Gå til innhold
Hundesonen.no

BOT dekken - flapp bak forhindrer bæsjing

Lemen

Recommended Posts

Sølve har fått seg BOT dekken og det sitter veldig bra på synes jeg til tross for rar passform. Problemet er at Sølve vil ikke/klarer ikke bæsje med det på trolig pga den rare flappen bak som henger ned under halen. Noen som kjenner til problemet og har evnt fjernet flappen? Jeg funderer veldig på om jeg skal klippe i dekkenet, men siden jeg mangler evner i håndarbeid er jeg skeptisk til å sette i gang med saksa for det må vel sys og fikses litt også..? Noen som har modifisert BOT dekkenet og kan vise bilder eller har gode forklaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just det opplevde jeg på den forrige boxerhannen min. Jeg puttet halen inn i hullet i dekkenet for da dekket det så godt over lårene også. Og vips, der satte han seg ned og gjorde fra seg. Bløtt var det og. Yukk :ahappy: Etter det så brukte ikke jeg det hullet mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Halehullet" er alt for langt opp på ryggen til at jeg kan bruke det på Tinka sitt dekken, så hos henne henger halen rett ned under dekkenet. Jeg har dog gjort som RenateA og klippet bort den trekantfliken bakerst, så det blir litt bedre plass til logring og slikt. :ahappy: Jeg har det tynne dekkenet, og der er det i alle fall helt uproblematisk å klippe - bare klipp helt inntil sømmen, så trenger du ikke å gjøre noe mer med det, og da rakner det heller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes BOT dekkenet med haleflappen er idiotisk laget.

Mitt satt som et skudd ellers, men ble umulig å bruke med et skjørt hengende bak...

Så jeg klippet og sydde slik at det ligner mer tradisjonelle dekken, fungerer langt bedre.

IMG_2093.jpg

Prøvde meg på BOT hansker til meg selv, og det er de mest missformede hanskene jeg noen sinne har sett.

Str small var laget for folk med korte pølsefingre, så de gikk akkurat på lengden i fingrene, men kunne ha 2 og 3 fingre i hver finger.

Tommelen var et kapittle for seg selv, den ble 2 cm for lang.

Når de i tillegg raknet i sømmen dag 3, gikk dritten i søpla...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greyhound dekkenet har ikke noe hull, men har en klaff. Eller jeg ser på det som en søm som er sydd slik at dekkenet skal ligge bedre over baken og forme seg etter fasongen. Og perfekt til myndekropp! Dekker veldig bra, og mynder går ikke med halen så høyt. Men jeg kan skjønne at det er upraktisk for de som har hunder med høyere haleføring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for innspill! :rolleyes2:

Jeg tror jeg går for saks og symaskin løsningen, eller rettere sagt mamma får leke sydame og fjerne flappen helt. Jeg har forsøkt å løpe etter og løfte opp "skjørtet" når han skal bæsje, men da får han det hvertfall ikke til - han skal ha ro når han gjør fra seg nemlig. :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ikke som jeg kan se. Du vil få beskjed hvis en tråd fjernes, med mindre du åpenbart er en spam-bot. Simira med Moderatorhatt
    • Kan hende det bare er jeg som er fullstendig glemsk her altså, men jeg var så sikker på jeg hadde laget en «min hund» tråd til Karma, men isåfall er den borte nå. 🙈  Kan dere se på «bakrommet» om tråder har eksistert og er blitt slettet av en eller annen grunn? Eller er den sporløst borte isåfall?  Vil jo gjerne unngå at det skjer igjen om det er en grunn til at den er borte og det ikke bare er jeg som innbiller meg at jeg laget den tråden. 😂
    • Om du får til å taime vekkerklokke og morgenrutine sånn at valpen sover når dere forlater bilen den første tiden, så får du mer tid til å trene den mer forsiktig og gradvis på å være alene.  Meninger om tyggesaker uten tilsyn er delte mellom teoretikere og praktikere. (Det meste KAN i verste fall drepe hunden ved kvelning eller blokkering av tarm, men barn kan brekke nakken av å falle skeivt ut av en høy seng også, og en bekjent snublet på en skogssti og døde momentant av å lande med hodet på en stein. Det er mye potensielt veldig farlig som veldig sjelden skjer.) Fra flere tiår med skadefri altmuligtyggere våger jeg banne i kirka og trosse de mest forsiktige ved å anbefale en fordøyelig tyggesak, f.eks. okse*****, eller en fryst Kong, så har valpen noe annet å fokusere på enn at den er forlatt alene. Beste er selvsagt om den sover i bilen i starten, så du får mer tid til å venne den til å være i buret alene.   
    • Ved henting tenker jeg at stoffburet er helt greit. Når dere kommer hjem ville jeg hatt transportburet inne, hjemme, med et mykt pledd og noen godbiter i. La valpen utforske buret og oppfordre den til å være der litt, uten å lukke. Så ville jeg prøvd å ta med buret i bilen allerede første dag, og kaste noen godbiter eller legge inn en god tyggeting de 10 minuttene du skal levere. Hvis valpen kommer fra en skikkelig oppdretter bør den har erfaring med bilkjøring fra før, selv om det ofte er med mor og/eller søsken. Hvis valpen IKKE er trygg alene de 10 minuttene så er den tryggere i et solid bilbur enn et stoffbur den kan tygge seg ut av... Hvis det viser seg å være et problem ville jeg fått noen til å sett etter den den korte tiden leveringen tar.
    • Jeg får valp imorgen. Vi er godt forberedt og skal ha fem uker fri.    Det jeg stresser med er at barnet mitt skal i barnehagen neste uke for å gi valpen litt mer ro den første uken. Det jeg bekymrer meg for er at jeg må ha den med i bilen når jeg leverer i barnehagen. Er det innafor å la den være i bilen de 10 minuttene det tar å levere barnet?    til vanlig skal jeg ha hunden i et transport bur bak i bilen, men tenker at den skal få være i et Stoffbur i passasjersetet ved siden av meg når jeg henter den imorgen og den første uken.  
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...