Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundesonen, må alt være offentlig?

Midas

Recommended Posts

Skrevet

Synes det Nirm sier her i tråden er det beste så langt. Mange driter i om det blir en "klubb" osv (NEIDA NEIDA ikke noe hemmelig sonenmedlemmer som har SÅ mange innlegg osv..! Så drit i å argumenteret mot det utsagnet...) Men hvis dere bare vil at informasjonen dere legger ut om deres private liv og andres ikke skal bli søkbar på google etc, så er det vel greit det? Kan ikke være så vanskelig for moderatorene å fikse det.

Men uansett så synes jeg man må ta hensyn til at det man skriver på et offentlig forum kan bli slengt tilbake i trynet. Eller oppdaget av noen andre, slik som i Siris tilfelle, som da blir lei seg eller såret for det man leser.. Men en hver om det sikkert.. ;)

• Svar 133
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Veldig enig med 2ne jeg ;)

Ang. sletting av akkurat nå tråder, så hadde det hjulpet veldig for søkefunksjonen til forumet. Man må ofte bla seg forbi side på side med gamle akkurat nå, før man kommer til det man egentlig søkte etter.

Skrevet

Jeg har bare lyst til å presisere at jeg aldri har ment at noe skal være eksklusivt og lukket, slik at man kan skille mellom "dem" og "oss". Det jeg sa om å "være en av oss" var en fleip, trodde det var innlysende jeg. Selv ser jeg ikke problemet med at Akkurat-nå kan være usynlig til folk har et visst antall innlegg og dermed er reelle medlemmer. Dette kan man til og med forklare til nykommere dersom de skulle begynne å lure. Begrunnelsen for å ha det sånn er altså ikke at noen vil være eksklusive og ha en klubb for seg selv, men at man ikke vil gjøre det unødvendig enkelt for folk som ikke har vennlige hensikter med å være her.

Når det gjelder de forskjellige holdningene til Akkurat-nå-tråden, så har det vel alltid vært to typer mennesker her i verden: De som liker å skravle om løst og fast på et forum, og de som synes det er teit. Det er det vel ikke noe å gjøre med. ( ;) ).

Skrevet

jeg orket ikke å lese hele tråden, så om jeg sier noe som er blitt sagt før beklager jeg. Jeg er medlem i andre forumer hvor du må ha skrevet så og så mange meldinger for å komme inn på forkjellige steder i forumet. Jeg synes det er topp. For det er ikke snakk om altfor mange meldinger som er helt uoppnåelige for en som er ny. men helt realistisk anntall for å luke ut de som feks bare har googlet ett tema og registrerer seg kun for å svare på den ene meldingen. Eller de som er her fo å snoke. Noe vi faktisk har opplevd på andre fora hvor dette ble ett problem.

Skrevet

Veldig enig med 2ne jeg :wub:

Ang. sletting av akkurat nå tråder, så hadde det hjulpet veldig for søkefunksjonen til forumet. Man må ofte bla seg forbi side på side med gamle akkurat nå, før man kommer til det man egentlig søkte etter.

Det er fordi søkeresultatet ikke er sortert etter "relevanse", men etter "sist oppdatert". Det endrer man selv i en nedtrekksgardin ved siden av søkeresultatet, men jeg er enig i at det burde vært som forumstandard at "relevanse" kom først; da havner nemlig alle AN-trådene ganske langt nede på resultatlisten. :lol:

Skrevet

Kanskje moderatorene kan lage en poll for å lodde stemningen lettere enn via en diskusjon, og så ta en diskusjon om det på bakrommet etterpå?

Lurt *liker*

Skrevet

jeg orket ikke å lese hele tråden, så om jeg sier noe som er blitt sagt før beklager jeg. Jeg er medlem i andre forumer hvor du må ha skrevet så og så mange meldinger for å komme inn på forkjellige steder i forumet. Jeg synes det er topp. For det er ikke snakk om altfor mange meldinger som er helt uoppnåelige for en som er ny. men helt realistisk anntall for å luke ut de som feks bare har googlet ett tema og registrerer seg kun for å svare på den ene meldingen. Eller de som er her fo å snoke. Noe vi faktisk har opplevd på andre fora hvor dette ble ett problem.

Men det er da ikke ille at folk snoker hvis man bare finner innlegg og sitater om suppe, tv-program, været, bilen sin osv? Da er det vel ikke noe å være redd for at andre skal finne ut om ting. Det er nettopp her jeg mener det blir litt teit. Folk som vil ha det lukket er gjerne de som legger ut/eller har lagt ut om privatlivet sitt og om andre personer som ikke har gitt sitt samtykke om det som blir postet. Og dette kan jo lett fikses på hvis alle bare bruker vettet når man skriver innlegg. Er det slik at folk ikke vil bry seg (eller ikke gidder å bry seg) om at det de skriver kan oppfattes på feil måte eller såre andre folk?

Og nå mener jeg ikke at alle i AN tråden gjør det på den måten..!

Skrevet

Det er fordi søkeresultatet ikke er sortert etter "relevanse", men etter "sist oppdatert". Det endrer man selv i en nedtrekksgardin ved siden av søkeresultatet, men jeg er enig i at det burde vært som forumstandard at "relevanse" kom først; da havner nemlig alle AN-trådene ganske langt nede på resultatlisten.

Ok, takk :lol:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Takk! Vi har vurdert Toller, Flatcoated Retriever og husky faktisk! Synes selv at huskyer er så fantastiske, men ville ha noe litt mer førerorientert. Tror selv at en flat og belgisk fårehund blir for mye hund igjen. Men tusen takk for gode tips! Og når det kommer til røyting har vi tatt dette i betraktning ja! Fordelen med husky er jo at de har røyte perioder! Så satser på at robotstøvsugeren vår får kjørt seg!
    • Tydeligvis. Har snakket med mange som har blitt "tvunget" til å kjøpe hund.  Personlig så ble jeg paff, og skuffet- fra en seriøs oppdretter som kydde så og vær så imøtekommende til skikkelig skarp sur stemme...    
    • Så bra du tenker på økonomien før du skaffer hund! Det koster en del, og som du har erfart kan det fort komme på ekstra kostnader. Når det gjelder timing så er det noen faktorer. Hvis du ikke allerede har vært i kontakt med oppdrettere så kan det ta tid å finne et valpekull med leveringsklare valper. Noen oppdrettere har reservert alle valpene før de er født. Så start med å kontakte ulike oppdrettere og sjekke tid for valpekull, om foreldrene oppfyller avlsrådene til raseklubben osv. Hvis dere skal flytte, slik jeg forstår det, så kan det være greit å ha kommet noenlunde i orden før en valp kommer i hus. Er huset "valpesikkert"? Er det hage/uteområde som er inngjerdet, er dette noe dere tenker å gjøre eller ha på plass før valpen kommer? Er det noen store oppussingsprosjekter i ny bolig som kan være greit å ha unnagjort før man får en nysgjerrig og aktiv krabat i hus? Personlig foretrekker jeg å få valp i sommerhalvåret, når man uansett er mye ute. Det gjør dotreningen så mye enklere enn å måtte pine seg ut i -15 annenhver time, og stå og vente på at valpen skal gjøre fra seg. Siden du kommer til å være hjemme så er ikke alenetrening et stort problem, men en valp er aktiv, så det kan være greit å få valp i en rolig periode, kanskje ikke rett før eksamensperioden f.eks. Når det er sagt så kommer jo alt an på når den rette valpen fra den rette oppdretteren er leveringsklar. Når valpen først er i hus så må man tilpasse seg det, men det virker jo som dere har gode forutsetninger tenker jeg.
    • Jeg synes golden virker som et bra alternativ for dere. Siden du er vant til husky så er du vant til høyt aktivitetsnivå, og det virker som du er forberedt på og klar over at golden trenger litt mer mental aktivisering, men også er mer førerorientert og lettere å trene. Den store negative faktoren for min del med golden er at de røyter MYE. Her er det enten mye børsting og støvsuging og/eller ofte bading. Men hvis dere fikser det synes jeg det høres ut som en golden vil trives hos dere. Det er mange raser som kunne passet, jeg tenker flatcoated retriever, belgisk fårehund, finsk lapphund eller setter. Men jeg synes golden virker som et veldig godt alternativ for dere.
    • Hei! Jeg (dame 23) og samboeren min (29) vurderer å gå til anskaffelse av en hund. Jeg er ganske turglad av meg og driver med friluftsliv som hobby (hengekøyeturer, fjellturer, teltturer, fisketurer osv.) samboeren min er mer hjemmekjær og liker å ta det mer med ro, det gjør også jeg i perioder. Pga. en kronisk sykdom kan hverdagen min være uforutsigbar, men så lenge jeg holder meg i aktivitet og med måte så pleier det å gå greit. Vi ser etter en hund som kan være med på alt. Alt fra familiebesøk til fisketurer til ferier med bobil og hele pakka. Vi ser etter en følgesvenn rett og slett, som ikke skal sitte alene hjemme hele dagen, men som kan inkluderes i våres hverdag. Vi bor ganske landlig og selv om leiligheten vår ikke er så stor, vurderer vi golden retriever som rase. Vi trenger en hund som kan være aktiv, men også tåler ett par dager på sofaen. Vi ser etter noe allsidig, en rase som er litt morsom og rampete, men også lett kan trenes og formes slik vi ønsker. Det er så utrolig mye å velge mellom og det er så mange raser jeg kunne tenkt meg. Jeg er oppvokst med støvere og jeg og min mor skaffet oss husky når jeg var 17, hun har vært min følgesvenn i så mange år allerede. Men nå har jeg lyst på en hund jeg kan forme litt mer slik jeg vil. Jeg er åpen for tips til hunderase som kunne passet annet enn en golden retriever også! Det viktigste for meg er at det er en rase som vi har kapasitet til å ha, slik at vi får en godt balansert hund som får behovene sine møtt. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...