Jump to content
Hundesonen.no

Veemtroppens Astinov

Margrete

Recommended Posts

Jeg tar jo litt bilder av gutten og det føltes litt teit å lage ny tråd hver gang jeg ville briefe med nye bilder :ahappy: Så da kan han like så godt få sin helg egne tråd han :lol:

For de som ikke kjenner Asti så godt så kommer en "kort" liten presentasjon her:

Asti er en bitteliten impuls (som det meste annet jeg gjør). Jeg hadde ventet i lang lang tid på en liten grå frøken, men siden jeg ønsket meg en litt jorda gråtass som min neste hund og den tispa jeg ønsket meg fra ikke synes det var noe greit med hverken mannfolk eller løpetid, så valgte jeg å begynne å se litt andre steder og egentlig bare være med Uta (for/treningstispe). På sesongens første stevne i 2010, møtte jeg Anne Oppdretter, som har Veemtroppens Klippa. Hun er ei tispe med masse fart og motor, hun har tiltalt meg de gangene jeg har sett henne og jeg har sagt til meg selv at en eller annen gang skal jeg ha hund fra henne. Anne kunne fortelle meg at hjemme lå det 4 små Klippa barn ;) Siden jeg er ei dame som aldri handler impulsivt og bruker lang tid på å tenke meg om, så var jeg brått på valpebesøk helgen etter ;) Vel, en kort historie blir ikke så lang, og 4 uker etter hadde jeg med meg lille Asti hjem:

Vaper167.jpg

Lille Asti bare 6 uker gammel

Valper3002.jpg

7 uker gammel og straks klar for å bli med hjem

valpogvask012.jpg

(8 uker og nettopp flyttet inn) Slitsomt å være valp, mens mor gjør husarbeid, så da saboterer man

2010-03-20170535-1.jpg

9 uker og fin fin plass under bordet

risengamargrete017.jpg

Fineste ørene det tenker jeg!

074-2.jpg

Begynner å ta fin form nå, men øra er fortsatt de fineste i verden :P

123.jpg

Sliten gutt på brygga

Og heretter aner jeg slettes ikke når og hvor bildene er tatt, så da får dere ett lite utvalg i neste post

Littavhvert019.jpg

003.jpg

Aldri for stor til å ligge på en solstol

018-2.jpg

En tur med bruksberneren X'n til Emma her på sonen

Nyttkamera084.jpg

Vakker og har lært seg å ligge stille i ca 2 sekunder. Så med andre ord jeg var jammen heldig der!

Nyttkamera150.jpg

I parken finner man venner i alle former og fasonger :ahappy:

Parken246.jpg

Ja attpå en sjelefrende :lol:

Parken169.jpg

Asti er nesten helt sikker på at han kan fly, bare synd at tyngdekraften får han ned igjen så fort

Parken079.jpg

Korgutt på vei inn i stemmeskiftet og ut av koret...

IMG_1503.jpg

For nå har vi blitt en tennåring med litt for mye overmot, og da går det slik... (Nora til 2ne)

Rena018.jpg

En tur på Rena har vi å vært. Kahlo passet akkurat han og de koste seg voldsomt, helt til selv Kahlo ble drittlei! (Kahlo til Raksha)

Asti er fineste gutten han. :lol: Han må komme på besøk igjen snart, så skal Snusern få streng beskjed om å være litt blidere enn sist, og jodlern litt mindre veps, og lukisen litt mindre pingle. :ahappy:

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Glemt å oppdatere med 7 måneders bilde. Ikke har jeg fått veid eller målt han heller. Kommer tilbake med det senere.    Vel, her er Tempo 7 måneder gammel. 
    • Jeg tenker det er viktig at du tar dette på alvor. Hun signaliserer at hun ønsker avstand, og om det ikke respekteres kan det eskalere. Jeg ville som det sies over fått henne grundig sjekket for om hun kan ha smerter. Ville også vurdert å lære inn en fast liggeplass som er litt unna folk, som du kan kommandere henne til når du tenker at det kan oppstå knurring.
    • Jeg hadde tatt henne til en kiropraktor/rehab og fått en skikkelig gjennomgang. Er hun røntget (hofter/albuer/rygg)? Det KAN være hun har vondt, og rett å slett knurrer fordi hun er redd folk skal komme for nærme. Knurring er jo ett signal på at hun ønsker å være i fred.
    • Dette står på DKK's sider: Visse kategorier af hunde kan ikke udstilles: Hunde, der mangler den ene eller begge testikler (kryptorchister) kan ikke udstilles. (Testikler skal være normale og på normal plads). Undtagelse: For hunde, som har fået fjernet den ene eller begge testikler på grund af en skade eller sygdom, er det muligt at søge dispensation hos DKK. Dette foregår ved at søge om dispensation fra dopingreglerne ved at udfylde en særskilt dispensa- tionsansøgning, som ligger på DKK’s hjemmeside – link: https://www.dkk.dk/alle-emner/sundhed- og-sygdom/doping Sammen med dispensationsansøgningen skal der indsendes dokumentation for, at hunden har haft ”normale testikler på normal plads” før operationen. Dette kan være i form af en dyrlægeer- klæring eller dokumentation fra tidligere deltagelse på udstillinger eller prøver, hvor hundens te- stikelstatus er blevet tjekket. Herudover skal der vedlægges dokumentation fra en dyrlæge, hvor den præcise årsag til fjernelsen af den ene eller begge testikler fremgår. Det er kun i tilfælde af tilskadekomst eller alvorlig sygdom (f.eks. kræft), at hunden kan opnå dispensation, og det altid er op til DKK at vurdere, om den bag- vedliggende årsag og/eller den indsendte dokumentation er tilstrækkelig. Den dispensation, DKK kan give, gælder alene hundens mulighed for at deltage på en udstilling el- ler en prøve. Det vil sige, at dommeren ikke kan undlade at bedømme hunden eller diskvalificere hunden pga. testikelmangel. Det vil dog stadig være op til den enkelte dommer at vurdere, om der f.eks. er fejl (ud over testi- kelmangel), som ikke længere kan konstateres grundet indgrebet, så DKK vil aldrig kunne forud- sige, hvordan en hund, der mangler den ene eller begge testikler, vil blive bedømt. Kopi af dispensationen skal vedhæftes hundens tilmelding eller indsendes til arrangøren inden til- meldingsfristens udløb - og medbringes på selve udstillingen.
    • Dette står på SKK's sider: Detta gäller vid kastrering Här finner du svar på frågor om kastrerade hundar och deras rätt att delta vid utställning (inkl exteriörbeskrivning), prov, tävling eller beskrivning. Nationella Dopingkommissionen berättar vad som gäller. Kastrerad hanhund Kirurgiskt kastrerad hanhund Hanhund som kastrerats kirurgiskt medges generell dispens att delta vid prov, tävling eller beskrivning. Detta innebär att ansökan om dispens inte behöver ske. Kemiskt (medicinskt) kastrerad hanhund Hanhund som kastrerats genom medicinsk behandling medges inte dispens för deltagande vid utställning (inkl exteriörbeskrivning), prov, tävling eller beskrivning, oavsett bakomliggande orsak till behandlingen. I begreppet beskrivning innefattas olika former av mentaltest/-beskrivningar. För hanhund som kastrerats via medicinsk behandling råder 6 månaders karenstid innan deltagande återigen kan ske vid någon form av utställning (inkl exteriörbeskrivning), prov, tävling eller beskrivning. Har den kemiska kastrationen skett med chipimplantatet Suprelorin gäller 6 månaders karenstid utöver angiven verkningstid enligt FASS vet. Vilket innebär för; Suprelorin 4,7 mg: Verkningstid enligt FASS vet 6 mån + 6 mån karenstid = 12 mån efter applicering innan deltagande återigen kan ske. Suprelorin 9,4 mg: Verkningstid enligt FASS vet 12 mån + 6 mån karenstid = 18 mån efter applicering innan deltagande återigen kan ske. Observera att verkningstid samt karenstid kvarstår oförändrat även om hanhunden under denna period blir kirurgiskt kastrerad. Veterinärintyg för kirurgiskt kastrerad hanhund När veterinärintyg åberopas för en kastrerad hanhund ska detta vara utfärdat på av SKK godkänd blankett (se exempelvis F145 Sveriges Veterinärförbund eller motsvarande). Uppgifter som ska finnas med för att intyget ska accepteras är: ras, registrerat namn, registreringsnummer, ID-nummer, vad ingreppet avser, åtgärd, anledning till åtgärd och kommentar om testiklarnas utseende och placering Hva andre land sier, vet jeg ikke. Vil tro det er likt DKK.
  • Nylig opprettede emner

• Create New...