Gå til innhold
Hundesonen.no

Julemarked i Europa


Poter

Recommended Posts

Jeg var i Berlin den første adventshelga for tre år siden, rett etter at julemarkedene hadde begynt å åpne. Jeg var vel på fire-fem forskjellige markeder av forskjellige størrelser. Veldig koselig stemning, men litt som på martnaer og slikt i Norge - det er i grunnen ikke så mye å kjøpe, og mye likt overalt. Sånn sett tror jeg man kan finne bedre julemarkeder i mindre byer, hvor det er færre turister. Det er ikke et egenerfart synspunkt, men tyskeren jeg bor med syns i alle fall at julemarkedet i hennes lille hjemby er koseligere enn de i Berlin - men så er det kanskje ikke helt objektivt det heller, da.

Hvis du drar til Berlin kan du derimot få med deg en utrolig spennende by i tillegg til julemarkedene! Jeg ble helt fascinert jeg, over hvordan en så svær by kan ha en så avslappet og god atmosfære, og føles så behagelig og imøtekommende i desember. Og i desember slår myndighetene på stortromma og pynter opp hele byen med julelys med rød tråd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at Nürnberg i Tyskland skal være "julemarkedenes mor" og synes det hørtes spennende ut. Praha inbiller jeg meg også kan være bra.

Berlin virker som en spennende by, spørs om ikke den bør besøkes, ja... Har hørt det skal være bra shopping der?

Ellers er det jo rimelig kort vei til København og Stocholm eller kanskje Kiel. London går det direktefly til herfra, men føler at London blir så "vanlig", om dere skjønner hva jeg mener, og dyrt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krakow :P

Fantastisk julemarked og påskemarked, det passer alltid å reise til Krakow :lol:

Har du vært på julemarked i Krakow? Jeg har vært to ganger på sommeren der og en gang på vinteren og er så begeistret for byen :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...