Gå til innhold
Hundesonen.no

Kongsberg hundeklubb

armagnac

Recommended Posts

• Svar 53
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Peggypappaen ble BIR og BIG1 i går! I dag skal han i BIS. :) :)

Lars skal i BIS valp med Saga han!

VI krysser fingre og poter for Peggy pappa og Saga :)

Skrevet

Gratulerter til alle fornøyde, og ny sjanser kommer til de som ikke ble så fornøyde.

Ekstra kos på tjukkågo, nettopp fordi han er tjukkågo, og en superhelt ifølge Bomsen som så klart har helt rett.

Skrevet

Vi er nettopp tilbake, og ikke sånn kjempefornøyd. Midas ble nr. 4 i sin klasse av 8. Jeg er fornøyd med han. Han løp fint i dag, og var ikke sånn hopp og sprett. Han var flink gutt, og det er det viktigste :) Dette var siste gangen vi stiller i valp.. Neste gang blir junior :)

Skrevet

Peggypappaen ble BIR og BIG1 i går! I dag skal han i BIS. :) :)

Jeg så ham i gruppa igår jeg,han hadde bevegelser og fart den gutten.En flott utgave :)

Ekstra kos på tjukkågo, nettopp fordi han er tjukkågo, og en superhelt ifølge Bomsen som så klart har helt rett.

Han takker så mye fra sofahjørnet og ønsker seg en Boms å leke med :)

Gratulerer alle i dag også :)

Skrevet

Peggypappaen ble 4BIS :) 3 ble tibetansk terrier, 2 ble afghansk mynde og BIS ble terrieren, var vel en norwich? Kom akkurat hjem etter en lang og koselig dag som skriver for Annika. Kjempetrivelig dame å skrive for! Lærte en del nytt :)

Skrevet

Yeah!

Lille Moxy ble BIR og senere plassert som nr. 3 i gruppefinalen - kjempemoro!

Skulle vært 3 i rasen, men kun Moxy og jeg som møtte opp.. Kanskje det var for kald, glatt eller bare for "mye " vær for de andre..

Det ER kaldt i ishallen, ja.. Det var godt å sitte i den varme hallen når man vel måtte vente til gruppefinalen, ja..

Susanne

Skrevet

Orry ble nr 2 av 2 i veteranklassen, med HP. Norma ble nr 2 av 7 i åpen (ingen tisper fikk CK). Jeg er fornøyd jeg :)

Skrevet

Peggypappaen ble 4BIS :) 3 ble tibetansk terrier, 2 ble afghansk mynde og BIS ble terrieren, var vel en norwich? Kom akkurat hjem etter en lang og koselig dag som skriver for Annika. Kjempetrivelig dame å skrive for! Lærte en del nytt :)

Artig at Petter ble BIS da, moro for oppdretter Lene :)

Arisen fortsetter å løpe inn knallresultater, beste hannhund og BIM i dag :)

Skrevet

Orry ble nr 2 av 2 i veteranklassen, med HP. Norma ble nr 2 av 7 i åpen (ingen tisper fikk CK). Jeg er fornøyd jeg :)

Gratulerer! :)

Vi dro etter å ha sett på Orry, og fikk ikke sagt hadet, men!

.... jeg er sur :)

Jeg har en pysehund også klarer jeg å tråkke på henne akkurat idet hun skal hilse på dommer, slik at hun hopper bakover og begynner å klatre på meg, sånn 'mamma redd meg'.. Jeg ødela for hadde egentlig ganske god følelse før vi gikk inn i ringen.

For å trekke frem det positive så avregagerte hun (nettopp sette det igjen på film), rister seg og løper kjempefint + står greit etterpå.

Dumme klønete meg.. Men vi fikk også på kritikken at hun trenger mer definerte muskler... Og da skjønner jeg vel at hun egentlig ikke fikk sett på hunden? Hun løper flere timer i skogen hver dag og hvemsomhelst er velkommen til å se at hun er godt muskulert, det er faktisk noe jeg er litt stolt av :)

Vi røk ut på blått pga oppførselen i ringen, + at hun igjen trenger mer tid til utvikling.

Får håpe det går bedre neste gang, da er det mye viktigere...

Skrevet

Gratulerer! :)

Vi dro etter å ha sett på Orry, og fikk ikke sagt hadet, men!

.... jeg er sur :)

Jeg har en pysehund også klarer jeg å tråkke på henne akkurat idet hun skal hilse på dommer, slik at hun hopper bakover og begynner å klatre på meg, sånn 'mamma redd meg'.. Jeg ødela for hadde egentlig ganske god følelse før vi gikk inn i ringen.

For å trekke frem det positive så avregagerte hun (nettopp sette det igjen på film), rister seg og løper kjempefint + står greit etterpå.

Dumme klønete meg.. Men vi fikk også på kritikken at hun trenger mer definerte muskler... Og da skjønner jeg vel at hun egentlig ikke fikk sett på hunden? Hun løper flere timer i skogen hver dag og hvemsomhelst er velkommen til å se at hun er godt muskulert, det er faktisk noe jeg er litt stolt av :)

Vi røk ut på blått pga oppførselen i ringen, + at hun igjen trenger mer tid til utvikling.

Får håpe det går bedre neste gang, da er det mye viktigere...

Jeg tipper hun ikke har ment hvor god muskelaturen er eller at hun er utrent. Talli og Blaze har stor forjell på muskelaturen sin i front. Talli er dårlig definert muskelatur (men det betyr ikke at hun er utrent) sammenlignet med Blaze. Kan det være det hun har ment?

talliblaze.jpg

Men det viktigste er egentlig å få en god opplevelse i ringen og at ting faktisk fungerer :)

Skrevet

Håper du har rett Jeanette :)

Og jeg skal trene mye ringtrening frem til neste utstilling. Tror faktisk jeg skal gjøre slik jeg gjør på LP ha en ball utenfor ringen å vise henne, gå inn i ringen og ha det gøy + fristille for det trives hun bedre med, også leke litt etterpå. Det har blitt for mye alvor og nervøs meg...

Skrevet

Peggypappaen ble 4BIS :ahappy: 3 ble tibetansk terrier, 2 ble afghansk mynde og BIS ble terrieren, var vel en norwich? Kom akkurat hjem etter en lang og koselig dag som skriver for Annika. Kjempetrivelig dame å skrive for! Lærte en del nytt :lol:

Jaså var det du som var skriver!

Syntes det var noe kjent , stod jo og så på den lekre aussievalpen din igår når den ble BIG3- grattis !

Jeg hadde et par franske bulldogger, bla den som "gikk som toget" :lol:

Skrevet

Yeah!

Lille Moxy ble BIR og senere plassert som nr. 3 i gruppefinalen - kjempemoro!

Skulle vært 3 i rasen, men kun Moxy og jeg som møtte opp.. Kanskje det var for kald, glatt eller bare for "mye " vær for de andre..

Det ER kaldt i ishallen, ja.. Det var godt å sitte i den varme hallen når man vel måtte vente til gruppefinalen, ja..

Susanne

Gratulerer med BIR.

Gross og jeg koste oss i ishallen igår vi,og syntes det var fryktelig varmt i den andre hallen :ahappy:

Det skal være forskjell på oss :lol:

Skrevet

Jaså var det du som var skriver!

Syntes det var noe kjent , stod jo og så på den lekre aussievalpen din igår når den ble BIG3- grattis !

Jeg hadde et par franske bulldogger, bla den som "gikk som toget" :lol:

Stemmer det :ahappy: Ja, den gikk jammen bra også den! Håper kritikkene er leselige da, jeg skriver IKKE pent når jeg må skrive fort, og det måtte jeg idag :lol:

Skrevet

Gratulerer så mye til alle sammen! Synd jeg ikke fikk sett dere Marie, men jeg syns faktisk muskulaturen til Ellie er veldig tydelig? Litt sånn som på Blaze. Hvertfall bakparten til Ellie. Men det skal jo sies at det er den korteste bedømmingen jeg noen sinne har vært med på :ahappy: Tittet på springer, og det var rett inn og løpe en runde, 1 min foran bordet og så plasserte hun gruppen etter en ny runde rundt.

Skrevet

Stemmer det :ahappy: Ja, den gikk jammen bra også den! Håper kritikkene er leselige da, jeg skriver IKKE pent når jeg må skrive fort, og det måtte jeg idag :lol:

Nemas problemas, fullt leselige kritikker! Og fine var de og (men det er kanskje ikke bare din fortjeneste? :) ).

Kan jo skirve resultatet på mine også: Cash (championtispe fransk bulldog) "toget" ble BIM og hennes sønn debuterte i junior med å bli 2.bh :lol: Veldig fornøyd og stolt altså!

Skrevet

Gratulerer så mye til alle sammen! Synd jeg ikke fikk sett dere Marie, men jeg syns faktisk muskulaturen til Ellie er veldig tydelig? Litt sånn som på Blaze. Hvertfall bakparten til Ellie. Men det skal jo sies at det er den korteste bedømmingen jeg noen sinne har vært med på :ahappy: Tittet på springer, og det var rett inn og løpe en runde, 1 min foran bordet og så plasserte hun gruppen etter en ny runde rundt.

Ja det gikk fort :lol:

Og takk for det!

Jeg tror det er fronten det trekkes for, den er nok litt som Tallis på bildet. Men da er det en merkelig måte å si det på...

Skrevet

Betty fikk flat rød i dag, men Cora ble BIR valp og senere BIG4 :ahappy: , etter Moxy til Susanne. Er kjempefornøyd med Cora og knall kritikk. Caroline, kritikken er lesbar, den.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...