Gå til innhold
Hundesonen.no

Kingwanas H-kull er her!

Yodel

Recommended Posts

• Svar 156
  • Created
  • Siste svar

Sånn ser de ut nå:

hkullmagnus.jpg

Han er en mnd eldre, så litt større enn de andr.

Kingwanas Magnus, aka MikroYodel er en hjemmeavla repetisjon av vårt S-kull. Vanligvis har jeg ikke trua på repitisjoner, men S kullet var så enestående, på tross av litt skjeling, at vi tok sjansen allikevel. Er ikke så ille vel?

*ler* Jeg er også litt skeptisk til repetisjoner av kombinasjoner, men om første kullet er over gjennomsnittet bra, så hvorfor ikke prøve en gang til? Ihvertfall når det kommer bare en valp av gangen :D

ziam.jpg

3."Zia" (Jenta)

bukkenm.jpg

5. BUkken

halvdanm.jpg

6. Halvdan Svarte

juniorm.jpg

7. Junior

Nå har jeg bare sett på ståbildene, og da liker jeg disse fire best fordi de står ordentlig på beina sine. Nå veit jeg ikke helt hvordan basenjien skal være i vinklene (og nå prater jeg om ting jeg ikke har greie på, jeg pleier egentlig bare å se om de står fint på alle fire beina sine uten å bli gyngehester eller understilte og sånt, jeg.. hehe), men Zia og Bukken ser ut til ha bedre vinkler enn Halvdan Svarte og Junior, de virker litt knappere vinklet bak, Halvdan Svarte er vel også litt knappere vinklet foran? Og litt spedere enn Bukken og Junior, men jeg veit ikke om det blir for spedt, eller om de to andre er for kraftige? hehe

Flinke 2ne, kan gjette henne :blink::D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er forelsket i Junior! Han er alt tydelig guttete og jeg likte kroppen hans godt. Nå vet jeg ikke helt hvordan vinklene hans bak er da siden han står litt "skjevt?" med bakbena. Men ser bra ut til å være så ung syns jeg da.

Ellers er Bukken på en fin 2plass.. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal prøve meg på noen favoritter, selv om jeg overhode ikke kjenner rasen :P

Beste kropp: Bukken, lekker, flott og sterk helhet :lol:

Beste hode: Junior, herlig uttrykk! Liker det kompakte snutepartiet (om det heter det?):P

Så moro! Og ja.. jeg er enig :P

*ler* Jeg er også litt skeptisk til repetisjoner av kombinasjoner, men om første kullet er over gjennomsnittet bra, så hvorfor ikke prøve en gang til? Ihvertfall når det kommer bare en valp av gangen :P

Ja, jeg hadde dånet på meg om det kom mer enn en altså!

Nå har jeg bare sett på ståbildene, og da liker jeg disse fire best fordi de står ordentlig på beina sine. Nå veit jeg ikke helt hvordan basenjien skal være i vinklene (og nå prater jeg om ting jeg ikke har greie på, jeg pleier egentlig bare å se om de står fint på alle fire beina sine uten å bli gyngehester eller understilte og sånt, jeg.. hehe), men Zia og Bukken ser ut til ha bedre vinkler enn Halvdan Svarte og Junior, de virker litt knappere vinklet bak, Halvdan Svarte er vel også litt knappere vinklet foran? Og litt spedere enn Bukken og Junior, men jeg veit ikke om det blir for spedt, eller om de to andre er for kraftige? hehe

Flinke 2ne, kan gjette henne :P:)

Flink du! Basenjien skal være moderat vinklet. Dette er en "outcross" av nordiske mot australske linjer- med det resultat at vi har fått litt av hvert. Halvdan er den elegante, Australske typen- litt mer moderat. Bukken er av den litt mer kompakte nordiske/ amerikanske typen. Begge er like riktige. Her er det litt smak og behag.

Junior er godt vinklet foran etter min mening, men jeg synes han er litt knapp bakk altså.... Vi får se hvordan det utvikler seg videre!

Zia er jeg veeldig glad i :P

Og jeg ser også mye på hvordan de står og er i balanse. Det er viktig for helheten!

Som jeg skrev på FB er Bukken min favoritt sånn all over, men Zia er ikke langt bak altså. Liker helheten og balansen.

Enig med du! Men det er fortsatt en ingen har nevnt...

:P :P MiniGiza vil jeg ha! Takker gudene for at jeg ikke skal ha valp og den er lovet bort. Fytti såvalpesyk jeg ble - jeg trodde jeg var kurert! :P

*fniser*

Jeg er forelsket i Junior! Han er alt tydelig guttete og jeg likte kroppen hans godt. Nå vet jeg ikke helt hvordan vinklene hans bak er da siden han står litt "skjevt?" med bakbena. Men ser bra ut til å være så ung syns jeg da.

Ellers er Bukken på en fin 2plass.. :P

Junior har et skikkelig "se på meg" uttrykk. Men jeg er også usikker på de bakvinklene... Vi får sjå, stakkarene er jo bare 5 uker enda!

Ellers har ingen nevnt Gromme. Av gutta er det faktisk han og Bukken som deler førsteplassen hos meg- med Junior og Halvdan på plassene bak. Men mulig vi var litt uheldig med bildet. Han har liksom "hele pakka". Moderat vinklet, flott uttrykk, god hals/utgang, hale og halefeste. Men mye kan jo fortsatt endre seg.

Skal hente de hjem til oss når de er 6-7 uker :P

Edit: MiniGiza (som er en gutt og kanskje heller burde hett Gizagutt) har kullets flotteste rynker ja! Lurer på om han ikke må hete "Hot Wrinkes" :P

Eller har noen et forslag på et annet H-ord foran wrinkles? Siden Hot alt er brukt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg hadde dånet på meg om det kom mer enn en altså!

Åh, husker jeg hadde helt angst for det da jeg var gravid, tvillinger ligger på linjene. Det var verre andre gangen enn første, for da hadde jeg alt en, liksom. Men det kom heldigvis bare en hver gang.. hehe

Flink du! Basenjien skal være moderat vinklet. Dette er en "outcross" av nordiske mot australske linjer- med det resultat at vi har fått litt av hvert. Halvdan er den elegante, Australske typen- litt mer moderat. Bukken er av den litt mer kompakte nordiske/ amerikanske typen. Begge er like riktige. Her er det litt smak og behag.

Junior er godt vinklet foran etter min mening, men jeg synes han er litt knapp bakk altså.... Vi får se hvordan det utvikler seg videre!

Zia er jeg veeldig glad i :lol:

Og jeg ser også mye på hvordan de står og er i balanse. Det er viktig for helheten!

hehe.. Flaks :P Jeg liker den nordiske/amerikanske typen best tydeligvis, for jeg foretrakk Bukken fremfor Halvdan, om jeg måtte valgt mellom de to :) Jeg syns også at Junior er godt vinklet foran, men har litt knappe vinkler bak. Og det er jo godt du liker Zia, siden du skal beholde henne.. hehe

Ellers har ingen nevnt Gromme. Av gutta er det faktisk han og Bukken som deler førsteplassen hos meg- med Junior og Halvdan på plassene bak. Men mulig vi var litt uheldig med bildet. Han har liksom "hele pakka". Moderat vinklet, flott uttrykk, god hals/utgang, hale og halefeste. Men mye kan jo fortsatt endre seg.

Måtte se på han en gang til nå som du nevnte han, jeg tror kanskje han ble litt anonym på disse bildene? Men du skal jo fortsette å legge ut sånne bilder du, så vi kan jo snakke om det igjen til neste uke? hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro! Og ja.. jeg er enig :P

**klipp

Edit: MiniGiza (som er en gutt og kanskje heller burde hett Gizagutt) har kullets flotteste rynker ja! Lurer på om han ikke må hete "Hot Wrinkes" :P

Eller har noen et forslag på et annet H-ord foran wrinkles? Siden Hot alt er brukt?

Weeey! Kan basenji-tippe jeg og! :P

Hairy Wrinkles :lol::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit: MiniGiza (som er en gutt og kanskje heller burde hett Gizagutt) har kullets flotteste rynker ja! Lurer på om han ikke må hete "Hot Wrinkes" :lol:

:)

Happy?

Hopefull?

Head full of... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Weeey! Kan basenji-tippe jeg og! :P

Hairy Wrinkles :lol::)

*fnis*

:P

Happy?

Hopefull?

Head full of... :P

Happy og Hopeful er brukt på de andre valpene...

Head Full oF elsker jeg, men blir for langt. H ordet kan maks ha *telle* 5 bokstaver. Så

Kingwanas Hairy Wrinkles Of D´Guard

går akkuratt. Holy også. *Smake på*

Kingwanas Holy Wrinkles Of D´Guard

*Fundere videre*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Da er valpene kommer hjem til oss, og hellandussen så utrolig herlig det er med valpelukt, valpelogring, valpekyssing og ikke minst valpeJODLING! :ahappy:

Navn har også blitt bestemt, her sammen med 6,5 ukers foto:

1801gromme3.jpg

1801gromme4.jpg

1: Kingwanas Handsome Kairo Of D'Guard ("Kairo". Previously known as Gromme)

1801flekken2.jpg

2: Kingwanas Hopeful Knight Of D'Guard ("Santo" previously known as Flekken)

1801ziastaa.jpg

1801zia.jpg

3: Kingwanas Hot Shadow Of D'Guard ("Zia")

1801minigiza2.jpg

1801minigiza3.jpg

4: Kingwanas Hot Wrinkles Of D'Guard ( "Mini" ) *Ledig*

1801bukkenstaa.jpg

5: Kingwanas Hellblazer Of D'Guard ("Otto" previously known as the Buck)

1801halvdanstaa.jpg

6: Kingwanas Happy Hunter Of D'Guard ("Happy" previously known as Halvdan Svarte)

1801junior2.jpg

1801junior4.jpg

1801junior3.jpg

7: Kingwanas Hocus Pocus Of Doberguard("Pocus" previously known as Junior.)

Det var veeeldig vanskelig å bestemme seg for om det var Junior eller Gromme som skulle beholdes (Han vil eies av kennel Doberguard) men det ble tilslutt Junior- som nå heter Pocus.

Bukken skal til noen veeldig aktive utstillere i danmark, mens Zia selvsagt blir i vårt eie og skal stilles. Resten er for det meste familiehunder, men blir muligens vist litt.

Mini (Hot wrinkles) leter fremdeles etter sitt eget hjem. Noen som har forslag til kult kallenavn til han? Gjerne noe som står i stil til oppdretternavnet. Mulig det vil bli endret av ny eier, men so be it :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Junior :wub:

Nå har jeg to røde favoritter fra ditt oppdrett. En mulighet for at de får valper en dag? :ahappy: Tara + Pocus? :wub:

Blir Zia hos deg da? :wub:

Ha ha- det er mulig. Vi får se hvordan de begge utvikler seg, og om de passer til hverandre mtp styrker og svakheter og slikt- men pr. nå ser det lovende ut.

Zia skal deleies sammen med vår Nabo- som også deleier Tara med oss :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...