Gå til innhold
Hundesonen.no

Norsk miniatyr hundklubb og Norsk schnauzer bouvier klubben


WheatenMali

Recommended Posts

  • Svar 134
  • Created
  • Siste svar

Vi derimot røyk ut med 3auk... :P

Oscar er en rasetypisk herremann, men selvfølgelig stilte vi for dommer med amerikaner fetish..

Amerikaneren er feil ifølge standaren så jeg skjønner ikke hvordan de greier å gi dem bra resultater.

I kritikken fikk vi bla.liten hann, max. str for wheaten er 48cm. Oscar er 49cm. Han er ikke like brei som amerikanerne, men de skal ikke være såå breie heller :P

Og kritikken var kun på to linjer, noe jeg syns er litt dårlig hvis han er så dårlig som hun mener...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi derimot røyk ut med 3auk... :P

Oscar er en rasetypisk herremann, men selvfølgelig stilte vi for dommer med amerikaner fetish..

Amerikaneren er feil ifølge standaren så jeg skjønner ikke hvordan de greier å gi dem bra resultater.

I kritikken fikk vi bla.liten hann, max. str for wheaten er 48cm. Oscar er 49cm. Han er ikke like brei som amerikanerne, men de skal ikke være såå breie heller :P

Og kritikken var kun på to linjer, noe jeg syns er litt dårlig hvis han er så dårlig som hun mener...

Nei..nei.. men han så bra ut da..

Det er dumt at det har så velig mye å si hvem dommer det er eller virket humør de er i den dagen.

Skal du i ringen i morgen å eller??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei..nei.. men han så bra ut da..

Det er dumt at det har så velig mye å si hvem dommer det er eller virket humør de er i den dagen.

Skal du i ringen i morgen å eller??

Du så oss? Da var det deg! Jeg trodde det var deg, men jeg var så stressa på begynnelsen av dagen også irritert etterpå så fikk ikke hilst :P

Takk for kompliment :P

Ja, utrolig dumt, dommerne har alltid en favorittpels :P

Ja, stiller i morgen også, men for en norsk dommer, og da kan det gå begge veier.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du så oss? Da var det deg! Jeg trodde det var deg, men jeg var så stressa på begynnelsen av dagen også irritert etterpå så fikk ikke hilst :P

Takk for kompliment :P

Ja, utrolig dumt, dommerne har alltid en favorittpels :P

Ja, stiller i morgen også, men for en norsk dommer, og da kan det gå begge veier.. :P

Ja, jeg så på jeg.. så da var det nok meg. Du så litt stresset ut ja. så tenkte å ikke forstyrre.

+ at jeg er så sjenert også. Men hunden din var veldig fin synes da jeg..

Mister Miko stilte i ringen rett over så sto midt mellom å titta.. hehe

Så på Borzoi sin hund også.. Og oppdretteren til Tini da. Hundene hennes er så fine..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp hun har fine hunder.. Men virka litt sær (selve dama) jaja... Tja.. Gikk ikke så ille men jeg mener selv det gikk dritt.. Bare fin på krittiken, men jeg vet at hadde han (kremt) i det hele tatt ville stille opp hadde det gått bedre.

Hey.. Du skulle ha kommet bort! så deg ikke:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg så på jeg.. så da var det nok meg. Du så litt stresset ut ja. så tenkte å ikke forstyrre.

+ at jeg er så sjenert også. Men hunden din var veldig fin synes da jeg..

Mister Miko stilte i ringen rett over så sto midt mellom å titta.. hehe

Så på Borzoi sin hund også.. Og oppdretteren til Tini da. Hundene hennes er så fine..

Hehe, ja, jeg stod og skjelte ut fattern til slutt :P

Skal du dit i morgen? *isåfall skal jeg si hei* :P

Fikk egentlig ikke med andre enn rasene som var i ringen jeg skull gå i ;)

Men fikk se welsh terrier, skye terrier og Kerry Blue Terrier, er litt svake for de :):P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

Jeg så både WheatenMali og Borzoi.

kanskje jeg skal gå bort og hilse på deg i morgen WeatenMali.

Synd at det gikk sånn med Oscar, husk det er ikke den fineste hunden som vinner, men den dommern mener er finest, og desverre hender det ganske ofte de viker fra det rase standarderen, men høyde ol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

Jeg så både WheatenMali og Borzoi.

kanskje jeg skal gå bort og hilse på deg i morgen WeatenMali.

Synd at det gikk sånn med Oscar, husk det er ikke den fineste hunden som vinner, men den dommern mener er finest, og desverre hender det ganske ofte de viker fra det rase standarderen, men høyde ol.

Så ikke deg jeg, ja, du må komme bort i morgen :)

Ja, det skjer uheldigvis ofte, er så stort sprik mellom dommere <_<

Men det kan jo ikke gå dårligere i morgen, det går ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp hun har fine hunder.. Men virka litt sær (selve dama) jaja... Tja.. Gikk ikke så ille men jeg mener selv det gikk dritt.. Bare fin på krittiken, men jeg vet at hadde han (kremt) i det hele tatt ville stille opp hadde det gått bedre.

Hey.. Du skulle ha kommet bort! så deg ikke:p

Hun er ikke sær.. men veldig spessiel.. men hun kjente igjen Tini da.. kom løpende bort... hhehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja, jeg stod og skjelte ut fattern til slutt :P

Skal du dit i morgen? *isåfall skal jeg si hei* :P

Fikk egentlig ikke med andre enn rasene som var i ringen jeg skull gå i :P

Men fikk se welsh terrier, skye terrier og Kerry Blue Terrier, er litt svake for de :P:P

hehe... får håpe pappaen din tok det pent da... :unsure:

Jeg får ikke kommet meg oppover i morgen.. har ingen som kan kjøre meg.. og jeg er ikke i form til å ta noe buss.. :P

Jeg fikk sett mange raser.. seff Boston terriere.. selv om det ikke var så mange...

Ellers håpet jeg på å få kjøpt Boston terrier kalender... ;)

MEN NEI DA.... :) Det var utsolgt! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men var det noen som fikk tatt bilder????

Jeg var jo så fornøyd med at jeg hadde husket kamera mitt! johoooo...

Helt til jeg skulle ta et bilde og jeg fikk ikke på kamera...snufs.. skjønnte ikke hva det var som var galt!

men så kom jeg på at jeg hadde satt bateriet til lading kvelden før.. å ja , der lå det enda. :)

Typisk meg.! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var vi ferdig for i dag også, orka ikke være der lenge i dag så fikk kun med meg wheatens.

Som sagt så kunne det ikke gå værre enn i går, og der hadde jeg rett, resultatet ble 1auk 1aukk :)

Mange fra gårsdagen kom bort og sa de ikke kunne skjønne at han fikk gult, ringsekretæren sa det til og med, men det visste jeg jo ;) Vi ser det på som en markering mot iren, slik at amerikaneren skal bli den nye wheaten terrieren.

Kusinen og tremenningen til Oscar var der også, de lå(ligger nok fortsatt) under bordet ved ring2 :P (ringsekretæren som har dem)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var vi ferdig for i dag også, orka ikke være der lenge i dag så fikk kun med meg wheatens.

Som sagt så kunne det ikke gå værre enn i går, og der hadde jeg rett, resultatet ble 1auk 1aukk :)

Mange fra gårsdagen kom bort og sa de ikke kunne skjønne at han fikk gult, ringsekretæren sa det til og med, men det visste jeg jo :P Vi ser det på som en markering mot iren, slik at amerikaneren skal bli den nye wheaten terrieren.

Kusinen og tremenningen til Oscar var der også, de lå(ligger nok fortsatt) under bordet ved ring2 :P (ringsekretæren som har dem)

Hihi, så de wheaten terrierene som lå under bordet, kjempe pene ;) Jeg og Taran så deg også og hadde egentlig tenkt til å hilse, men vi fikk ikke tid, hehe. Vi så også Stine med Buffy, Embla og Ben, hvorrdan gikk det for dere forresten?? *spent*! For Taran og Tella gikk det ikke noe særlig bra :P Tella er i begynnelsen av løpetid så dere kjan jo tenke dere... Det ble 0 premie :rolleyes: Jaja..

Var med på en liten Aussie tur etterpå også jeg da, Felix følte seg nok litt liten ja, hehe. Skal legge ut bilder nårjeg komme hjem, sitter i Oslo hos Farfar og Farmor, så kommer hjem i kveld, så skal legge ut da hvis jeg orker (sto påå kl 6).

Jeg vil høre ALLE resultater!! :P:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For Taran og Tella gikk det ikke noe særlig bra :) Tella er i begynnelsen av løpetid så dere kjan jo tenke dere... Det ble 0 premie :rolleyes: Jaja..

Hærsens løpetid.. <_<

Men syntes det egentlig var greit å få KIP..

Hun har aldri vært sånn mot dommere før(bjeffet på dommeren) så jeg skjønte at hun ble sånn pga løpetiden. Fikk mange koselige komentarer på hunden min etterpå av andre med aussie og sånn er alltid hyggelig ;) Å vi gir oss heller ikke, neste gang vi stille, stiller vi UTEN løpetid.. hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp det fikk jeg..

Hun bjeffet da dommeren skulle kjenne på henne så da mente dommeren at hun ikke fikk kjent på henne.. <_<

Det som var rart er at hun hilste på mange andre ukjente i dag å de reagerte hun ikke på, de kunne ta på henne overalt uten at hun i det hele tatt reagerte... hmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp det fikk jeg..

Hun bjeffet da dommeren skulle kjenne på henne så da mente dommeren at hun ikke fikk kjent på henne.. <_<

Det som var rart er at hun hilste på mange andre ukjente i dag å de reagerte hun ikke på, de kunne ta på henne overalt uten at hun i det hele tatt reagerte... hmm

Du skal være glad du fikk KIP og ikke en dårlig premiegrad :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...