Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundeskole


Monica123

Recommended Posts

Hei kjære soniser :icon_redface:

Jeg har lyst til og gå noen kurs med min 2 år gamle collie og jeg snakket med Oslo hundeskole på standen dems på hundelivsmessa og de foreslo at vi skulle gå grunnkurs først..Det er helt greit for meg for jeg kan sikkert lære noe som ny hunde eier også :whistle:

Det jeg lurer på er om noen har erfaring med Nordisk hundeskole og Oslo hundeskole?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler ikke Oslo Hundeskole. Gikk der selv med forrige hunden og var ikke fornøyd. Mye rykk i bånd og sinte stemmer.

Fikk aldri innkalling på den hunden gitt. Ikke så rart i grunn..

Nordisk hundeskole har jeg ikke vært borti

Oslo hundeskole her i vestfold har trenerne også rykket mye i bånd, sinte stemmer og bedt om å filleriste hunden til en venninne fordi den ikke gitt pent i bånd. De trener også paralelt ved hvor jeg trener med gilabb og de har få pauser og er kjempemange på kursene hvorav vi er maks 6 og har masse ro mens vi har teori mens de står med hundene ute konstant.

Har hørt mye bedre om de i Oslo men jeg vet at jeg rører de ikke her, og det er vel unisone menningen av mine venner med hund også ettersom flere av de har erfart meningene og treningsmetodene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oslo hundeskole her i vestfold har trenerne også rykket mye i bånd, sinte stemmer og bedt om å filleriste hunden til en venninne fordi den ikke gitt pent i bånd. De trener også paralelt ved hvor jeg trener med gilabb og de har få pauser og er kjempemange på kursene hvorav vi er maks 6 og har masse ro mens vi har teori mens de står med hundene ute konstant.

Har hørt mye bedre om de i Oslo men jeg vet at jeg rører de ikke her, og det er vel unisone menningen av mine venner med hund også ettersom flere av de har erfart meningene og treningsmetodene.

Vi hadde pauser hvor hundene var i bil. Var i grunn fornøyd med akkurat det hehe. Å godt mulig de har gjort litt om her i Oslo. Er vel ca 3 år siden jeg gikk der så mye kan jo være forandret. Men etter min erfaring setter jeg ikke mine eller mine neste hunders bein innenfor

Oslo Hundeskole.

Jeg har funnet min type hundeskole så jeg blir nok der :whistle: Knall fornøyd nå ja :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er både fornøyd og ikke fornøyd :icon_redface:

Er som de andre sier her mye rykk og napp.. Er positive treningesmetoder, men ikke aaalt er positivt.

Jeg har trent der i 2 år nå og føler det vel er på tide å slutte der :whistle: hehe Grunnen til at jeg har trent der er pga de andre som jeg trener med. Har trent med dem siden jeg begynte. Instruktøren er jo flink, men han er jo en del av hundeskolen da.. (dette gjelder forresten Østfold)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oslo hundeskole har, som du ser, veldig variable erfaringer. Det avhenger nok en del av instruktør og nivå. Selv velger jeg hundeskoler som utelukkende tyr til positiv forsterkning, uavhengig av instruktør eller kurs.

Veldig fornøyd med HundeAkademiet og Familiehunden. Canis og Jar hundeskole er også flinke, de har jeg mindre (men god) erfaring med.

Nordisk hundeskole er veldig ny, men jeg lurer på om det ikke daglig leder var involvert i Norsk Hundeskole, som hadde "aktiv grensesetting" (også fysisk) som en del av slagordet sitt... liker det jeg leser om dem nå dog, så jeg vurderer å prøve et kurs der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må jo velge skole etter hva slags filosofi man har i grunnen. Om man er ute etter aktiv grensesetting som de så pent kaller det, så melder man seg ikke på kurs hos Canis, og er man ute etter pølsedilling, så melder man seg ikke på hos noen som ikke driver med det.

Er du klikkerfrelst, velger du skoler som har det som grunnfilosofi. Personlig synes jeg at man får en mye bedre kursopplevelse av instruktører som trur på metodene de lærer bort, ikke hos folk som mener at det egentlig bare er brukende til litt sirkustricks. Samme som at du ikke vil lære motsatte metoder om lederskap hos de som ikke har trua på den type metoder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med Oslo hundeskole er at det de ikke følger utelukkende èn filosofi. Man kan møte alt mulig om man velger å gå kurs der. Jeg har selv gått kurs der (jakthund og konkurranselydighetskurs ++), men er da kjempenøye med instruktørene. De flinkeste instruktørene der brukes ikke på valpekurs og grunnkurs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har til nå gått kurs fire ulike steder. Det første kurset vi valgte var Oslo hundeskole, dette pga at det er geografisk nærme. Når jeg nå har noe å sammenligne med så velger jeg aldri det igjen, da drar jeg heller litt lenger. Det er dyrt og du får ingenting igjen for pengene. Liten til ingen progresjon og de kjører på med at man må ha et visst antall kurs før bronsemerke uansett progresjon. Det virker som om de holder tilbake hundens utvikling å trening fordi de vill at folk skal gå flere kurs, dessuten jukser de under bronsemerke testen. Jeg ser en del til dem fordi jeg handler hos dyrlegen deres. Freestyle triksene de øvde inn som et sjov under hundelivsmessa ble også lært inn på en uhensiktsmessig måte. Jeg gikk mine neste kurs på tøyen, jeg tror det var norsk hundetrener forbund eller noe. De hadde lært mye mer på valpe kurset enn det vi hadde. Det var mer øvelse med hunden og mindre tom prat. jEG HAR VERT FORNØYD MED ALLE ANDRE KURS ENN DET OSLO HUNDESKOLE HAR :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar alle sammen :icon_redface:

Regnet med at det var ihvertfall noen som hadde noe og si om de forskjellige skolene..

Da blir det nok hverken Oslo hundeskole eller Nordisk hundeskole for min del da min collie er litt forsiktig av seg så feks røske i bånd og skrike til henne setter henne nok en del skritt tilbake noe jeg slettes ikke ønsker..Jeg vil gå på kurs for at hun skal få posetive erfaring med andre hunder,mennesker osv..Så lærer sikkert jeg mye og hunden får trent i tillegg..

Jeg skal sjekke ut de 2 andre hundeskolene som er blitt nevnt i denne tråden :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med Oslo hundeskole er at det de ikke følger utelukkende èn filosofi. Man kan møte alt mulig om man velger å gå kurs der. Jeg har selv gått kurs der (jakthund og konkurranselydighetskurs ++), men er da kjempenøye med instruktørene. De flinkeste instruktørene der brukes ikke på valpekurs og grunnkurs.

Det er dårlig hvis det stemmer. De påstår jo selv at de har de flinkeste instruktørene på valpekurs for at alle skal få en best mulig start... det var i hvert fall det vi fikk høre da vi gikk på valpekurs der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på hundeleir med oslo hundeskole to år nå, og vil gjerne til sommeren igjen også. Jeg hadde nok ikke gått der mer om jeg ikke hadde vært fornøyd, men det er jeg. Jeg synes instruktørene er flinke, og jeg har værtfall lært masse. De bruker litt "nei" innimellom, men ikke så veldig mye akkuratt, så jeg synes ikke det er noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noe erfaring med de? Hvordan fungerer kursene? Er det mer enn én instruktør?

Har ikke erfaring med selve kursene i Oslo, men jeg har vært på 2 (eller 3) foredrag med Tess Erngren (daglig leder, tror de bare er 2 der). Hun jobber endel i PolarZoo i Troms, så hun har vært endel i Nord-Norge.

Har i tillegg til foredrag brukt henne for å få hjelp til adferdsproblemer jeg hadde/har med Cairnen vår, og har bare positive ting å si om Tess. Ok priser, og god oppfølging i ettertid.

Og det trekker ikke ned at dama er superpositiv og hyggelig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...