Gå til innhold
Hundesonen.no

Norsk miniatyr hundklubb og Norsk schnauzer bouvier klubben


WheatenMali

Recommended Posts

  • Svar 134
  • Created
  • Siste svar

Heisann

Embla ble BIR valp

I dag gikk det ikke så bra med Buffy, dommer bytte, og en dommer som var usikker på standarden på boxer. Så hun gikk ut med blått i dag, men det tar jeg ikke så seriøst med den dommern. Flere av boxer oppdretterne kom bort og sa at de syntes det var veldig rart, og sier de syntes hun er kjempe fin. Men sånn er det jo med de utstillingene, hørte ei som fortale hun hadde vært på en vanelig utstillingen og fikk gult, dagen etter tok hundenstor certet på NKK utstillingen.

Så synd med Taran, det er jo en pen tispe så det tar hun igjen :) Veldig strenge dommere i helga allså.

Bra med Oscar WeatenMali, godt og få sånne komentarer av folk som kan rasen. Synd at folk skal ha frem den amrikanske, det øddlegger så kjempe masse for rasen. Alt skal jo være så stort ol, og det følger det ofte helseproblemer ol med. Og i tillegg øddlegger den gode gammle rasen.

Dere så meg ja hehe, ekke lett og såtå og holde de 3 som står og drar i allekanter hehe. Bare til at typen kommer med buret da, heldvis. For de er veldig sterke.

Mvh Stine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hærsens løpetid.. <_<

Men syntes det egentlig var greit å få KIP..

Hun har aldri vært sånn mot dommere før(bjeffet på dommeren) så jeg skjønte at hun ble sånn pga løpetiden. Fikk mange koselige komentarer på hunden min etterpå av andre med aussie og sånn er alltid hyggelig :) Å vi gir oss heller ikke, neste gang vi stille, stiller vi UTEN løpetid.. hihi

Yey :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chica ble nr.2 i første runde(6 - 9 mnd), og det var bare to som stilte :P

Kritikken ble:

"I stående meget tiltalende tispe valp. Korrekt tannstilling, lang hals og gode vinkler både fram og bak. Men faller dvs gjennom pågrunn av bevegelsene. Hun snubler og det ser halvstilt ut."

Er forsåvidt fornøyd. det var første gang jeg stilte ut, og jeg visste ikke helt hvordan det fungerte. Jeg var litt nervøs ja.. Da vi gikk ut i ringen, og gikk den første runden, sa dommeren til meg at jeg måtte prøve å få hodet hennes høyere opp.Vi gikk en runde til, og da gikk det bedre. Og så gikk vi opp å bordet. Jeg måtte selv vise tennene hennes, men ellers gikk det helt supert. Han sa; "hun er altfor vakker til å gå sånn altså". Og så skulle vi gå bortover og da gikk det mye dårligere, og den siste runden la hun seg til slutt ned i og nektet å gå(stabeist). Dommeren sa at Chica hadde et veldig fint hode og hadde veldig fint eksteriør og fine tegninger. Han ville egentlig at hun skulle vinne, men kunne ikke gi henne førsteplassen pågrunn av måten hun gikk på. Jeg måtte bare trene mer..

Så ja, det skal jeg! :)

Det var jo egentlig ikke noe skummelt, og det var jo kjempegøy. Så dette skal jeg fortsette med :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miko ble BIM begge dager :)

Her er kritikkene:

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Norsk Miniatyrhund Klubb, 04.02.06.

Dommer: Espen Engh.

Kritikk: Elegant 8 mnd meget tiltalende modell. Vakkert hode, fine ører.

Ønsker noe mere hals. Behøver mer stabilitet i frambena både i stående og gående.

Stram rygglinje. Vel ansatt, men flat hale. Rasetypiske poter. Kvikke aktive bevegelser fra siden.

Svært løs og utstabil forfra.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Norsk Schnauzer Bouwier Klubb, 05.02.06.

Dommer: Arne Foss.

Kritikk: Bra kjønnspreg, maskulint hode. Bra uttrykk, lovende ører. Tilstrekkelig vinklet i fronten,

bra kropp for alder. Typisk hale, beveger seg noe for trippende, løs i fronten.

Velstelt pels.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

i167381626_68716.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...