Jump to content
Hundesonen.no

BOT dekken - flapp bak forhindrer bæsjing

Lemen

Recommended Posts

Sølve har fått seg BOT dekken og det sitter veldig bra på synes jeg til tross for rar passform. Problemet er at Sølve vil ikke/klarer ikke bæsje med det på trolig pga den rare flappen bak som henger ned under halen. Noen som kjenner til problemet og har evnt fjernet flappen? Jeg funderer veldig på om jeg skal klippe i dekkenet, men siden jeg mangler evner i håndarbeid er jeg skeptisk til å sette i gang med saksa for det må vel sys og fikses litt også..? Noen som har modifisert BOT dekkenet og kan vise bilder eller har gode forklaringer?

Hah, leste akkurat en lignende tråd inne på et dalmatineforum... var visst ingen der som brukte halehullet, men hadde bare dekkenet over, som et vanlig dekken.

(Men du får sikkert straks svar fra noen som har erfaring selv, er jo mange her som bruker det)

Just det opplevde jeg på den forrige boxerhannen min. Jeg puttet halen inn i hullet i dekkenet for da dekket det så godt over lårene også. Og vips, der satte han seg ned og gjorde fra seg. Bløtt var det og. Yukk :ahappy: Etter det så brukte ikke jeg det hullet mer.

"Halehullet" er alt for langt opp på ryggen til at jeg kan bruke det på Tinka sitt dekken, så hos henne henger halen rett ned under dekkenet. Jeg har dog gjort som RenateA og klippet bort den trekantfliken bakerst, så det blir litt bedre plass til logring og slikt. :ahappy: Jeg har det tynne dekkenet, og der er det i alle fall helt uproblematisk å klippe - bare klipp helt inntil sømmen, så trenger du ikke å gjøre noe mer med det, og da rakner det heller ikke.

Synes BOT dekkenet med haleflappen er idiotisk laget.

Mitt satt som et skudd ellers, men ble umulig å bruke med et skjørt hengende bak...

Så jeg klippet og sydde slik at det ligner mer tradisjonelle dekken, fungerer langt bedre.

IMG_2093.jpg

Prøvde meg på BOT hansker til meg selv, og det er de mest missformede hanskene jeg noen sinne har sett.

Str small var laget for folk med korte pølsefingre, så de gikk akkurat på lengden i fingrene, men kunne ha 2 og 3 fingre i hver finger.

Tommelen var et kapittle for seg selv, den ble 2 cm for lang.

Når de i tillegg raknet i sømmen dag 3, gikk dritten i søpla...

Greyhound dekkenet har ikke noe hull, men har en klaff. Eller jeg ser på det som en søm som er sydd slik at dekkenet skal ligge bedre over baken og forme seg etter fasongen. Og perfekt til myndekropp! Dekker veldig bra, og mynder går ikke med halen så høyt. Men jeg kan skjønne at det er upraktisk for de som har hunder med høyere haleføring.

Takker for innspill! :rolleyes2:

Jeg tror jeg går for saks og symaskin løsningen, eller rettere sagt mamma får leke sydame og fjerne flappen helt. Jeg har forsøkt å løpe etter og løfte opp "skjørtet" når han skal bæsje, men da får han det hvertfall ikke til - han skal ha ro når han gjør fra seg nemlig. :icon_redface:

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Bruk kode "alrute15" for å få 15% rabatt på ruta, rutebånd, blindspots og targets hos Drammen Hundepark. Gyldig til 15. oktober 2024 https://www.nettbutikk.drammenhundepark.no/categories/rute
    • Hei, er det noen som vet hva reglene er for å stille kirurgisk kastrert hannhund i utlandet er, eller hvor man kan finne slik informasjon? Jeg vet at NKK tillater å stille kastrert hannhund dersom det er gjort av medisinske årsaker og hvis man kan fremvise attest for at hunden hadde to normale testikler før kastrering. Men gjelder dette også hvis man ønsker å stille hunden for eksempel i Sverige, Finland, Frankrike etc? Eller har alle land ulike regler? Noen som eventuelt vet hvilke land som godkjenner det eller land som ikke tillater å stille kastrert hund (uansett om det er gjort av medisinske årsaker?😊
    • Hvis hun fortsatt bruker samme metodene er det jo "bare" å anmelde igjen. Ellers ville jeg sendt formelle henvendelser til klubben og NKK.
    • Jeg klagde på dette hos NKK inne på FB da det kom opp at de lot henne holde på. Det ble slettet og jeg fikk "mute" for en tid. Skremmende holdning. jeg kjenner personen fra hestemiljøet helt tilbake til 1988  da jeg kommer fra og har bodd 3 il fra hennes hjemsted. Kjenner og tilk henne fra hund selv om jeg har hatt nada med henne å gjøre.. jeg anbefaler at dere går inn og leser de grusomme sms som ble sendt mellom henne som eier og driver av kennelen - og de to ansatte..saken er mye verre enn det virker i media. Mangelen på respekt og empati er hårreisende.  Hun skal og ha blitt dømt for vold mot menneske og er kjent i området for å være "feisty". hvis man kan si det sånn.. sier ikke mer om  saken.. men rapporter og boikott.. Den som blir direkte berørt må være flink å si i fra.. Kanskje det er på tide at NOAH kommer på banen??
    • Skriv litt fort her men veit at mensen er noe kvinner har å ikke hunder. Men trudde du klarte å slå 2 fluer sammen ✨️ Vi har fikset alt å funnet ut av alt så går det ikke Ann å slette innholde heller  Så andre som sere dette så all good ok8 vi fant ut av problemet 😄
  • Nylig opprettede emner

• Create New...