Gå til innhold
Hundesonen.no

Jakt


MonicaT

Recommended Posts

Noen bilder fra jakta i år.

Dessverre fant vi ingen fugl, så det var utrolig kjedelig - både for 2 og 4beinte.

Men vi koste oss likevel.

Fine flotte jakthunder

2010-74.jpg

Hvem skulle tro at noe så søtt og uskylding er verdens beste lemmenspiser ...jepp hun SPISER lemmen

2010-80.jpg

Og sånn ser lemmen ut

2010-79.jpg

Meg og hundene

2010-81.jpg

Amigo er klar

2010-82.jpg

Full fart - dette er livet

2010-83.jpg

Til slutt et bilde av de nye varmedekkene jeg har kjøpt via Breton klubben ( merke Gaupa )

2010-87-ringebu.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine bilder. Fjellet er stedet å være i nydelige høstfarger :lol:

Nå vet jeg ikke hvor du har vært, men der hvor vi har hytte har det blitt merkbart mindre fugl (ryper) de siste årene. Bare for tre-fire år siden, tråkket vi stadig opp store flokker med ryper (og skvatt så man holdt på å gjøre i buksa :) ), men i år har jeg sett to ryper i løpet av hele sommeren.

Og når det gjelder lemmen, så spises de ikke. Men dem er veldig hyggelige å bære rundt på, hilsen Stitch :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte bilder! Ser ut som dere hadde en kjempefin tur tross mangel på fugl. :) Hvem er pointeren?

Apropos lemen så synes pointeren jeg hadde tidligere at det var skikkelig snacks. Teite bikkja. :lol: Jaja, fint at de fikser sine egne lunsjpakker når vi er på lange turer. :D(spøk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal hilse fra Toya som sier at lemmen smaker fortreffelig og det er ikke noe problem å spise 4-6 stykker pr. dag. Sunt og godt, 5 om dagen vettu :)

Nesten litt fasinerede at de i det hele tatt klarer å svelge de ned, lemmen er ikke så små liksom. At det går plass ned spiserøret skjønner jeg ikke. Det er to tygg og så svelges de hele. Usj

Amigo spise noen siste dagen og klarte å spy de opp i bilen uten at jeg merket det. Veldig koselig å komme ned i bilen dagen etter og finne 4 lemmenskrotter i bilen :D :D

Da er det koselig med hund ... Og det må være Amigo for Toya har stålmage og tåler alt. Kalles ikke kompostbingen for ingenting.

Pointern kommer fra Trond Olsen. Veldig god tispe.

Amigo er herlig, både pen og en knallgod jakthund. Har hatt han i 1 år nå og angrer ikke et sekund på at jeg kjøpte han. Super gutten min :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, du ligner på ei jeg har gått på folkehøgskole med! Trodde med det samme det var henne :no:

Kult, da har jeg en look-a-like :icon_confused:

Det er ikke veldig apetittelig å se bikkjene jafse i seg lemmen :icon_redface:

Men vi koser oss på jakt. Skal på fjellet til helga og det gleder hundene seg til. De elsker å løpe på fjellet og det er så herlig å se de gjøre hva de er skapt for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hahah frykter absolutt puberteten med første hannhund! Wææ!😬
    • 5 mnd og en stund er det fint. Og så kommer puberteten. Da er det ikke fred å få på et par år.
    • @maysofieer vel for tiden vår lokale gjeter-ekspert. Jeg synes det høres ut som dere har greit aktivitetsnivå, og så lenge hunden får brukt seg utenom sesongen så bør det ikke være noe stort problem.
    • Syns foreløpig den 0-4 måneder var den kjedeligste fasen 😂 Vi er ved 5 måneder nå, og jeg syns alt er mye bedre nå. Fra 2-4 måneder skal de bare tisse, sove, spise og leke. Nå kan han noen få ting, han kan gå skikkelige turer, han sover i lengre strekk, tisser ikke inne, biter egentlig mye mindre nå enn før selv om han er midt i tannfelling. Men, jeg skal være forsiktig med å si det for tidlig. Han kan enda få en periode hvor han blir en skikkelig slitsom valp/unghund 😂. Men akkurat nå flyter vi på en fin rosa sky ved 5 måneder 🥰 
    • Hei! Jeg og samboer vurderer Border Collie som neste hund. Eier pdd en finsk lapphund på 13 mnd. Ny hund blir ikke för om et halvt år. Da söster har sau og ikke mulighet til å ha hund selv, tenkte det vi det kunne värt en lösning å skaffe border collie hun kan bruke under gjetning da vi uansett hadde skaffet en hund nr 2. Vi satser på å bruke hunden til lydighetstrening, ettersök og muligens bruks i tillegg til gjeting. Det vi da lurer på er hvordan det vil gå når hunden kun brukes til gjeting om hösten. Vi må jo selvfölgelig trene gjennom vinteren men dette kan jo variere i hyppighet. Dere som har bc, hvor mye aktivisering får den ila en uke/per dag? Evt andre ting vi bör vurdere og tenke over!   Takk for alle innspill!! 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...