Gå til innhold
Hundesonen.no

Høsttreff med sonenfolk og hunder!

Midas

Recommended Posts

• Svar 111
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Blir gjerne med, så sant det ikke dukker opp noen utstillinger :console:

Så UTROLIG koselig ut på den hytta :icon_cry: Men jeg har bil, så kommer meg i hvertfall rundt :console:

Skrevet

Hvorfor ikke ha det på Vestalndet? Sånn Bergen/Stord-ish? :icon_cry:

Dina&Midas foreslo jo dere hadde en rundtom i landet også, så hadde vi tråder med bilder etc :console: siden det ikke ble et landstreff.

Skrevet

Det ble ikke noe av treffet vi skulle ha i sommer, med overnatting og sånn. Folk var ikke veldig gira på å ha det. Derfor tenkte jeg at det hadde vært gøy å hatt et slikt treff, siden vi faktisk tilbringer så mye tid på å diskutere og "snakke" sammen, hadde det vært hyggelig å møttes! Det jeg foreslo var at vi kan ha flere treff i ulike landsdeler, og "presentere" treffet for de andre på sonen etterpå med bilder?

Hadde vært utrolig gøy om flest mulig fikk til å være med. For meg spiller det ingen rolle hvor i oslo området vi har det, så lenge mange får til å komme seg dit! :icon_cry:

Skrevet

Liste over hvem som kan kjøre fra hvor, og hvor mange plasser man har til passasjerer:

De som trenger skyss kan jo skrive seg på hos de som kan kjøre.

Dina&Midas: Kjører fra Oslo, og plass til to. En plass lovt bort.

Skrevet

Anettehe: kjører fra nøtterøy, tar med seg "papillon" og hennes border er eventuelt ved krise ett sete igjen bak men du må ha ganske liten hund :wub: (typ mellom bein eller i lite bur på fang :getlost:)

Skrevet

Liste over hvem som kan kjøre fra hvor, og hvor mange plasser man har til passasjerer:

De som trenger skyss kan jo skrive seg på hos de som kan kjøre.

Dina&Midas: Kjører fra Oslo, og plass til to. En plass lovt bort.

Er interessert (i å treffes altså, trenger ikke skyss), men vet ikke helt om vi kan enda. Men kan man ikke bestemme tid, sted og evt. opplegg først, og legge det inn i startinnlegget, så folk vet hva de har å forholde seg til? Jeg gidder ikke å bli med hvis treffet blir på Karl Johan, for å si det slik (for å sette det litt på spissen da, regner ikke helt med det... :getlost: ).

Skrevet

Anettehe: kjører fra nøtterøy, tar med seg "papillon" og hennes border er eventuelt ved krise ett sete igjen bak men du må ha ganske liten hund :getlost: (typ mellom bein eller i lite bur på fang :wub:)

Jeg har liten hund, så kan jo evt. fylle det sete om jeg trenger skyss. Veldig usikker på låning av bil, spesielt nå i jakta :S

Skrevet

Dette hørtes interessant ut :getlost: Har bil og er ikke avhengig av kollektivt. Vært hyggelig å treffe flere soniser :wub:

Skrevet

Jeg synes det er litt vanskelig å ta en veto avgjørelse for hvor vi skal ha det. Tenker at det enkleste hadde kanskje vært å hatt det i Oslomarka et sted. Ikke så voldsomt langt unna Oslo.

Noen som vet om fine plasser for eksempel i Sørkedalen som er tilgjengelig med bil, og som kan være et fint sted?

Hvis ingen kommer med konkrete forslag til andre steder kan vi ha det på hytta til Siri. Det virker som de som ikke har bil selv, får sitte på med folk, så da er det greit å ha det der?

Skrevet

jeg er ganske godt kjent i sørkedalen, det er mange fine steder der men før jeg kan si en plass må jeg jo nesten hvite hva slags plass dere er ute etter.. Elveli har jo et sted ganske avsidesliggende (men med vei helt frem) hvor det kan være fint å være, men det er et utleie lokale og jeg veit ikke om folk er intr i å betale?

Der (menrjeg å huske) at det er stor plass til å trene lydighet, det er nærme skogen, det er mulighet for å være både ute og inne, ha bål osv.

Skrevet

Kan ikke loooove noe, men det høres gøy ut, og jeg har lyst! Men jeg jobber som regel i helgene, da. Går det ann å haste-melde-seg-på sånn like før, om jeg finner ut at det passer, når dere har bestemt tid og sted? I såfall har jeg bil, med plass til tre-fire mennesker, og fanghunder eller nede ved beina foran-hunder. Mine to bruker vel muligens opp plassen som er baki der. :wub:

Skrevet

Jeg er med om det passer og det ikke er alt for langt unna. :wub: Maridalen hadde vært veldig praktisk, men akkurat nå kommer jeg ikke på noen fine steder man kan kjøre helt frem til..

Skrevet

Jeg synes det er litt vanskelig å ta en veto avgjørelse for hvor vi skal ha det. Tenker at det enkleste hadde kanskje vært å hatt det i Oslomarka et sted. Ikke så voldsomt langt unna Oslo.

Noen som vet om fine plasser for eksempel i Sørkedalen som er tilgjengelig med bil, og som kan være et fint sted?

Hvis ingen kommer med konkrete forslag til andre steder kan vi ha det på hytta til Siri. Det virker som de som ikke har bil selv, får sitte på med folk, så da er det greit å ha det der?

Kanskje rett og slett lage en poll, hvor man kan stemme på flere alternativer.. også føyer vi bare opp etterhvert som flere kommer med alternativer.

Jeg ønsker ikke å måtte betale noe mer enn min egen mat osv.

Kom forresten på at det er greit å vite at det er to bommer for å komme til hytten min, som vi selvfølgelig har nøkkel til. Men da må vi møtes på Kleivstua og kjøre caravane opp, og det gjelder jo da også ned igjen.. glemte helt det problemet i iveren min :wub:

Skrevet

Jeg synes det blir altfor mye styr om folk skal måtte betale. Da blir det plutselig innsamling av penger og bindende påmelding liksom. Nå kan folk bestemme seg dagen før at de vil bli med (helst før da).

Jeg foreslår Øyungen, det tar ca 20 min og gå fra Skar i Maridalen. Kan gjerne lage en poll, men da må folk komme med forslag. Jeg prøver å komme på steder hvor vi kan kjøre helt inn, men jeg er ikke så godt kjent. Jeg er litt kjent i Maridalen, men da parkerer jeg ofte, og går innover.

Vi trenger et sted hvor det er litt åpen plass, og litt fint å sitte/brenne bål og trene.

Skrevet

Jeg er ikke så godt kjent i disse traktene selv, derfor er jeg litt passiv med forslag. Men gå fra bilen og til et sted er ingen problem for meg, så jeg er med over alt sånn sett.

Skrevet

Jeg synes det blir altfor mye styr om folk skal måtte betale. Da blir det plutselig innsamling av penger og bindende påmelding liksom. Nå kan folk bestemme seg dagen før at de vil bli med (helst før da).

Jeg foreslår Øyungen, det tar ca 20 min og gå fra Skar i Maridalen. Kan gjerne lage en poll, men da må folk komme med forslag. Jeg prøver å komme på steder hvor vi kan kjøre helt inn, men jeg er ikke så godt kjent. Jeg er litt kjent i Maridalen, men da parkerer jeg ofte, og går innover.

Vi trenger et sted hvor det er litt åpen plass, og litt fint å sitte/brenne bål og trene.

Tommel opp for Øyungen!

Skrevet

Greia med slike treff er at den som tar initiativet til slutt også bare må ta en avgjørelse på slikt. ;) Alle kommer ikke til å komme, enten pga. tid eller sted.

Vi kommer nok ikke om vi må gå noe særlig langt, siden vi har en valp som trenger å hvile, og en som trenger litt pauser fra verden innimellom...

• 3 weeks later...
Skrevet

Er dette lost case eller?

Har liksom ikke fått noe svar ang. Øyungen!?

Vil ihvertfall si at hytta mi fremdeles kan være en mulighet, om det planlegge i litt god tid. Nå har jeg skaffet meg bil, og har da 5 seter, og ok bagasjerom størrelse.

Spørsmålet er vel HVA SKJER!?

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...