Gå til innhold
Hundesonen.no

NKKs dommerlister Bø til og med Trondheim er klar


SFX

Recommended Posts

Av Bø, Kristiansand og Drammen er det kun Kristiansand som virker ok. Det tror jeg er en flink dommer, det passer jo også bra ettersom valpene "mine" er akkurat fylt 9 mnd da.

Men dommeren fra Hellas o.l. er jeg litt skeptisk til på min rase :ahappy: Men jeg ender vel sikkert med å reise alikavel. Iallefall til Bø siden det ikke foregår så mye annet på den tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte jeg se dette akkurat nå som jeg skulle gjøre lekser :) ? Nå blir det nok planlegning av utstillinger fremfor det :) Foreløpig bare fått sett på Bø, og der har vi svensk dommer, noe som lover bra :ahappy: *skrive opp i planen min*

Kristiansand ser bra ut også, svensk dommer der og som liker hunder fra oppdretteren til bestefaren til Blondie :) Vi får se når bilen er ledig og hva jeg råd til :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;) Tibben fikk samme dommer på nkk trondheim i 11 som di hadde i 08, huff. Den dommern likkte ikke min min hund. Håpper på dommer endring.

Samme dommer to ganger på på tre år er vel ikke noe å stusse over? I fjor dømte samme dommer berner FIRE ganger på et år, det synes jeg er noe en kan beklage seg over...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe kjedelig og trist, noe spennende og interessant.

Flott at listene er kommet ut i alle fall - alltid moro å sitte og planlegge! Svenskene har jo hatt sine ute leeeenge, og med nye regler blir det jo faktisk interessant å reise litt utenlands selv om man har junior.

Ny rase er det jo også for meg i 2011 - så en gjeng dommere man ikke kjenner særlig til. Blir moro å stille lille Moxy (boston terrieren) litt overalt - SÅ fantastisk lettvint å ha henne med seg, ikke noe pelsstell og en morsom liten frøken å stille. (Må bare bli flinkere til å klippe klør! ;) )

Har vel bare EN plan for beardisene - ett CACIB på Mac (uansett land), så han blir ferdig Int. ch.

Ellers kanskje å prøve å stille en eller annen av "barna" mine til sine titler... Har pr nå 4 certvinnere fra siste kullet, tre har allerede NKKcertene også - så det burde jo være overkommelig med noen av dem i alle fall.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;)

Samme dommer to ganger på på tre år er vel ikke noe å stusse over? I fjor dømte samme dommer berner FIRE ganger på et år, det synes jeg er noe en kan beklage seg over...

Ingen suttring men nkk er noe annet en en "vanlig" utstilling, og for oss som ikke bor i på det sentrale østlande og heller ikke reiser land og strand på utstilling er nkk et av årets høydepunkter på utslillings fronten. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun sier vel ikke noe om at hun stusser, mer et hjertesukk vel. Er lov det.

Jeg bare påpekte at det ikke er unormalt, er lov det vel?

For øvrig leser ikke jeg tåresmiley som et hjertesukk.

;)

Ingen suttring men nkk er noe annet en en "vanlig" utstilling, og for oss som ikke bor i på det sentrale østlande og heller ikke reiser land og strand på utstilling er nkk et av årets høydepunkter på utslillings fronten. :P

Jeg sa ikke at du sutret, og det skjer stadig vekk at dommere repeteres så ofte - mange av de hundene som stilte for tre år siden er nå døde eller pensjonert fra ringen, mange nye hunder har kommet til på tre år, altså blir det en helt ny utstilling.

Men om en synes det er en ulempe, kan en faktisk be raseklubben ta kontakt med NKK og si fra allerede nå, så kanskje de gjør et bytte, det vet jeg har skjedd før. Det kan jo være at de har oversett at det er en gjentagelse.

"Vår" NKK Trondheim-dommer dømte Trønderspesialen i fjor (samme helg som NKK Trondheim), det er ikke sånn veldig kreativt og spennende det heller, men det er sånt som skjer. Det er litt dommeres ansvar å sørge for å spre sine dommeroppdrag både geografisk og over tid, det er litt arrangørs ansvar å ha oversikt over hvilke dommere de setter opp år etter år, og det er faktisk mulig for oss utstillere å ta litt ansvar. Da jeg så fjorårets store reprisedommer skulle dømme berner for tredje og fjerde gang på to suksessive helger, tok jeg kontakt med begge arrangører og spurte om det var mulig at den ene byttet. Det var da så nærme utstillingen, fordi den ene arrangøren kom veldig sent med dommerlista, slik at det ikke var mulig. Men det er trekvart år til NKK Trondheim, altså kan en enda rekke å legge kabalen på nytt. Hvis utstillerne sier fra nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestilt hotellrom til NKK Bø og NKK Harstad da disse kan være kjipe med tanke på overnatting.

De andre som kan være aktuelle er lettere å ta mer på sparket, da hotellkapasiteten er større i de aktuelle byene.

Hordaland, Kristiansand og Drammen er neppe aktuelle a shibaen jo ikke er i nærheten av beste pels da.

Trondheim og Oslo kan være aktuelle, og så selvfølgelig Tromsø da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Uff, kjipt med UVI. Men bra du fikk sove 6 timer sammenhengende, det er jo ganske lenge.  Jeg tror det allerede er blitt en vane for han å våkne i 4-tiden. Han våknet igjen i natt. Lå litt å tygget på sengen og styrte, så sovnet han etterhvert. Og igjen når alarmen går klokken 7, så vil han bare sove videre, så det er virkelig ikke noe stort behov for å tømme seg. Så nå er det bare å få bort den vanen tenker jeg, så får jeg sove natten igjennom 😊
    • Så bra Her har ho begynt å tisse inne, så da var UVI et faktum.. Men men, det skjer ofte med valper.  I natt sov ho i 6 timer sammenhengende, deilig. 
    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
    • PS: er det andre enn meg som går rundt å sjekker om det lukter tiss hele tiden???
    • Min har holdt seg stabil frem til nå.  Jeg har begynt å sove oppe, den sover nede i bingen. Tydligvis så sover jeg tungt, for idag etter 7 timer var hele buret og valpen fullt av tiss. Dette har ikke skjedd før... så hektisk morgen..  Lurer litt på hva jeg skal gjøre nå. Prøve igjen og se om det var et uhell, eller bare sove 6 timer så ut...
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...