Gå til innhold
Hundesonen.no

Julegave tråd


Margrete

Recommended Posts

Okey, det hadde nok vært fint, men måtte nok fått noe mer enn det, siden det bare koster 20 kr :) Men helt sikkert noe hvertfall mamma ville likt :blink:

Noe annet som kan være gøy å se på eller oppleve i Bergen? Er ikke så godt kjent akuratt :)

Tulla bare med "Beffentur" som julegave, selv om det er en artig liten båttur! :aww:

En tur på baren femte i andre er jo verdt et besøk (baren til Varg Veum), god Bergensk kaffe har de også..... :hyper:lurer forresten på om de har lurt oppi litt alkohol, jeg... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 103
  • Created
  • Siste svar

Tulla bare med "Beffentur" som julegave, selv om det er en artig liten båttur! :)

En tur på baren femte i andre er jo verdt et besøk (baren til Varg Veum), god Bergensk kaffe har de også..... :)lurer forresten på om de har lurt oppi litt alkohol, jeg... :blink:

Kanskje jeg kunne spandert en middag på dem? Vet ikke helt med bar, er bare 16 selv, og de er ikke heller veldig glad i å drikke (men de tar gjerne et glass øl til maten). Kunne jo tatt en tur på Egon eller noe sånn, men hadde vært litt gøy å opplevd noe også... Har veldig lyst å gå på det Ylvis-showet, tror det hadde vært en fin julegave også :P Hadde jeg bare hatt litt mer penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg kunne spandert en middag på dem? Vet ikke helt med bar, er bare 16 selv, og de er ikke heller veldig glad i å drikke (men de tar gjerne et glass øl til maten). Kunne jo tatt en tur på Egon eller noe sånn, men hadde vært litt gøy å opplevd noe også... Har veldig lyst å gå på det Ylvis-showet, tror det hadde vært en fin julegave også :) Hadde jeg bare hatt litt mer penger.

Du kan jo gi dem et gavekort på din tid :) Lage et fint kort hvor du gir dem ei helg i Bergen med valgfritt innhold f.eks. Noen ganger er det vel så trivelig å få tid i gave hos noen og vite at den som gir det har lyst å tilbringe tid sammen med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo gi dem et gavekort på din tid :P Lage et fint kort hvor du gir dem ei helg i Bergen med valgfritt innhold f.eks. Noen ganger er det vel så trivelig å få tid i gave hos noen og vite at den som gir det har lyst å tilbringe tid sammen med deg.

Det var smart! :)

Visste ikke at du var 16, forresten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo gi dem et gavekort på din tid :) Lage et fint kort hvor du gir dem ei helg i Bergen med valgfritt innhold f.eks. Noen ganger er det vel så trivelig å få tid i gave hos noen og vite at den som gir det har lyst å tilbringe tid sammen med deg.

Ja, kanskje det :) Må tenke litt på det, kan kanskje legge ved noe brosjyregreier, så kan de se litt hva som er å se i Bergen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kanskje det :P Må tenke litt på det, kan kanskje legge ved noe brosjyregreier, så kan de se litt hva som er å se i Bergen...

Ja, det går an :) Gi dem litt inspirasjon. Ett år gav vi til et par mange, mange reiselivsbrosjyrer. De hadde lyst å reise utenlands og drev og sparte til det. I tillegg fikk de en koffert, så vi fylte den med brosjyrer. Tror det falt i smak :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk bok fra bokkilden idag, jeg. Faktura lå i pakken, og gratis frakt. Kjempefornøyd :P Kom på fem dager. Frakt var gratis selv om denne boka bare kostet 148,-

Lillebror får dermed boka "Bæsj" til jul... :)

Jeg er forøvrig nesten ferdig med gaver for i år jeg. Blir ikke så mange som det vanlig vis er, studentbudsjettet er liksom ikke sånn skyhøyt. Men jeg har kjøpt/skal gi følgende gaver:

- Til lillebror på 3,5 år: Boka "Bæsj" og et genser med print av ett eller annet han liker. Jeg regner med boka slår an, da man trygt kan si Nicolai er i "bæsjealderen"... :)

- Til lillesøster på 19: Reisebaggasjevekt, siden hun skal ut og reise i tre måneder etter jul, og en varm, stilig strikkegenser i merinoull, siden hun er så fryktelig dårlig til å kle seg i kulda!

- Til mamma: ullundertøy fra Kari Traa

- Til pappa: Presskanne fra bodum, siden kaffetrakteren tok kvelden

- Til farmor: Selvgående sausevisp (måtte bare gi henne denne.. hehe. Morsom oppfinnelse!)

- Til svigers: Det samme som til farmor

- Til venninner: "The beauty enclopedia" - sminkesett med guide til hvordan man legger den på

- Til kjæresten: Hotellopphold i Stockholm en helg, jeg spanderer :blink: Han har alltid hatt lyst til å dra dit

I år er det altså bare de nærmeste som får gaver av meg. Oppdretter, tanter osv. får nok vente på seg. Jeg har egentlig aldri kjøpt til tanter og onkler eller søskenbarn, da jeg har en veldig stor familie. Har 14 søskenbarn liksom. Men heldig vis kjøper moren min mye gaver til de.

Imponerende gaver for en på studentbudsjett da :hyper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponerende gaver for en på studentbudsjett da :)

Jeg har jobbet hver eneste helg (fredag/lørdag) siden sommeren, så litt har man til overs til sånt. :) Det er derfor jeg jobber så mye ved siden av. Jeg orker rett og slett ikke være deppa over hvor lite penger jeg har hele tiden. Så jeg klarer meg fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestas og Lady: Dyre kvalitetsvitaminer fra Danmark :thumbs:

:thumbs: Det er AKKURAT hva de ønsker seg, og trenger. :)

Har bare delvis kontroll på en gave jeg, og det er gaven til bror, han skal få et hjemmestrikket ullskjerf. Lurer litt på det samme til mamma, bare i andre farger... Stefar. Aner ikke, men regner med jeg slår meg sammen med bror på gave til han.

Hundene: Aner ikke. Muligens hjemmelaga potesokker? Ikke noe spisendes hvertfall, for da kan det ikke pakkes inn og legges under juletreet. Med fire hunder på ei lita hytte så skal ikke spiselige gaver ligge under juletreet. :thumbs:

Hestene: Hmmm, den må tenkes på.

Hønsene: En boks mais eller tre.

Kattene: Nye leker? Eller bare noe våtfor. Hmh.

Venner: Ehm, minst mulig. Blakk! Heldigvis er det ikke så mange venner jeg pleier å bytte gaver med lenger.

Må vel finne på noe til naboer som passer dyra i jula, men aner ikke hva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet hver eneste helg (fredag/lørdag) siden sommeren, så litt har man til overs til sånt. :thumbs: Det er derfor jeg jobber så mye ved siden av. Jeg orker rett og slett ikke være deppa over hvor lite penger jeg har hele tiden. Så jeg klarer meg fint!

Imponerende :thumbs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel... Hvor imponerende det er vil tiden vise, når eksamensresultatene kommer. 20 av 30 poeng unnagjort for denne høsten, men de resterende 10 i geologi er ikke innen rekkevidde foreløpig :thumbs:

Men tilbake til tema, kanskje?

Hva skal jeg gi til svigers?

Tenkte å gi de en god vin og noe pølse av noe slag.. de elsker sånne ting. Men vet ikke helt om det er greit nok? Er bare vin kjedelig?

Tenkte å bruke ca. 250 på dem. Får man vin + pølse av noe slag til den prisen? :thumbs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal jeg gi til svigers?

Tenkte å gi de en god vin og noe pølse av noe slag.. de elsker sånne ting. Men vet ikke helt om det er greit nok? Er bare vin kjedelig?

Tenkte å bruke ca. 250 på dem. Får man vin + pølse av noe slag til den prisen? :thumbs:

Det tror jeg nok du får. Bare vin er ikke kjedelig, for de som drikker vin... :thumbs:

Stikk innom polet og hør med en av ekspeditørene om billig god vin som passer til pølse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma- Fat fra glass magasinet, i den serien hun samler på.

Pappa- heltårsabo trav&gallopp fra meg og broren min, dvs vi betaler halvparten hver da

Bror- Ønsker seg en kingsland ridejakke, som koster noe innih**** mye, så betaler halvparten og foreldrene mine den andre halvparten. Han ønsker seg matchende dekken til hesten, men får se litt på det.

Kjæresten- Gavepakning fra lacoste med parfyme&deo, man u vekkerklokke, skinnhansker og mohair skjerf. Har enda en liten morsom gave igjen å kjøpe til han!

Venninner- Røkelseslys pakke, i forskjellig dufter

Svigers- Handle i helgen med kjæresten

Broren til kjæresten med samboer- Handle til i helgen

Kjøper bare julegave til mine nærmeste, alt jeg har råd til i år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nesten ferdig med presangene nå :blink:

Mangler bare til ene bestemoren min, tror bare jeg kjøper et par flaxlodd, hun trenger ikke noe. Også mangler jeg bittelitt til søskenbarnet mitt, tror jeg kjøper noe øredobber eller noe sånn.

Dette har jeg kjøpt:

Mamma og pappa - to parfymesett hver

Venninner - parfymesett

To av brødrene - to filmer hver

Siste broren - legosett

Bestemor - fleeceteppe der det står "verdens beste bestemor"

Tante og onkel - varmeflasker (en med hund og en med sau)

Et søskenbarn - cola-sokker, parfyme (mangler noe ^ )

Et annet søskenbarn - dovesett

Laika - struper, oskemuskler, trixiesele, kobbel, leker og noen godbiter (det spiselige er til både Laika og Fant)

Tl et annet søskenbarn har jeg laget en boks med flere sider inni, scrapbook-aktig. Det er helst som takk for all hjelp når jeg har flyttet til Bergen, men passer fint at hun får det i jula. Til barna hennes kjøpte jeg et par sett hvor de kan male på armbånd, ringer osv.

Tror det var alle. Har ikke kjøpt så veldig dyre ting, men ble jo en del likevell :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ide'er her!

Bror 28, bursdag 17des + julegave: Liker metall musikk, bilen sin, mercedes gd, stor fan av helstrøm, elsker gode serier (som sons of anarchy ol.)

Bror 24: Bor ikke her så vill ikke ha noe stort og frakte med seg. Veldig glad i bilder, foto, serier, metallmusikk, veldig lik disse brødrene.

Pappa: liker ikke musikk, liker krigsfilmer, elsker og mekke biler, frilufts/jaktmann.

Noen med tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg kjøpt :blink:

Mamma og pappa: Queen show billetter i februar

Søster: Riskoker og 2 morsomme badeender til å ha i badekar som jeg skal skrive navnet til hun og typen, 2 håndklær og maske (de har akkurat pusset opp huset med et veeldig fint bad med badekar) :wub:

Kjæreste: Kan jeg ikke si siden han kanskje kan se det.

Venninne: Gavesett med noe kremer og såper osv.

Mormor: Kakeskjærer som skal være enklere å få kaka (hørtes teit ut :))

Tassen og Chanto: Masse struper og bein

Kattene til søster og mamma: Masse bløtfor med forskjellige smaker.

Svigers: Usikker, tenker på en bailys flaske kanskje?

Fadderbarnet mitt: En stor tigergutt bamse og noe klær

Venninne: Veldig usikker her også, god venninne, men vet ikke hva jeg skal kjøpe.

Så hvis noen har idè til svigers er det bare å si ifra. Er første gang jeg kjøper gave til dem :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søss: mamma handlet noe som var fra oss begge

Svigerinne: mamma handlet noe fra oss begge

tantebarn 1,2: nissekopper

tantebarn 3,4: barnekoppesett

brutter: sokker, med mindre mamma finner noe

svoger: ingen ide fortsatt.

Amiga: negllkipper, puffy puppy, halsbånd, diverse... hu får nok mest :)

venner: lite med gaver iår, blir heller middag/filmkveld som gave :)

sambo: leser på dette forumet så mohaha....

svigers: aner ikke

Mutter: digitalkamera som vi søsken spleiser på

hittil har jeg ikke kjøpt noe som helst, mamma har tatt av seg familien. Men blir shopping til helga når sambo kommer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå det er så deilig å ha gitt bort alle presangene som jeg hadde kjøpt til jul og to bursdagspresanger alt. Og da jeg regnet over så hadde jeg brukt ca 800 på 7 presanger. Tilbud er tingen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

We, jeg hadde plutselig mer penger enn jeg trodde.

Derfor har jeg lyst til å gi noe ekstra fint til mamma i år. Hun sliter mye med vondt i ryggen, så er det noen som har forslag til noe som kan være godt for dette? Hadde det bare vært nakkesmerter, så kunne jeg ha gitt henne en BOT-nakkebeskytter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

We, jeg hadde plutselig mer penger enn jeg trodde.

Derfor har jeg lyst til å gi noe ekstra fint til mamma i år. Hun sliter mye med vondt i ryggen, så er det noen som har forslag til noe som kan være godt for dette? Hadde det bare vært nakkesmerter, så kunne jeg ha gitt henne en BOT-nakkebeskytter.

BOT har jo tepper også. Som hun evt kan ligge på, eller ha over nakken (jeg har brukt dekken til hundene av og til). Om det er muskulært, så kan jo gavekort til massasje være godt for henne? Mange med plager liker også disse varmeputene som man kan legge på kroppen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BOT har jo tepper også. Som hun evt kan ligge på, eller ha over nakken (jeg har brukt dekken til hundene av og til). Om det er muskulært, så kan jo gavekort til massasje være godt for henne? Mange med plager liker også disse varmeputene som man kan legge på kroppen også.

Dette ble tidenes raskeste beslutning, for da var BOT minifilt bestilt :) Det greie er at hvis det ikke virker på henne, så kan hun gi det til hunden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant stereo anlegg, å siden vi ikke klarer å installere selv, så ble det kjøpt å installert i bilen i går. For de som ikke skjønt det, så var det altså julegave til Helene.

Til Mamma: Blir kjøpt i morgen, masse hundeting, rols og tull, tenkte jeg.

Til Willy: Kaffepresse med to kopper.

Sammen: Hadeland glassmagasin, 1 liten skål + en stor skål.

Til Bror 1: Han ønsket seg noe så enkelt som boxershorts, så jeg kjøpte to stilige til ham

Til bror 2: Han ønsket seg Twilight , den siste, så det fikk han sammen med søskenbarnet mitt som også bor hos mamma

Søskenbarn Jente: Parfyme, ansiktsmaske og lipgloss.

Til Mormor: Øredobber.

To venniner som nettopp har leid seg hus sammen: Sånn teppe med "hår" på oppsiden og fleece på undersiden, kjøpt på Kid.

Nå skal jeg bare kjøpe noe fint til "ekstra presang" til mamma, så er jeg ferdig! nice!

Siden jeg har begrenset med penger har det meste av gaver blitt brukt på de aller nærmeste, og jeg hadde i grunnen ingen planer om å kjøpe til venniner o.l, men siden de kjøpte til meg så følte jeg at jeg måtte kjøpe tilbake..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...