Gå til innhold
Hundesonen.no

Wartlands Arrac


Marianne&Java

Recommended Posts

Ja, da var det vel på tide på presentere den kommende lillebroren til Java :hmm:

Som noen veit så bestemte jeg meg for rase (hovawart for de som ikke skjønte det) for en god stund siden og tok da kontakt med Dratini. Hun planla kull nå i høst og fram til det så har vi prata en god del og jeg føler jeg har blitt ganske godt kjent med rasen etterhvert :hmm: Så kom tiden da løpetiden skulle komme. Den kom ikke... Vi har ventet og ventet og ventet (som noen sikkert har fått med seg i akkurat nå tråden :wub: ). Nå i det siste så begynte jeg å se litt om det kunne være noen andre gode kull i høst, med god hjelp fra Dratini! Vel, det er ikke sååå mange kull og av de kullene så er det ikke alle som er aktuelle for å si det sånn :hmm: Til slutt fant vi et kull som var veldig bra på alle måter, men desverre var alle valpene solgt. Så nå hadde jeg egentlig begynt å venne meg til tanken på enda mere venting... :aww: Helt til jeg plutselig fikk en melding fra Dratini. Det var blitt en ledig hann i det kullet vi hadde snust på! Det var visst meningen at jeg skulle ha en valp fra dette kullet :P Dratini kjente denne oppdretteren ganske godt fra før av, så hun har gjør litt av en jobb for meg :aww: Tusen, tusen takk du er en engel og fortjener mange sånne :P og mange sånne :hmm:

Så i går ble alt bestemt og neste helg drar jeg til Sverige og henter den lille karen :lol: Han er født 12. Juli i et kull på 3 tisper og 5 hanner. Alle smt.

Kan lese mer om foreldrene på oppdretterens hjemmeside HER!

Vel vel, nå skal dere få noen bilder!

valpis4.jpg

Nyfødte!

valpis5.jpg

valpis2.jpg

Min er den turkise :lol:

valpis9.jpg

Bitteliten :P

valpis7.jpg

:P

valpis.jpg

valpis10.jpg

Jeg la inn feil bilde, dette er av en bror :aww: utrolig søt han å da, selvfølgelig :P

valpis12.jpg

Sånn her ser han ut nå ;) :

PICT6770.jpg

Jeg gleder meg bare så utrolig mye til å bli kjent med den lille karen :P Han høres ut som en helt herlig gutt :lol:

Navn har jeg forresten ikke bestemt meg helt for enda, selv om jeg har en favoritt. Så hvis noen har noe forslag, så sleng de ut! Gjerne hvis dere finner noe som kan ligne på stamtavlenavnet! Jeg liker litt morsomme og ironiske navn med litt snert :aww:

Alle bildene er tatt fra oppdretter!

EDIT: bildene da?! Jeg får det ikke til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 83
  • Created
  • Siste svar

[img=http://i85.photobucket.com/albums/k61/[color="#FF0000"]mellomromMRR[/color]_86/valpis2.jpg]

Bildene vises ikke fordi det er mellomrom i alle linkene :-)

Gratulerer så mye!

valpis2.jpg

PICT6770.jpg

Åssen forandrer jeg på det a? :wub: Ja jeg er litt dum med sånne ting :hmm:

Tusen takk, blir bedre når dere får sett bildene da! :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://i85.photobucket.com/albums/k61/HERMRR_86/PICT6770.jpg

Du kan bare redigere førsteinnlegget ditt, og fjerne mellomrommet foran MRR der, så skal de vises riktig :wub:

Ja jeg skjønte det, men hvis jeg da jeg gikk inn for å redigere det var det ikke noe mellomrom der :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer :wub:

Edit: Jo jeg kan se mellomrommene i linkene i førsteinnlegget? Er bare et spacetrykk for mye du må hviske ut?

PICT6770.jpg

Tusen takk :aww:

Det skjer ikke her... Men kanskje hvis jeg quoter det :aww:

EDIT: Yeeeey, nå fikk jeg det endelig til, men var ikke mellomrom jeg måtte fjerne :hmm: Nå kan dere ihvertfall kose dere med bilder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer :hmm:

Edit: Jo jeg kan se mellomrommene i linkene i førsteinnlegget? Er bare et spacetrykk for mye du må hviske ut?

Veit ikke hvorfor alle andre så det jeg, for det kom ikke opp her... :wub: Men det var noe annet jeg måtte fjerne for å få det riktig :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med en virkelig flott valp! :wub:

Det har vært litt av en berg og dalbane med tanke på løpetiden til Zuma, så da jeg fikk spørsmål om andre kull kastet jeg meg over "saken". Og for å være helt ærlig, så har jeg vært like kritisk til hvor jeg ville anbefale valp, på lik linje som jeg ville ha vært kritisk om jeg selv skulle ha kjøpt valp selv nå :aww:

Valpemann har ett hærlig og våkent blikk, og etter mange samtaler med oppdretteren, så skjønte jeg raskt at dette var ett kull som det bor mye i. Og denne valpen er nysgjerrig og undersøker saker selv, veldig flott utgangspunkt når man har som mål å konkurrere :aww:

(og så føler jeg meg som en skikkelig nerd, når jeg kunne plukke han ut med halsbåndet etter å ha sett bilder av han uten halsbånd :hmm: ).

Jeg skulle ønske at jeg bodde nærmere, for da hadde du fått med deg en på turen over for å hente gogutten.

Og bilde av han tåler vi mange ganger :aww:

PICT6770.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk igjen :hmm: Jeg er litt avstandsforelsket merker jeg :hmm:

Gratulerer så mye med en virkelig flott valp! :wub:

Det har vært litt av en berg og dalbane med tanke på løpetiden til Zuma, så da jeg fikk spørsmål om andre kull kastet jeg meg over "saken". Og for å være helt ærlig, så har jeg vært like kritisk til hvor jeg ville anbefale valp, på lik linje som jeg ville ha vært kritisk om jeg selv skulle ha kjøpt valp selv nå :aww:

Valpemann har ett hærlig og våkent blikk, og etter mange samtaler med oppdretteren, så skjønte jeg raskt at dette var ett kull som det bor mye i. Og denne valpen er nysgjerrig og undersøker saker selv, veldig flott utgangspunkt når man har som mål å konkurrere :lol:

(og så føler jeg meg som en skikkelig nerd, når jeg kunne plukke han ut med halsbåndet etter å ha sett bilder av han uten halsbånd :aww: ).

Jeg skulle ønske at jeg bodde nærmere, for da hadde du fått med deg en på turen over for å hente gogutten.

Og bilde av han tåler vi mange ganger :aww:

Du har vært til utrolig stor hjelp altså, og jeg så glad for at du har vært så kritisk :hmm: Jeg tror absolutt jeg får en hund her som man kan jobbe skikkelig med :lol:

Det med halsbåndet var litt nerd jah, men morsomt da :hmm:

Hadde du bodd nærmere så skulle du definitivt vært med til Sverige!

Men jeg lurer litt på, bilde nr. 7, er det egentlig den blå hannen? :aww: syns han hadde mer markerte tegninger? Du er jo eksperten :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpes. Jeg ble i alle fall ikke sjarmert av det siste bildet der! :wub: Hvor stor er forresten en 8 uker gammel valp? Han så jo diger ut i forhold til hva Mikke var da han var på samme alder. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg lurer litt på, bilde nr. 7, er det egentlig den blå hannen? :wub: syns han hadde mer markerte tegninger? Du er jo eksperten :aww:

Helt riktig, det er den blå :aww:

Hjelpes. Jeg ble i alle fall ikke sjarmert av det siste bildet der! :hmm:Hvor stor er forresten en 8 uker gammel valp? Han så jo diger ut i forhold til hva Mikke var da han var på samme alder. :aww:

Ikke unormalt at de veier 7-10 kg ved 8 ukers alder. Valpene herfra har ligget på 8-9 kg når de var leveringsklare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...