Gå til innhold
Hundesonen.no

Sigerdrivas Mudi


Pingo
 Share

Recommended Posts

Haha, hun er heeerlig! :D

Herlige badebilder! :)

Wow! For ein nydeleg hund. :wub: Vi stoppa opp nokre hakk då vi kom til mudi i hunderaseboka vår, særleg kona mi hadde stor sans for den. Ein litt annan type hund enn vår :ahappy: . Men om vi skulle hatt ein "liten" hund, så måtte det vore ein slik ein.

Utruleg tøff farge på henne, forresten!

Takk for det :D

Anya er en veldig trivelig hund, på mange måter :D

Mye hund i lite format (liten er vel relativt, men for mange er den liten i forhold til andre brukshunder i allefall)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 109
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

I dag startet Anya og jeg i bruks, spor. (jeg liker egentlig i tenke at det var debuten, men vi har altså startet i fjor , siste dagen etter en uke på sølen var hunden ganske sliten og det gikk skikk

På tide med litt oppdatering igjen... Vi har vært i Finland på WDS der Anya ble WW-14. Flaks med tanke på pels, for nå 14 dager etter er hun fullstendig på bunn mtp pels

Litt nye bilder av Bera 5mnd og ligner på en mudi 6mnd og ser fortsatt ut som en mudi 7mnd 7mnd 7mnd Men så bikket hun 8mnd, og nå ser hun ikke ut Bytter pels igjen og er ikke spe

  • 11 months later...

Jøss så lenge siden en oppdatering, da er det på tide...

28.07.11 Ble hun BIM, fikk cert og dermed DK UCH, og fikk også det danske cacibet for ungarske Tamas Jakkel som ble helt forelsket i henne. Nå gjenstår kun et svensk cert og cacib for å få det nordiske og internationale championatet.

309092_10150274282966478_566826477_8342176_250378_n.jpg

Hun ble mamma til Sigerdrivas "Cvenska Kalas" kull i oktober, de har jo en egen tråd her inne :heart:

388738_10150376801016478_566826477_8927043_1199744093_n.jpg

Anya var også meldt på til MyDog i januar, men av åpenbare årsaker :wacko: ble hun hjemme

DSC_0009.JPG

Ja, det er lov å le :thumbs:

På NKK Bø ble hun BIR med cacib for dommer Anne Indergaard.

Hun ble også stillt i Malmø i mars, men exc og 4 beste tispe. Veldig fornøyd med det da hun skiller seg veldig ut i type, str og farge blandt de små sorte :)

Anya har gått MH 21.04.12

1a 4

1b 3

1c 3

2a 4

2b 3

2c 3

3a 4 og 5

3b 1 og 1

4 3

5a 2

5b 1

5c 1

5d 1

5e 1

6a 2

6b 1

6c 2

6d 1

6e 2

7a 2

7b 5

7c 1

7d 1

8a 2

8b 4

8c 1

8d 2

8e 4

9a 4

9b 3

10 2

Jeg er veldig fornøyd med gjennomføringen, hun er en stabil hund som har lite aggresivitet og skarphet, og blir heller ikke fryktelig usikker eller redd:)

576455_10150677480501478_566826477_9940709_1657151605_n.jpg

Fine ulven min :heart:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med Havanaislove ovenfor! :) Hunden er rett og slett nydelig. Jeg har en sånn "soft spot" for merle-fargede hunder også. Pluss at mudi er "en artig skrue" med sin halvkrøllete pels og stå-ører :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er faktisk en av de peneste hundene jeg noen gang har sett. :) Virkelig heldig med utseendet hennes, flotte farger, ører og øyne på henne, ble litt betatt, jeg, nå. :innocent:

Helt enig med Havanaislove ovenfor! :) Hunden er rett og slett nydelig. Jeg har en sånn "soft spot" for merle-fargede hunder også. Pluss at mudi er "en artig skrue" med sin halvkrøllete pels og stå-ører :D

Tusen takk begge to ! Anya er en artig hund, og jeg kunne ikke vært mer fornøyd ;) Hun er bare super søt :heart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke lest igjennom hele tråden, men er det en historie bak navnet Anya (mamma)? Hun er den flotteste mudien jeg har sett, flotte sauen

Tusen takk :)

Når hun kom til oss het hun Angyi, og for alle norske som prøver å si den gy-lyden på en korrekt måte, vet at tunga holder på å slå krøll på seg :cry: Så etter litt smaking på navnet fant jeg ut at hun kunne bare ikke fortsette å hete det. Så det ble bestemt at hun måtte skifte navn... Etter masse tankevirksomhet og etter å ha vært innom mange forskjellige navn ble det enkle det beste, og vi fant ut at Anya var nokså likt Angyi, og at det i tillegg hadde en betydning på ungarsk så var i grunn saken grei :)

Gamlemor i huset heter Csipisz, noe jeg forøvrig ikke kunne fordra til å bgynne med. det var vanskelig å skrive og vanskelig å venne seg til, men nå er det ett av de fineste navnene jeg vet om :heart:

Jeg synes mange av de ungarske navene er fine, men styrer glatt unna -gy navn :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Litt oppdateringer om Ulven min :)

På WDS i mai ble Anya nr to i Championklassen og fikk res.cac.

På NKK Drammen fikk hun cacib og ble BIR.

Så ble hun med L8 til Borås i Sverige, og fikk det svenske certet og cacibet, og dermed svensk , nordisk og international champion :jump:

Årets spesialtutstilling gikk også vår veg, Anya ble BIR og BIS3

DSC_0223.JPG

Akkurat nå pågår også letingen etter ny hanne til neste kullet, sommer 2013, viktig å være ut i god tid :)

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...
  • 3 months later...
  • 2 months later...
  • 1 month later...

I dag startet Anya og jeg i bruks, spor.
(jeg liker egentlig i tenke at det var debuten, men vi har altså startet i fjor , siste dagen etter en uke på sølen var hunden ganske sliten og det gikk skikkelig dritt!.)
Vi endte med opprykk til C og er så sinnsykt fornøyd med dagen :lol:1176298_122919481211906_52294055_n.jpg
Fornøyde og slitne :)

  • Like 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...