Gå til innhold
Hundesonen.no

Amiga sin strikka genser

Anette

Recommended Posts

Skrevet

minsket1-37.jpg

Jeg vil ha denne valpen! Valper med strikkegenser er jo bare såååå søte :)

Forøvrig syns jeg også du kan strikke etter forespørsel :)

genservalper.jpg

Selmas småsøsken har arvet Selmas valpegensre.

IMG_7192.jpg

Selmas genser, min lue.

Firefox_wallpaper.png

selmakommethjem210.jpg

Jeg vil også ha disse valpene!

Her er Ladys nye genser. Den er strikket av den flinke dama på bildet. Den er i ull og er også tovet. Sitter som et skudd:-) Betalte 500; for den og det er den virkelig verdt!

IMG_9138.JPG-for-web-large.jpg

Hahah, unnskyld meg, men jeg må si at jeg hadde ledd om det der hadde løpt forbi meg :)

Meget bra strikket da!

Jeg har veldig lyst til å kunne strikke slikt selv, det er sikkert veldig praktisk. Men jeg hater pirkearbeid, noe som det sikkert vil bli når man skal strikke bein, og rygg osv. Jeg kan bare strikke rett beint slik som et skjærf eller en lue :) Men det er vell bare å prøve seg.

Skrevet

Jeg vil også ha disse valpene!

Hahah, unnskyld meg, men jeg må si at jeg hadde ledd om det der hadde løpt forbi meg :)

Meget bra strikket da!

Jeg har veldig lyst til å kunne strikke slikt selv, det er sikkert veldig praktisk. Men jeg hater pirkearbeid, noe som det sikkert vil bli når man skal strikke bein, og rygg osv. Jeg kan bare strikke rett beint slik som et skjærf eller en lue :) Men det er vell bare å prøve seg.

Du hadde ledd ja:) Fikk høre at hun så ut som en nystappa kjøttppølse i blå tarmer hi hi:)

Skrevet

Her er Ladys nye genser. Den er strikket av den flinke dama på bildet. Den er i ull og er også tovet. Sitter som et skudd:-) Betalte 500; for den og det er den virkelig verdt!

Tenkte å bestille heldress til Verita og Puma(mammas Silky terrier) fra samme person, men glemte av det. Kanskje jeg må ta noen mål og kontakte Siw.

Skrevet

Tenkte å bestille heldress til Verita og Puma(mammas Silky terrier) fra samme person, men glemte av det. Kanskje jeg må ta noen mål og kontakte Siw.

Det syns jeg du skal gjøre. Denne kommer jeg til å bli fornøyd med:)

Skrevet

Den der er bare utrolig flott, utrolig praktisk og utrolig komisk på en og samme tid! :)

Skrevet

Du kan godt få lov til å låne henne ett par dager, lille krokodillen :)

Skrevet

Så fin!

Hvordan tar man den på? :)

Skrevet

Så fin!

Hvordan tar man den på? :)

Hi hi, mange som har lurt på det. Under buken mellombak beina er det en 15-20 cm åpning som lukkes med trykknapper. Jeg stikker hue hennes inn i hullet, putter forbeina på plass, drar genseren bak på ryggen, putter bakbeina i og knepper igjen trykknappene.

Skrevet

Hi hi, mange som har lurt på det. Under buken mellombak beina er det en 15-20 cm åpning som lukkes med trykknapper. Jeg stikker hue hennes inn i hullet, putter forbeina på plass, drar genseren bak på ryggen, putter bakbeina i og knepper igjen trykknappene.

Til hannhunder er det ikke trykknapper :)

Skrevet

Jeg har fryktelig lyst å bestille en slik med Mariusmønster :) Men har jo strengt tatt ikke bruk for det og har heller ikke mer penger enn høyst nødvendig liksom så jeg få vel bare la det bero.

Skrevet

Aha, ja det måtte være noe. Jeg begynte å se for meg de vanvittigste måter å trykke hunden inn i den dressen på :ahappy:

Skrevet

minsket1-37.jpg

Herregud! Noe av det søteste jeg har sett!

Mine bisker skal få sånn genser de også :ahappy: Venninne skal strikke, siden jeg er helt ubrukelig på sånt selv.

Skrevet

Her er bilde av Tipsi med sin strikkegenser fra Drops

76973_445333947214_740237214_5459777_9412_n.jpg

Den er sydd etter mål på oppskriften og ikke målene til hunden, så den kunne vært litt strammere rundt lenden og litt lenger (hvis vi ville brukt det til dekken, nå fungerer den som genser), men vi er veldig fornøyd med den :ahappy:

Skrevet

Skikkelig kule, disse hundegenserne :-) Får lyst til å blåse støv av gamle strikkekunnskaper og se hva jeg får til... Tviler på at jeg får det til, da jeg har en tendens til å strikke altfor stramt i perioder, så strikketøyet går ut og inn som en bulkete larve... :wub:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Takk! Vi har vurdert Toller, Flatcoated Retriever og husky faktisk! Synes selv at huskyer er så fantastiske, men ville ha noe litt mer førerorientert. Tror selv at en flat og belgisk fårehund blir for mye hund igjen. Men tusen takk for gode tips! Og når det kommer til røyting har vi tatt dette i betraktning ja! Fordelen med husky er jo at de har røyte perioder! Så satser på at robotstøvsugeren vår får kjørt seg!
    • Tydeligvis. Har snakket med mange som har blitt "tvunget" til å kjøpe hund.  Personlig så ble jeg paff, og skuffet- fra en seriøs oppdretter som kydde så og vær så imøtekommende til skikkelig skarp sur stemme...    
    • Så bra du tenker på økonomien før du skaffer hund! Det koster en del, og som du har erfart kan det fort komme på ekstra kostnader. Når det gjelder timing så er det noen faktorer. Hvis du ikke allerede har vært i kontakt med oppdrettere så kan det ta tid å finne et valpekull med leveringsklare valper. Noen oppdrettere har reservert alle valpene før de er født. Så start med å kontakte ulike oppdrettere og sjekke tid for valpekull, om foreldrene oppfyller avlsrådene til raseklubben osv. Hvis dere skal flytte, slik jeg forstår det, så kan det være greit å ha kommet noenlunde i orden før en valp kommer i hus. Er huset "valpesikkert"? Er det hage/uteområde som er inngjerdet, er dette noe dere tenker å gjøre eller ha på plass før valpen kommer? Er det noen store oppussingsprosjekter i ny bolig som kan være greit å ha unnagjort før man får en nysgjerrig og aktiv krabat i hus? Personlig foretrekker jeg å få valp i sommerhalvåret, når man uansett er mye ute. Det gjør dotreningen så mye enklere enn å måtte pine seg ut i -15 annenhver time, og stå og vente på at valpen skal gjøre fra seg. Siden du kommer til å være hjemme så er ikke alenetrening et stort problem, men en valp er aktiv, så det kan være greit å få valp i en rolig periode, kanskje ikke rett før eksamensperioden f.eks. Når det er sagt så kommer jo alt an på når den rette valpen fra den rette oppdretteren er leveringsklar. Når valpen først er i hus så må man tilpasse seg det, men det virker jo som dere har gode forutsetninger tenker jeg.
    • Jeg synes golden virker som et bra alternativ for dere. Siden du er vant til husky så er du vant til høyt aktivitetsnivå, og det virker som du er forberedt på og klar over at golden trenger litt mer mental aktivisering, men også er mer førerorientert og lettere å trene. Den store negative faktoren for min del med golden er at de røyter MYE. Her er det enten mye børsting og støvsuging og/eller ofte bading. Men hvis dere fikser det synes jeg det høres ut som en golden vil trives hos dere. Det er mange raser som kunne passet, jeg tenker flatcoated retriever, belgisk fårehund, finsk lapphund eller setter. Men jeg synes golden virker som et veldig godt alternativ for dere.
    • Hei! Jeg (dame 23) og samboeren min (29) vurderer å gå til anskaffelse av en hund. Jeg er ganske turglad av meg og driver med friluftsliv som hobby (hengekøyeturer, fjellturer, teltturer, fisketurer osv.) samboeren min er mer hjemmekjær og liker å ta det mer med ro, det gjør også jeg i perioder. Pga. en kronisk sykdom kan hverdagen min være uforutsigbar, men så lenge jeg holder meg i aktivitet og med måte så pleier det å gå greit. Vi ser etter en hund som kan være med på alt. Alt fra familiebesøk til fisketurer til ferier med bobil og hele pakka. Vi ser etter en følgesvenn rett og slett, som ikke skal sitte alene hjemme hele dagen, men som kan inkluderes i våres hverdag. Vi bor ganske landlig og selv om leiligheten vår ikke er så stor, vurderer vi golden retriever som rase. Vi trenger en hund som kan være aktiv, men også tåler ett par dager på sofaen. Vi ser etter noe allsidig, en rase som er litt morsom og rampete, men også lett kan trenes og formes slik vi ønsker. Det er så utrolig mye å velge mellom og det er så mange raser jeg kunne tenkt meg. Jeg er oppvokst med støvere og jeg og min mor skaffet oss husky når jeg var 17, hun har vært min følgesvenn i så mange år allerede. Men nå har jeg lyst på en hund jeg kan forme litt mer slik jeg vil. Jeg er åpen for tips til hunderase som kunne passet annet enn en golden retriever også! Det viktigste for meg er at det er en rase som vi har kapasitet til å ha, slik at vi får en godt balansert hund som får behovene sine møtt. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...