Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundesonen, må alt være offentlig?

Midas

Recommended Posts

Skrevet

Synes det Nirm sier her i tråden er det beste så langt. Mange driter i om det blir en "klubb" osv (NEIDA NEIDA ikke noe hemmelig sonenmedlemmer som har SÅ mange innlegg osv..! Så drit i å argumenteret mot det utsagnet...) Men hvis dere bare vil at informasjonen dere legger ut om deres private liv og andres ikke skal bli søkbar på google etc, så er det vel greit det? Kan ikke være så vanskelig for moderatorene å fikse det.

Men uansett så synes jeg man må ta hensyn til at det man skriver på et offentlig forum kan bli slengt tilbake i trynet. Eller oppdaget av noen andre, slik som i Siris tilfelle, som da blir lei seg eller såret for det man leser.. Men en hver om det sikkert.. ;)

• Svar 133
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Veldig enig med 2ne jeg ;)

Ang. sletting av akkurat nå tråder, så hadde det hjulpet veldig for søkefunksjonen til forumet. Man må ofte bla seg forbi side på side med gamle akkurat nå, før man kommer til det man egentlig søkte etter.

Skrevet

Jeg har bare lyst til å presisere at jeg aldri har ment at noe skal være eksklusivt og lukket, slik at man kan skille mellom "dem" og "oss". Det jeg sa om å "være en av oss" var en fleip, trodde det var innlysende jeg. Selv ser jeg ikke problemet med at Akkurat-nå kan være usynlig til folk har et visst antall innlegg og dermed er reelle medlemmer. Dette kan man til og med forklare til nykommere dersom de skulle begynne å lure. Begrunnelsen for å ha det sånn er altså ikke at noen vil være eksklusive og ha en klubb for seg selv, men at man ikke vil gjøre det unødvendig enkelt for folk som ikke har vennlige hensikter med å være her.

Når det gjelder de forskjellige holdningene til Akkurat-nå-tråden, så har det vel alltid vært to typer mennesker her i verden: De som liker å skravle om løst og fast på et forum, og de som synes det er teit. Det er det vel ikke noe å gjøre med. ( ;) ).

Skrevet

jeg orket ikke å lese hele tråden, så om jeg sier noe som er blitt sagt før beklager jeg. Jeg er medlem i andre forumer hvor du må ha skrevet så og så mange meldinger for å komme inn på forkjellige steder i forumet. Jeg synes det er topp. For det er ikke snakk om altfor mange meldinger som er helt uoppnåelige for en som er ny. men helt realistisk anntall for å luke ut de som feks bare har googlet ett tema og registrerer seg kun for å svare på den ene meldingen. Eller de som er her fo å snoke. Noe vi faktisk har opplevd på andre fora hvor dette ble ett problem.

Skrevet

Veldig enig med 2ne jeg :wub:

Ang. sletting av akkurat nå tråder, så hadde det hjulpet veldig for søkefunksjonen til forumet. Man må ofte bla seg forbi side på side med gamle akkurat nå, før man kommer til det man egentlig søkte etter.

Det er fordi søkeresultatet ikke er sortert etter "relevanse", men etter "sist oppdatert". Det endrer man selv i en nedtrekksgardin ved siden av søkeresultatet, men jeg er enig i at det burde vært som forumstandard at "relevanse" kom først; da havner nemlig alle AN-trådene ganske langt nede på resultatlisten. :lol:

Skrevet

Kanskje moderatorene kan lage en poll for å lodde stemningen lettere enn via en diskusjon, og så ta en diskusjon om det på bakrommet etterpå?

Lurt *liker*

Skrevet

jeg orket ikke å lese hele tråden, så om jeg sier noe som er blitt sagt før beklager jeg. Jeg er medlem i andre forumer hvor du må ha skrevet så og så mange meldinger for å komme inn på forkjellige steder i forumet. Jeg synes det er topp. For det er ikke snakk om altfor mange meldinger som er helt uoppnåelige for en som er ny. men helt realistisk anntall for å luke ut de som feks bare har googlet ett tema og registrerer seg kun for å svare på den ene meldingen. Eller de som er her fo å snoke. Noe vi faktisk har opplevd på andre fora hvor dette ble ett problem.

Men det er da ikke ille at folk snoker hvis man bare finner innlegg og sitater om suppe, tv-program, været, bilen sin osv? Da er det vel ikke noe å være redd for at andre skal finne ut om ting. Det er nettopp her jeg mener det blir litt teit. Folk som vil ha det lukket er gjerne de som legger ut/eller har lagt ut om privatlivet sitt og om andre personer som ikke har gitt sitt samtykke om det som blir postet. Og dette kan jo lett fikses på hvis alle bare bruker vettet når man skriver innlegg. Er det slik at folk ikke vil bry seg (eller ikke gidder å bry seg) om at det de skriver kan oppfattes på feil måte eller såre andre folk?

Og nå mener jeg ikke at alle i AN tråden gjør det på den måten..!

Skrevet

Det er fordi søkeresultatet ikke er sortert etter "relevanse", men etter "sist oppdatert". Det endrer man selv i en nedtrekksgardin ved siden av søkeresultatet, men jeg er enig i at det burde vært som forumstandard at "relevanse" kom først; da havner nemlig alle AN-trådene ganske langt nede på resultatlisten.

Ok, takk :lol:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...