Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundesonen, må alt være offentlig?

Midas

Recommended Posts

Synes det Nirm sier her i tråden er det beste så langt. Mange driter i om det blir en "klubb" osv (NEIDA NEIDA ikke noe hemmelig sonenmedlemmer som har SÅ mange innlegg osv..! Så drit i å argumenteret mot det utsagnet...) Men hvis dere bare vil at informasjonen dere legger ut om deres private liv og andres ikke skal bli søkbar på google etc, så er det vel greit det? Kan ikke være så vanskelig for moderatorene å fikse det.

Men uansett så synes jeg man må ta hensyn til at det man skriver på et offentlig forum kan bli slengt tilbake i trynet. Eller oppdaget av noen andre, slik som i Siris tilfelle, som da blir lei seg eller såret for det man leser.. Men en hver om det sikkert.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 133
  • Created
  • Siste svar

Veldig enig med 2ne jeg ;)

Ang. sletting av akkurat nå tråder, så hadde det hjulpet veldig for søkefunksjonen til forumet. Man må ofte bla seg forbi side på side med gamle akkurat nå, før man kommer til det man egentlig søkte etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare lyst til å presisere at jeg aldri har ment at noe skal være eksklusivt og lukket, slik at man kan skille mellom "dem" og "oss". Det jeg sa om å "være en av oss" var en fleip, trodde det var innlysende jeg. Selv ser jeg ikke problemet med at Akkurat-nå kan være usynlig til folk har et visst antall innlegg og dermed er reelle medlemmer. Dette kan man til og med forklare til nykommere dersom de skulle begynne å lure. Begrunnelsen for å ha det sånn er altså ikke at noen vil være eksklusive og ha en klubb for seg selv, men at man ikke vil gjøre det unødvendig enkelt for folk som ikke har vennlige hensikter med å være her.

Når det gjelder de forskjellige holdningene til Akkurat-nå-tråden, så har det vel alltid vært to typer mennesker her i verden: De som liker å skravle om løst og fast på et forum, og de som synes det er teit. Det er det vel ikke noe å gjøre med. ( ;) ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg orket ikke å lese hele tråden, så om jeg sier noe som er blitt sagt før beklager jeg. Jeg er medlem i andre forumer hvor du må ha skrevet så og så mange meldinger for å komme inn på forkjellige steder i forumet. Jeg synes det er topp. For det er ikke snakk om altfor mange meldinger som er helt uoppnåelige for en som er ny. men helt realistisk anntall for å luke ut de som feks bare har googlet ett tema og registrerer seg kun for å svare på den ene meldingen. Eller de som er her fo å snoke. Noe vi faktisk har opplevd på andre fora hvor dette ble ett problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig enig med 2ne jeg :wub:

Ang. sletting av akkurat nå tråder, så hadde det hjulpet veldig for søkefunksjonen til forumet. Man må ofte bla seg forbi side på side med gamle akkurat nå, før man kommer til det man egentlig søkte etter.

Det er fordi søkeresultatet ikke er sortert etter "relevanse", men etter "sist oppdatert". Det endrer man selv i en nedtrekksgardin ved siden av søkeresultatet, men jeg er enig i at det burde vært som forumstandard at "relevanse" kom først; da havner nemlig alle AN-trådene ganske langt nede på resultatlisten. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg orket ikke å lese hele tråden, så om jeg sier noe som er blitt sagt før beklager jeg. Jeg er medlem i andre forumer hvor du må ha skrevet så og så mange meldinger for å komme inn på forkjellige steder i forumet. Jeg synes det er topp. For det er ikke snakk om altfor mange meldinger som er helt uoppnåelige for en som er ny. men helt realistisk anntall for å luke ut de som feks bare har googlet ett tema og registrerer seg kun for å svare på den ene meldingen. Eller de som er her fo å snoke. Noe vi faktisk har opplevd på andre fora hvor dette ble ett problem.

Men det er da ikke ille at folk snoker hvis man bare finner innlegg og sitater om suppe, tv-program, været, bilen sin osv? Da er det vel ikke noe å være redd for at andre skal finne ut om ting. Det er nettopp her jeg mener det blir litt teit. Folk som vil ha det lukket er gjerne de som legger ut/eller har lagt ut om privatlivet sitt og om andre personer som ikke har gitt sitt samtykke om det som blir postet. Og dette kan jo lett fikses på hvis alle bare bruker vettet når man skriver innlegg. Er det slik at folk ikke vil bry seg (eller ikke gidder å bry seg) om at det de skriver kan oppfattes på feil måte eller såre andre folk?

Og nå mener jeg ikke at alle i AN tråden gjør det på den måten..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fordi søkeresultatet ikke er sortert etter "relevanse", men etter "sist oppdatert". Det endrer man selv i en nedtrekksgardin ved siden av søkeresultatet, men jeg er enig i at det burde vært som forumstandard at "relevanse" kom først; da havner nemlig alle AN-trådene ganske langt nede på resultatlisten.

Ok, takk :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Han er en omplasseringshund som jeg tok over for en måned siden. Har tidligere bodd hos oppdretter på landet - hvor han har løpt i timesvis rundt i fjellene og på heiene. Det er ikke det fysiske det står på. Problemet nå er at jeg ikke får gitt han det han egentlig trenger. Jeg er selv ute og løper mye - og skulle gjerne hatt ham med. Men med en gang jeg begynner å løpe begynner han å "krype" og legger seg nesten umiddelbart ned.  Det er som om han blir redd når min fart blir stor...Eller at frekvensen på skrittene mine blir høyere enn vanlig gange. Har prøvd både med sele og ha han løs.  Ingen forskjell.  Har også prøvd å sette han i hanefot med en annen hund for å skape tryggere ramme og kanskje mer motivasjon - men ingen forskjell. Må være eneste engelske setter i Norge som ikke liker å løpe.... 😆
    • Yoshi fylte 3 år den 31. august og har begynt å bli voksen selv i hode. Siden sist har vi: Deltatt i og vunnet endel blåbær, til og med 2 cuper. Også plassert seg i åpen hopp. Kommet igjennom mer enn en offisiel hopp bane, og faktisk kommet på en 3. plass. Konkurrert hos søta bror, de hadde vist merkelig slalåm så Yoshi skjønte ikke hvordan den skulle passeres 😆 Vært på japaner spesialen og fått exc og ck (mye bedre en den gule i fjor). Begynt surfetrening
    • Er det tatt røntgenbilder? Er dette et nytt problem, har det oppstått plutselig, eller gradvis? Hvor mye tur får han til daglig? Hvor langt/lenge går dere? Går dere på samme sted hver dag, eller ulike steder?  Bruker dere alltid sele?  Det er slett ingen selvfølge at det ikke er noe fysisk galt selv om veterinær ikke finner noe. Jeg ville vurdert å få en hundefysio til å undersøke grundig.  Ellers avhenger det veldig av svarene på spørsmålene over. Det kan ha med ubehagelige opplevelser å gjøre, det kan være utstyret du bruker, det kan være fysisk ubehag eller noe i området han reagerer på. 
    • 4 år gammel engelsk setter vil tidvis ikke gå på tur... Selv i svært sakte gå-tempo kan han finne på å sette seg ned midt i turløypa og setter frembeina i bakken demonstrativt. Hvis jeg kobler han løs og begynner å gå - dilter han til slutt etter på god avstand. Når han setter seg ned og jeg ber han komme, kommer han tuslende saaakte med bøyd hode. Så kan vi kanskje gå 100m i svært sakte tempo før det samme skjer igjen... Det pussige er at andre dager kan han ligge i selen og dra 2t på tur uten problemer. Akkurat som hodet er skrudd på den ene dagen, og ikke den andre. Han er undersøkt av veterinær og det er ikke noe galt fysiologisk. Så problemet sitter nok i toppetasjen... Noen som har vært borti noe liknende?
    • Wow, det er så flott å se at de får selvtillit av arbeidet. Gratulerer med debuten!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...