Gå til innhold
Hundesonen.no

Innbilt valp


SaraS

  

20 stemmer

  1. 1.

    • JA
      13
    • NEI
      7


Recommended Posts

Selma har en innbilt valp nå. En stygg rottebamse som jeg kjøpte på trippelutstillingen. Hun vil ikke gå ut på tur eller være for lenge borte fra den. Hun steller og vasker ørene på den ( :P ). Og hun er i det hele tatt ganske komisk, men bør jeg ta dette litt seriøst? Bør jeg ta rotta fra henne? Jeg leser forskjellige ting på nett og føler at dette er noe jeg kan lite om.

Hun har hatt en innbiltvalp før også, men da var hun ikke like opptatt av den som nå. Da var "valpen" både drakampleke og valp om hverandre ;) . Nå merker jeg at hun er litt mer seriøs. I skrivende stund ligger hun i en kurv på soverommet med rottevalpen godt plassert mot magen. Hun pleier til vanlig å ville være sammen meg på stua, men nå har hun tydeligvis valpekasse på soverommet.

valpen002.jpg

Så erfarne kloke hundesonenfolket, help?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd det samme med vår andre hund. Selv om det kan være vanskelig så ville jeg tatt den fra henne. Vår var helt fra seg når vi gjorde det, og det var mer enn en gang hvor vi holdt på å gi etter når hun gikk rundt og kalte på "valpen" sin. Men det gikk heldigvis over med tiden.

Bare husk å faktisk kvitte deg med leken. Vi glemte det så når hunden snublet over samme leken to år senere var det på an igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har overhodet ingen erfaring, men har lest at om man lar den beholde valpen, så kan hunden utvikle melkeproduksjon (om hun ikke har det alt) og brystbetennelse (siden ingen patter). Pluss at det såklart oppmuntrer og nok forlenger det som jo egentlig er en plage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lot Milla få ha valpen sin, jeg.. En stygg lang grønn gummikrokodille (dårligste jeg noensinne har oppdrettet!)

Den "lever" fortsatt i beste velgående, og Milla har aldri brydd seg om den igjen. Men hun var litt sånn: ute av syne = ute av sinn, så når hun ikke fant den umiddelbart så kunne hun til nøds ta med seg en av de andre lekene, men var ikke sååå opptatt av de, da.

Det holdt på et par/tre uker, og så var hun seg selv igjen. Det plaget ikke meg noe, og hun så da ut å være fornøyd med ordningen hun også...

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har latt henne bare beholde de andre gangene, fordi det har aldri plaget meg i hverdagen... Forrige gang derimot fikk jeg en kattunge på 6 uker akkurat når hun begynte det inbildte dillene hennes, så endte med at kattungen pattet på henne osv, så hun var "heldig" den gangen og fikk en levende valp! ;):P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dina har fått beholde valpen sin når hun har vært innbilt. Det er et par dager hvor hun syns det er viktig at den er med på soverommet når vi legger oss, ut i stua igjen når vi står opp, og at den må sjekkes når vi kommer hjem fra tur, og så er det over. Jeg ser ikke noen grunn til å gjøre noe med det så sant det ikke blir et stort problem - og nei, det har ikke eksalert på noen måte for henne selv om hun får ha "valpen" sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine tisper har ikke hatt liksom valper, eller hatt antydning til det, men det begge har hatt en god del jur og melkeporduksjon. Min forrige tispe ble ikke veldig endret, bortsett fra gemyttet at hun ble mer usikker og utagerende.

Tispa jeg har nå har mye jur og melk og blir tykkere og dorsk/lat. Bruker liksom all energien på å produsere melk. Jeg har ikke bamser eller pipedyr til hundene heller, tror jeg ville ha fjernet dette hvis det hvis hunden ble veldig opptatt av det og overdriver, og heller økt på aktivitetsnivået for å tappe hunden mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

Jeg tror jeg venter og ser hvordan dette utvikler seg. Nå har hun ikke sett til "valpen" (...eller skal jeg si valpene, dukket plutselig opp en kaninbamse også i "valpekassa" ;) ) siden i sekstiden i kveld. Så da velger jeg å bare se det litt ann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at de går fortere lei av "valpen" om de får beholde den, enn om man gjemmer den/kaster den. Da blir det ofte mer hysteri rundt det og hunden blir mer opptatt av den en om hun bare får styre litt selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at de går fortere lei av "valpen" om de får beholde den, enn om man gjemmer den/kaster den. Da blir det ofte mer hysteri rundt det og hunden blir mer opptatt av den en om hun bare får styre litt selv.

Det er min erfaring også. Da blir den ikke så viktig, rett og slett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige hunden min fikk beholde de hun også.Var ikke så besatt og gikk ganske fort over.Eneste en gang jeg lot hun ta med den stygge plast pipe skoa på tur.Hun mistet den i elva!Ble en smule krise da gitt!Hehe

Hun jeg har nå har aldri tatt til seg noe får kun endel melk hun.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Forrige gang derimot fikk jeg en kattunge på 6 uker akkurat når hun begynte det inbildte dillene hennes, så endte med at kattungen pattet på henne osv, så hun var "heldig" den gangen og fikk en levende valp! ;) ;)

Hehe.. Bra timing! ;)

Kahlo vekket meg kl3 om natta med en av valpene i kjeften og sa at det var min tur å passe bebisene - da forsvant de gitt.

Hahahaha! Så komisk! Jeg lo høyt når jeg leste dette! Genialt! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laika hadde nen kanin hun, som hun passet på og vasket hver gang dne var ute av buret. Da vi måtte avlive kaninen pga aggresjon (mot alle andre en laika) og dårlige knær var det krise i heimen. Ifølge sambo hadde hun lalgt seg inni buret til Hvit (kaninen) og pepet i flere timer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
    • Så denne tråden nå og vil bare skyte inn noe; Det er altfor tidlig å forvente noen som helst grad av renslighet for en valp på den alderen. Den har ikke rukket å utvikle blærekontroll nok til å engang vite i forkant når den må på do. Den vet det ikke før den plutselig tisser seg ut. Nå er det en stund siden du skrev innlegget, og jeg antar at du har begynt å se forbedringer på denne fronten den siste tiden?    
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...