Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Å så rått da! Gratulerer!! Verdens beste Harly (og føreren er ganske så dyktig også da.. må være det for å føre sensitive små kelpiegutter i vill fart!)

• Svar 780
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Lille gærningen! Vi har enda langt igjen, men det går sakte fremover. Takk til @MegaMarie for trening og filming

Først; Harly er påmeldt til agility 1 og hopp 2 (debut) på Voss i begynnelsen av april, gleder meg! På tirsdag var Lykke 10 uker, vi skal prøve å få tatt oppstillingsbilde i løpet av helgen. På o

Helsestatus på Lykke: HD: A AD: A Patella: u.a Rygg: u.a :jump:

Posted Images

Skrevet

Gratulerer! Råkjekk han der! :wub:

Takk! Og veldig enig! :D

Å så rått da! Gratulerer! Verdens beste Harly (og føreren er ganske så dyktig også da.. må være det for å føre sensitive små kelpiegutter i vill fart!)

Takker og bukker! :D

Ja det går unna i svingene, absolutt noe den tobeinte må jobbe med! :P

Skrevet

Gratulerer! Er så gøy å være aktiv med disse flinke små brune! :D

Men jeg vet hvor mye jobb som ligger bak, så kreds til deg også!

Skrevet

Gratulerer! Er så gøy å være aktiv med disse flinke små brune! :D

Men jeg vet hvor mye jobb som ligger bak, så kreds til deg også!

Tusen takk søte du! :)

Ja det ligger jo noen treningstimer bak, men dæven for noen konstruktive timer det stort sett er! Innsatsen og fokuset til lille elleville er jo bare helt supert :D

Nå skal vi pakke til Harly sin første telttur, det kan bli en spennede helg :P

Turen går til agilitystevne på Karmøy :)

• 4 weeks later...
Skrevet

Nydelige bilder altså! Jeg forsøkte meg på fb igår med at tenk at en kelpie kan se klok ut også.. men det ble øyeblikkelig tilbakevist med informasjon om at det tilsynelatende kloke uttrykket kun var dyp sjokk over besøkshundens manglende action-sans! :P

Skrevet

Nydelige bilder altså! Jeg forsøkte meg på fb igår med at tenk at en kelpie kan se klok ut også.. men det ble øyeblikkelig tilbakevist med informasjon om at det tilsynelatende kloke uttrykket kun var dyp sjokk over besøkshundens manglende action-sans! :P

:lol:

Veldig fine bilder av kjekken som jeg er helt enig i at ser klok ut! :wub:

Skrevet

Kjekken :wub: fina bilder av Harly!

Takk takk :D

:lol:

Veldig fine bilder av kjekken som jeg er helt enig i at ser klok ut! :wub:

Ja altså, det var nok mer en sjokk tilstand enn kloke visdomstanker! :lol:

• Like 1
Skrevet

Og så skulle vi hatt en liten oppdatering her om hvordan det gikk igår.. glade budskap skal man ha litt overalt!

Ja altså.... Er er det jo tydeligvis enten eller! :P

Årets siste agilityhelg gav 1 seier, førstepremie og napp i hopp1, samt 3 disk.

I tillegg har vi debutert på lag sammen med engelsk springer spaniel Ronja og pyreneisk gjeterhund Flippa.

Carina har satt sammen en fim fra i dag :)

Laget disket dessverre, da man må ha 3 tellende resultater. Men gøy var det :)

• Like 1
Skrevet

Ja altså.... Er er det jo tydeligvis enten eller! :P

Årets siste agilityhelg gav 1 seier, førstepremie og napp i hopp1, samt 3 disk.

I tillegg har vi debutert på lag sammen med engelsk springer spaniel Ronja og pyreneisk gjeterhund Flippa.

Carina har satt sammen en fim fra i dag :)

Laget disket dessverre, da man må ha 3 tellende resultater. Men gøy var det :)

Flinke dere! Neste år er Riskebomsen og jeg med vet du!
  • 1 month later...
Skrevet
Det andre bildet der var utrolig fint! Egentlig ikke noe spesielt med det, men det er noe der likevel som tiltrakk meg.

Tusen takk! Jeg er veldig fornøyd med det og, uten at jeg kan sette fingen på noe spesielt :ahappy:

Dutten :wub:

Enig! :wub:

Skrevet

Wow.. altså, det er ikke noe å gjøre med - men Harly ser så klok og tenksom ut noen ganger.. men så andre ganger tenker man jo at han er levendegjøringen av uttrykkene "skinnet kan bedra" og "man skal ikke skue hunden etter hårene" :P

Men du må slenge inn julebildet av han også - for det er sannelig et fantastisk bilde!

Skrevet
Wow.. altså, det er ikke noe å gjøre med - men Harly ser så klok og tenksom ut noen ganger.. men så andre ganger tenker man jo at han er levendegjøringen av uttrykkene "skinnet kan bedra" og "man skal ikke skue hunden etter hårene" :P

Men du må slenge inn julebildet av han også - for det er sannelig et fantastisk bilde!

Ja skinnet kan bedra, ingen tvil om det! :lol:

Bilder tatt av Evelzz:

242047_554508427912258_183337241_o_zpsc9

176670_554508431245591_561570216_o_zps3a

• Like 1
Skrevet
Har han spist Nissen?? :twitch:

Det var Evelzz som kom med luen, så jeg holder en knapp på at hun har kidnappet nissen og holder han fanget hjemme i boden! :lol:

Skrevet
Det var Evelzz som kom med luen, så jeg holder en knapp på at hun har kidnappet nissen og holder han fanget hjemme i boden! :lol:

Så julevennlig som jeg er, slippes han ikke løs før langt ut på sommeren :lol:

Harly er verdens kuleste fotohund altså, han kan liksom gjøre alt man vil at en hund skal gjøre på en måte. Han er sprø nok til det meste, og lydig nok til å gjøre det også :lol: Em derimot, dusten, bare... Ja, sitter der og ser dum ut! Nei, jeg er liker Harly jeg altså! Min trofaste, skrullete låne-modell :lol:

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er veldig individuelt. Jeg har aldri hatt noe problem med hundene og sjelden kattene, men tok til oss en voksen omplasseringskatt som gikk etter hundene og angrep dem, han ble levert tilbake. Har tatt til meg både kattunger og voksene katter, men aldri prøvd med "ikke kattevante" voksene hunder. Har hatt Sheltie (gjeterhund) og aldri hatt noe problem, men har du hund med høyere gjeterinstinkter kan det bli problemer.  Noen ganger går det sånn også. Passhund (Jämthund) og ny ungkatt.  
    • Generelt sett, ja. Gjeterinstinktet er et "subsett" av jaktinstinkt. Det betyr ikke at det ikke kan gå, mange gjeterhunder lever jo for eksempel på gårder sammen med katter. Men å leve inne i samme hus blir fort noe annet igjen. Du kan jo snakke med oppdretter om hvordan foreldre og søsken evt. går med katt, og du vet kanskje selv hvordan hundene dine reagerer på katter og andre smådyr på tur? Selv om det er noe litt annet så gir det en indikasjon på hvor sterkt jaktinstinktet er.
    • Har gjetere høyt jaktinstinkt? Jeg har gjeterhunder.
    • Det kommer an på hunden og katten, gemyttene deres, og hvem som kom først i hus. Hunder med høyt jaktinstinkt (gjetere, mynder, terriere mm.) går generelt dårligere med katter fordi de trigges lettere til å jage dem. Vi hadde to katter da vi fikk hund, og det gikk aldri bra. Vi endte med å omplassere kattene. De var dog voksne omplasseringskatter som ikke var spesielt trygge i utgangspunktet, og vi kunne ingenting om hundetrening og fikk en rase med mye jaktinstinkt.  En voksen og trygg katt og en valp med mindre jaktinstinkt har større sjanse for at det går bra, eller en kattunge sammen med en voksen hund som ikke har vist mye interesse for å jage katter. De fleste kan trenes og tilvennes med litt kunnskap, men ikke alle. 
    • Blir det bare kaos om man har katter og hunder sammen i samme hus?  Hva slags erfaring har dere med det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...