Gå til innhold
Hundesonen.no

Kongsberg hundeklubb


armagnac

Recommended Posts

Gratulerer! :lol:

Vi dro etter å ha sett på Orry, og fikk ikke sagt hadet, men!

.... jeg er sur :ahappy:

Jeg har en pysehund også klarer jeg å tråkke på henne akkurat idet hun skal hilse på dommer, slik at hun hopper bakover og begynner å klatre på meg, sånn 'mamma redd meg'.. Jeg ødela for hadde egentlig ganske god følelse før vi gikk inn i ringen.

For å trekke frem det positive så avregagerte hun (nettopp sette det igjen på film), rister seg og løper kjempefint + står greit etterpå.

Dumme klønete meg.. Men vi fikk også på kritikken at hun trenger mer definerte muskler... Og da skjønner jeg vel at hun egentlig ikke fikk sett på hunden? Hun løper flere timer i skogen hver dag og hvemsomhelst er velkommen til å se at hun er godt muskulert, det er faktisk noe jeg er litt stolt av :)

Vi røk ut på blått pga oppførselen i ringen, + at hun igjen trenger mer tid til utvikling.

Får håpe det går bedre neste gang, da er det mye viktigere...

Synd jeg ikke fikk sett dere i ringen...

Mulig dommeren mente at musklene burde være mer markert/synes bedre? Norma fikk "sterk, stram og muskuløs kropp" på sin kritikk (for samme dommer, men det vet du jo), og hun har kanskje mer definerte/markerte/synlige muskler enn Ellie? Misforstå meg rett; jeg tror IKKE Norma er bedre muskulert enn Ellie, men det er kanskje noe med bygningen sånn ellers som gjør at man kan bli litt "lurt" av synsinntrykket?

Gratulerer så mye til alle sammen! Synd jeg ikke fikk sett dere Marie, men jeg syns faktisk muskulaturen til Ellie er veldig tydelig? Litt sånn som på Blaze. Hvertfall bakparten til Ellie. Men det skal jo sies at det er den korteste bedømmingen jeg noen sinne har vært med på :lol: Tittet på springer, og det var rett inn og løpe en runde, 1 min foran bordet og så plasserte hun gruppen etter en ny runde rundt.

Jeg har aldri vært borti raskere bedømming - hun begynte med springerne litt over 12, og var ferdig med ca 25 hunder kl. 12.50.... For all del - effektivitet er greit, men i mine øyne ble det litt fort og "gæli". Hvordan kan man gi en god og rettferdig bedømming når man knapt ser på og tar i hunden? Samtidig så virket det jo som at hun hadde god oversikt over hunder og utstillere hun hadde i ringen, og hun var veldig hyggelig og grei med hunder og utstillere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Synd jeg ikke fikk sett dere i ringen...

Mulig dommeren mente at musklene burde være mer markert/synes bedre? Norma fikk "sterk, stram og muskuløs kropp" på sin kritikk (for samme dommer, men det vet du jo), og hun har kanskje mer definerte/markerte/synlige muskler enn Ellie? Misforstå meg rett; jeg tror IKKE Norma er bedre muskulert enn Ellie, men det er kanskje noe med bygningen sånn ellers som gjør at man kan bli litt "lurt" av synsinntrykket?

Men de er markert og syntes :ahappy: Men det kan hende at det har med bygning og synsintrykk å gjøre, Ellie er ganske slank / spinkel.

Enda en grunn til å møtes, jeg må sammenligne med Norma nå :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første utstilling for både Stella og meg, og hun fikk 1. kval, 1. konk. Jeg er kjempefornøyd, det var langt mer enn jeg ventet, da jeg stiller dverg i T60, og det er liksom "helt feil" :ahappy: Dommeren var veldig søt, tok seg greit med tid og var veldig oppmuntrende for en overnervøs meg. Kritikken var også veldig hyggelig (jeg mistenker at den er litt overdrevent hyggelig nettopp fordi det var første utstillingen vår..). Vi stiller i all hovedsak for å møte avlskravet, som er to røde, så nå er vi på god vei!

Gratulerer til alle dere andre også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...