som går rundt der og doper ned hundene :ahappy:

Jeg ser egentlig for meg Død Snø nå, med massakre og nazier i skogen :lol:

(og jeg tror Tia og Ikke er glemt igjen ute siden det er så rolig der, sammen med Talli, Blaze og Willy :wub: )

Definitivt. De er de eneste som mangler. Alle de gale jodlerne (inkl TonjeMs lille basenji) og ALLE andre er bare kjempesnille og lager ikke en eneste forstyrrelse eller lyd.

Var det noen som snakket om en ned-dopingsglad vet. student? En sådann en som ikke vil utføre eksperimenter på egne hunder? (og Talli, Blaze og Willy er forlatt i bilen. Derav bråket. Forståelig.)

NÅ begynner jeg å skjønne plottet! :lol:

Skrevet

Utropet kommer selvsagt fordi Snusern står og gumler steika som vi skulle ha til middag, Jodlern drikker colaen til folket, og lukisen har tisset på gulvet så den som reiste seg planta begge beina i tisset. :ahappy:

Skrevet

Dvs alle har fått Calmivet eller en eller annen form for Valium :ahappy:

Kanskje hundene har kommet over en hemmelig legemiddel fabrikk og spist alle bevisene, men det vet jo ikke vi enda :wub:

Da hadde garantert ikke C vært rolig i alle fall - snakk om å bli hyper av valium du :lol:

Nei, et varmt fang er sovemedisinen her gitt..

Nei nå, henspiller nok på at en av tantene finner ut at nå skal vi leke selskapsleker :lol:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...