Gå til innhold
Hundesonen.no

Norsk miniatyr hundklubb og Norsk schnauzer bouvier klubben

WheatenMali

Recommended Posts

Skrevet

arrangerer utstilling og valpeshow 4.og 5.februar i Exporama hallen på hellerudsletta!

Noen som skal dit?

Jeg skal dit, og stiller Oscar og en kinesisk nakenhund, Rimabra's Kira og kanskje en kineser til, CoPlenty's Atilla i valpeklassen :)

• Svar 134
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Høres skummelt ut. Vi har ca null ringtrening.

Men, jeg skal tenke på det og se om jeg finner noen som kan hjelpe meg med å trene!

Skrevet
Høres skummelt ut. Vi har ca null ringtrening.

Men, jeg skal tenke på det og se om jeg finner noen som kan hjelpe meg med å trene!

Finne noen til å hjelpe meg å trene også? :oops: Neida... :) Men jeg får bare ikke til å få Yrja til å stå stille! :roll:

Skrevet

Finne noen til å hjelpe meg å trene også? :oops: Neida... :) Men jeg får bare ikke til å få Yrja til å stå stille! :roll:

Vi får ringe MartineH på Dyrenett og høre med henne, hun bor jo i Tønsberg :D

• 3 weeks later...
Skrevet

jeg skal... hvis jeg besto oppkjøringa i januar..

ellers må jeg vente en mnd vettu.. for å ta den på nytt..

Ingen som gidder å kjøre meg opp dit..

men tror ikke jeg tørr å stille Tini.. kan jo ikke noe om det.. hehe..

Skrevet
jeg skal... hvis jeg besto oppkjøringa i januar..

ellers må jeg vente en mnd vettu.. for å ta den på nytt..

Ingen som gidder å kjøre meg opp dit..

men tror ikke jeg tørr å stille Tini.. kan jo ikke noe om det.. hehe..

En gang må være den første vet du :D Det går nok så bra så! Lykke til med oppkjøring og utstillingsdebut! :)

Skrevet

Hvor kan jeg finne informasjon om denne utstillingen?

Jeg har lyst til å stille ut Chica, men jeg har absolutt ingen erfaring... Hmm.. tørr jeg det da..?

Hva må jeg kunne? På plass? Stå stille? Hun må bli vant til at noen sjekker tennene hennes?

Chica er litt over 8 måneder da utstillingen er, hvilken klasse?

hehe..ble mange spørsmål dette! Kanskje noen har link til en side som kan gi meg info om dette? :P

Skrevet
Hvor kan jeg finne informasjon om denne utstillingen?  

Jeg har lyst til å stille ut Chica, men jeg har absolutt ingen erfaring... Hmm.. tørr jeg det da..?  

Hva må jeg kunne? På plass? Stå stille? Hun må bli vant til at noen sjekker tennene hennes?  

Chica er litt over 8 måneder da utstillingen er, hvilken klasse?  

hehe..ble mange spørsmål dette! Kanskje noen har link til en side som kan gi meg info om dette?  :P

se: www.nkk.no på utstillinger, og melder du deg på får du melding om hvor og når og hvilken ring du skal i!

Hun stiller da i valpeklassn 6-9mnd. Hun bør kunne trave pent i bånd og stå, hun bør også kunne tåle at fremmede(dommeren) tar på henne og ser på tennene. Lykke til :P

• 3 weeks later...
Skrevet

Hei

Valpeshow er jo mere trening da, har jo vært på 11 valpeshow i år.

Og det er nesten ingen som har kunne trava pent og stått pent.

Buffy har jo vært utrolig flink da, men Embla igjen tror jeg ikke blir like enkel som det buffy har vært.

IW : Vi har hatt noen ringtreninger her i Sandefjord. Også sammen med Martine i Tønsberg. Jeg kunne snakka med Martine, så kunne vi sikkert fått det til før utstillingen i Sandefjord?? Vet om ganske mange andre som også vil være med.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Min golden (jakt) røyter bare to ganger i året, men de vanlige goldene jeg vokste opp med røyta helt sykt mye😅 Ellers er de veldig fine hunder, så lenge de får brukt hodet nok. 
    • Jeg har min med på trening i all slags vær, og da kan det fort bli timer i bilen. Men ved å parkere i skyggen (hvis mulig), silvershade duk og alle vinduer åpne pluss glippe på bagasjerommet (med krok) så er det alltid behagelig i bilen, selv i 30 varmegrader. 
    • Det kan være mange grunner til at en hund ikke fungerer i hundemøter. Mye av grunnlaget legges i valpekassa, hvordan mor og søsken interagerer, og sosialisering med andre hunder i valpe- og unghundtiden. I tillegg kommer rasetypisk adferd og arvelighet. Avhengig av adferden til mor og hva slags sosialisering hunden har fått i ung alder så har hunden lært seg hvordan den skal eller kan oppføre seg rundt andre. Eller ikke lært det, forsåvidt. Det er aldri for sent å trene på sosialisering, men er viktig å lese språket til alle de involverte hundene og gå inn og avbryte adferd som ikke er greit. Hvis andre hunder sier fra og setter grenser uten at hun respekterer det er det ditt ansvar som eier å fjerne henne fra situasjonen. Om hun får fortsette lærer hun jo bare at det er greit å holde på slik.
    • Kan en hund ha null sosiale ferdigheter med andre hunder? Hun har konflikter med alle hunder hun møter. Akkurat som hun ikke skjønner at hun er for mye og ikke tar til seg til at andre hunder sier i fra til henne? Hun tar jo ikke hintet.
    • Det er nok ikke pga navnene du ikke har fått svar🙂I mange år nå har det vært fryktelig liten aktivitet på forumet her. Syntes alle navnene var fine jeg likte Lilly best. Masse lykke til med valp!!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...