Gå til innhold
Hundesonen.no

Flat coated retrieveren Pøbel


Bananen
 Share

Recommended Posts

Men guuuud så fin han var på det nederste bildet <3 <3

Syntes du kan vurdere å stille ham på f.eks Biri i August? Jeg kan stille ham om du ikke vil selv, skal ikke stille mine :)

(Kan bidra med pelsstell også *flir*)

Japp, meget velvist, damen! Det kan jeg faktisk vurdere - Biri er jo rett oppi "høgget"! :) Men ja, du må bidra med pelsstell, for atte der, ja, som du ser ... :lol: Ja, også MÅ du selvsagt stille ham! :) He will give you all the loveydovey he can!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 621
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Lenge siden jeg har oppdatert her nå, så her kommer noen rykende ferske bilder tatt i dag! Det var litt snø oppå "toppen" vår rett i nærheten, og Pøbel elsker snø. Snø er nemlig det beste han vet, sån

SnøPøbel! Ja, han elsker snøen. Han får ekstremt mye mer energi (og man skulle ikke tro at han kunne få mer ...) av det. Han nærmer seg 7 år i juli, og ei vi møtte trodde jeg mente 7 måneder, for det

Stjeler bilde, jeg! Kamar og Yodeldoodle har jo vært på utstilling i Kongsberg på søndag! BIR, ble han. Kritikk: "M. spenstig og elegant. Bra proposjoner. Godt hode. Velstående ører. Bra hals

Kamar ble BIM i Letohallen i dag, han! Fineste, tenk! Kritikken lød som følger: Mask. head. Nice expr. Corr. wrinkles for age. Corr. set ears. Comp. body. G. bones/feel. Ex. carriage of tail. Moves freee.

Bilde er stjålet fra Yodel. :)

524319_10150680266907693_543512692_9722458_62114684_n.jpg

Bildet er jo tatt av deg jo :P Ække mye stjålet da! Kamar er så fiiin!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spammer dere, jeg. Bare fordi jeg kan!

Kamar nyyyter sola, han. Så mye at han blir overeksponert!

7133134255_14c368ba0f_c.jpg

Snop?

6987051652_fc8aae0cfd_c.jpg

BustePøbel synes sola er varm. Også vil han ha leken sin.

7133135805_c1ec999cbd_c.jpg

FinePøbel.

6987053606_82a11cf36c_c.jpg

Kamar sleiker seg om munnen, og vil ha mer Doko.

6987054220_27922463f3_c.jpg

FineKamaren med giraffhalsen.

7133138729_9dfe19de08_c.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 4 weeks later...

Pøbel fikk verdens kuleste flyteleke i dag, og da måtte vi selvsagt besøke Mjøsa. Mjøsa var full av bølger (og jeg aner en flom igjen om en liten stund, for vi hadde vel en halvmeter-meter å stå på kanten uten å bli våt selv). Men tross de gule bøylene som stod ute, tok ikke båtfolket det med ro - ergo, enda større bølger.

Men brydde Pøbel seg? Nope! Han skulle apportere nyleka, han. Nevnte jeg at jeg digger den hunden? :wub:

Pøbel er klar som et egg!

7657374974_83108687c4_c.jpg

Verdens kuleste fyrtårnleke, sier Pøbel. Lett å se, faller ikke under vann, og enkel å bære med seg. :)

7657375522_5a861a6f4c_c.jpg

Bølgene synes ikke så innmari godt her, men han fløt nå opp og under de. :lol:

7657376430_42390c052e_c.jpg

Splish, splash, out and about!

7657377138_a82b46b828_c.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud for noen nydelige hunder du har, retrivere har jeg alltid hatt sansen for, men Kamar gjør at man virkelig for sansen for jodlere også :) :)

Liker at du liker! Jeg tror jeg alltid vil ha en retriever i hus - de er bare gode, de. :)

Kamar ER en kul fyr, han har virkelig satt seg godt ned i hjertet mitt, altså. Han er ikke så veldig sær som man skulle tro rasen egentlig er, og jeg vet ikke om det har noe med at han bor med en flat. :lol: Han er ganske enkel å ha med å gjøre, han elsker å leke, og han er også veldig lettrent. Vi trenger ikke alltid å ha godbiter tilgjengelig for at han skal gjøre noe, og han ser ikke rart på meg om vi kaster en leke og ber ham hente den. Han gjør det gladelig, han! Han er ikke akkurat så veldig reservert mot fremmede, men han ser gjerne på hva Pøbel gjør først, og da gjør han akkurat det samme og legger på ørene og hopper opp for kos (vi prøver å eliminere den hoppingen litt - ikke alltid like fristende med skitne hundepoter på klærne. ;)).

Dessuten er han veldig flink på å avsløre seg selv om han har gjort noe han ikke får lov til. Da han var mindre hadde han den vanlige valpefakten, som å makulere papir, eller iskaffebokser om det stod i høyde for ham. Tidligere hunder har bare ligget der og ikke helt skjønt hva jeg sier for noe, og har ikke skjønt hvorfor jeg blir irritert når de har tygd opp en viktig innlevering. Kamar derimot, han ser på deg, også STORMER han avgårde i vill raptus - det skjer hver eneste gang. :lol: Man kan'ke bli sur da!

Eeeneste minuset (og jeg tror det er mer minus for meg enn for andre, for de bare ler), er at han kan skrike om han er misfornøyd. Og han skriker. Han høres ut som en sjimpanse som ikke har fått viljen sin (eller en veldig, veldig sinna unge som ikke får godteriet han vil ha i butikken). Det har fått mange naboer til å løpe bort til oss for å høre om alt går bra. Eller om han kjeder seg og vi sitter på en buss, eller et tog, så sitter han oppå meg og mjauer høylydt. Jepp. Han _mjauer_. Også er han innmari kosete, men han krever ikke direkte kos som andre hunder jeg har hatt gjør (som kan være veldig påtrengende). Han stiller seg opp, og bare står der. Da vil han at du skal klø ham på siden eller bak ørene. Og han er som sagt veldig lettrent, og det kan også være lettrent av å se på hva "storebror" Pøbel gjør. For når Pøbel hilser og vil ha kos (som han alltid vil), så går han mellom beina (mange tar det feil og tror han vil snuse dem i skrittet, men det vil han ikke - han er bare stor, så han kommer liksom i høyde for det ...). Kamar gjør akkurat det samme - bare at han tar og skraper deg på leggene, sånn at han kan komme mellom leggene og få kooos. Og er du en flink koser, setter han seg gjerne ned og blir der en stund. Flytter du på deg og mener det er nok, så mener han at det skal komme dobbel dose med kos i stedet.

Kort og enkelt - Kamar har ikke gjort meg mindre lysten på en liten jodler til i fremtiden! :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

:heart: Blir så glad av dere jeg!

Åååh, så koselig sagt! :heart:

Har bada i dag, vi. Pøbel er en sjøløve, har vi funnet ut. :lol:

7726314770_2e166f39c7_o.jpg

Kamar er ikke like sjøløve som Pøbel, men litt. Kanskje et rumpetroll? Som vasser i vannkanten?

7726316824_6e2ca5f668_o.jpg

Pøbel er en kjekkas, tenk!

7726317894_646290eb75_o.jpg

Pøbel tar med seg "litt" vann når han kommer opp av vannet. Jeg kan forstå skepsisen til Kamar. :lol:

7726322268_7f1f7490f9_o.jpg

Brothers in arms. Nesten. Når Pøbel ikke gjør han klissvåt når han kommer opp av vannet. :lol:

7726328586_ce22867c13_o.jpg

Kamaren er kjekk han også!

7726330678_e967e57898_o.jpg

Stupesjøløven!

7726333782_e2ea5a5e00_o.jpg

Igjen. Jeg forstår Kamar. :lol:

7726335908_fe36b10ff1_o.jpg

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Får oppdatere tråden, da! Yodel og Kamar har vært på farten i helgen, litt av et radarpar, de to! Blir jo så stolt. Og da har han samlet med seg to res. cert i Norge, og et cert i Sverige. 2BHK alle tre gangene. Phew! Han er visst ganske så kjekk, Kamaren vår! Ja, også var'n på NKK Bjerke, og der ble han Cruftskvalifisert!

Her er kritikken fra Sverige.

"Lovely head with great ears. Good neck, top-line and tail-set. Strong fore-and hind quarters. Good coat and colour. Moves extremely well!"

399608_10150991894892693_1541533024_n.jpg

I farta! :)

226165_10150991986432693_1211445081_n.jpg

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kamar er vakker han! Og foreløpig har alle dommere vært enige! Også må du ikke glemme at han også ble 2 bhk på Bjerke da! Virker som om han blir 2 bhk over alt, uansett hvor, hvilken dommer og hvor mange som er med,

For meg virker det som om dommerne synes han "har alt", men ikke er helt ferdig enda (er jo bare junioren) slik at de setter en mer utviklet foran.

Det er egentlig riktig det. En junior skal jo ikke være helt ferdig. Vakre Kamaren!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...