Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor mye betaler dere for V&H for 20kg og oppover?


Renate A

Recommended Posts

Nå skal jeg og Chicka flytte og vi får mest sannsynelig plass til en fryser til der vi skal bo, så tenkte å kanskje begynne å fore 50% med V&H.

Så lurer på hvor mye dere betaler for 20kg og oppover?

Og hvor mye betaler dere for å få det oppdelt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man betaler for å få ferdig oppdelt - er det ikke da like greit å bare kjøpe i mindre biter?

det er mye dyrere, noe som merkes godt når man har mange hunder, samt at jeg finner pølsene ekstremt upraktiske og klissete. Dessuten er de bitene når maten er oppdelt veldig passende store for vårt bruk. Sparer også masse embalasje ved å ikke kjøpe små pakker.

Fant oversikt over hva vi betaler:

Kilos pølser: à kr 23,-. Rabatt gis ved kjøp av 20 kg eller mer: kr 21,- per kg

Fem kilos pølser: à kr 80,-

20 kilos blokker: à kr 250,-. Rabatt gis ved kjøp av 3 blokker eller mer: à kr 220,-.

Dvs at vi betaler 20 kr pr blokk for å få det oppdelt, det er ikke all verden. Jeg hadde ikke orka å delt opp ei blokk for 20 kr :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

ca 1 kgs tynne skiver. Kjempepraktisk å ta opp litt og litt og la det tine litt på benken å brekke stykker av det. Så lettvindt. :D

Hvor får du det ferdig oppskjært? (hvor får du kjøpt?)

Jeg gidder rett og slett ikke hele blokker, er vant til å få foret i blokker (norwegian polar) så jeg har hittil brukt litt mer penger på pølser fordi de er iallefall håndterbare :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor får du det ferdig oppskjært? (hvor får du kjøpt?)

Jeg gidder rett og slett ikke hele blokker, er vant til å få foret i blokker (norwegian polar) så jeg har hittil brukt litt mer penger på pølser fordi de er iallefall håndterbare :D

får oppdelt i trøgstad i hvertfall, men man må ofte betale litt ekstra...

Men er veldig fort gjort, vi posjonerer og pakker ned en 20kg blokk på 20 min :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får oppdelt i trøgstad i hvertfall, men man må ofte betale litt ekstra...

Men er veldig fort gjort, vi posjonerer og pakker ned en 20kg blokk på 20 min :D

Hvordan gjør dere det da? Jeg har liksom fått høre om å tine den i 2 døgn, posjonere i melkekartonger etc, og det har jeg rett og slett ikke tid til :D

Ev motorsag, og alle som kjenner meg lar ikke meg leke med det.... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gjør dere det da? Jeg har liksom fått høre om å tine den i 2 døgn, posjonere i melkekartonger etc, og det har jeg rett og slett ikke tid til :P

Ev motorsag, og alle som kjenner meg lar ikke meg leke med det.... :D

Kjøper 20kg fersk V&H, slenger blokka på benken, har vekt med en bolle oppe. Etter å ha gjort det noen ganger veit du ca hvor stor dæsj som er 500g :D fra bollen og oppi en pose :D en pose på hånda og opp en ny :P Posene er seff lakt klare, så man slipper å rive av en ny for hver 500g :D

Nå er vi stort sett to når vi posjonerer. Så en putter opp vom på vekta og en putter det i ny pose og knyter den :P

Lett som en plett :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper 20kg fersk V&H, slenger blokka på benken, har vekt med en bolle oppe. Etter å ha gjort det noen ganger veit du ca hvor stor dæsj som er 500g :D fra bollen og oppi en pose :D en pose på hånda og opp en ny :D Posene er seff lakt klare, så man slipper å rive av en ny for hver 500g :P

Nå er vi stort sett to når vi posjonerer. Så en putter opp vom på vekta og en putter det i ny pose og knyter den :P

Lett som en plett :D

ah... får de jo fryst her veitu, og tining tar litt tid :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ah... får de jo fryst her veitu, og tining tar litt tid :D

I høytider hender det vi også må kjøpe fryste blokker. Da setter jeg de i badekaret over natta (for det lekker ut litt gørr under tining).

Så over natta er den klar for posjonering :D Selv om den er litt sånn halvfrossen går det fint å dele den, og den lukter enda mindre enn heeeelt gjennomtint vom :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

150,- for 20 kilo. Jeg bruker ikke 20 minutter på å dele opp ei blokk, mer som 10. Vi fryser ned i isbokser eller sånne Haribo bokser få har fått gratis på Svinesund. Stapper de fulle, og i en sånn har Fyda mat i 3-4 dager. Men vi kommer nok uansett til å gå over til pølser neste gang. Dobbelt så dyrt, men muligens verdt det for å få en ting mindre å tenke på i hverdagen. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Har så og si alltid kjøpt ferskt og betalt kr 200 pr sekk - ta med hjem, dele i like deler, stappe i pose, fryse ned - tar 10 minutter og så ferdig.

Pølser er greiere her jeg bor nå, men bikkjene mine funker på RC så de får ikke kjøtt med mindre jeg bestemmer meg for å være ekstra hyggelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må kjøpe fryst, men de bruker båndsag og sager de frossne blokkene i smale stykker før jeg henter. Så det er veldig kjekt sånn sett med tanke på at det nesten ikke blir noe griseri pga jeg bruker bitene halvfrosset, og tar opp jevlig slik at det ikke blir lagt mer enn et par dager. Og heller ingen lukt. Har en 3-4 stykker i en bærepose i kjøleskapet. Ellers er de oppbevart i sekkene de kom i, i storfryseren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...