Gå til innhold
Hundesonen.no

Bruker du Spotify, og betaler du?

Tore

47 stemmer

1. 1.

• Ja, Bruker Spotify og betaler for Premium eller Unlimited.
      9
    • Ja, Bruker Spotify gratis.
      29
    • Nei, Bruker ikke Spotify, er ikke noe for meg.
      8
    • Nei, har ikke prøvd Spotify, men det virker interessant.
      1

Recommended Posts

Jeg bruker Spotify gratis. Jeg fikk tilfeldigvis en invitasjon da det var helt nytt, og siden har jeg ikke sett noe behov for å oppgradere ved å betale. Jeg veksler uansett mellom å bruke Spotify og mine egne sanger i iTunes når jeg hører på musikk, så hvis jeg er et sted uten internettilgang og vil høre på musikk, bruker jeg bare iTunes. Jeg har ikke akkurat noen telefon som er i stand til å bruke Spotify, så da har jeg heller ikke noe behov for å betale for det.

Ja, reklamen kan til tider være litt irriterende - den som går nå med GT-Sara og en eller annen kar fra Paradise Hotel som reklamerer for å vise legitimasjon på Vinmonopolet er grufull - men som oftest tuner jeg det ubevisst ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ivrig bruker av den gratis versjonen til Spotify før gutten her løp i stua, snublet i høytaler ledningen til pc og dro ut den "plastdingsen" inni uttaket slik at jeg ikke får ledningen til å stå inni der lenger... :wub::D (tips om hvordan det fikses mottaes med stor takk....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har betalt for Spotify siden det kom til Norge...

Jeg tror ikke det er fremtiden for musikk, å jeg kommer ikke til å betale for det særlig lengre...

Hele konseptet vi så frivillig tar til oss med å ikke eie nåla i veggen for det vi betaler for går meg på nervene...

Jeg vil EIE, jeg vil ikke leie...

Spotify er flott og fungerer smertefritt, men artister(les plateselskaper) hopper av tapsvogna en etter en, sålenge spotify har gratisversjon gående kommer det aldri til å lønne seg for artister...

Men jeg hopper nå av å skal ha en periode hvor jeg kjøper fysisk og får musikken inn som FLAC, så kanskje jeg hopper på Spotify igjen senere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke det er noen motsetning mellom å bruke Spotify og å være villig til å betale for musikken. At jeg har alle albumene til Kaizers inne på spillelistene mine på Spotify, betyr ikke at de samme albumene ikke står på ei hylle hjemme i Trondheim. Jeg bruker Spotify mye til å høre på ny musikk, sette sammen det jeg liker fra før med nye sanger jeg har fått på hjernen, eller artister vennene mine har snakket om, men hvis jeg faktisk vil HA musikken - altså ha mulighet til å legge den over på iPoden min og høre på den når jeg sitter på toget eller er ute og går tur, ender jeg i de aller fleste tilfeller opp med å kjøpe cd-en. Noen ganger låner jeg en liten bunke cd-er fra biblioteket, men det hører til sjeldenhetene, og å laste ned musikk gjør jeg aldri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om du får gratis tilgang til 20++ album av Tiesto?

Haha, jeg tenkte det samme og skulle til å si det :D Av en eller annen grunn har jeg fått med meg at det er Tiesto det går i hos Djervekvinnen *ler*

... Jeg bruker spotify, hver dag, hele tiden omtrent, og har gratisversjonen... Men betaler innimellom og har det til jeg blir tom for penger på kontoen, da stoppes det visst :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men cdene kan jeg spille på dataen og i bilen, ellers finns det youtube hvor det meste finnes, ellers så laster jeg ned sanger fra Easynews global, som jeg kan overføre til mp3 spilleren eller spille av på pcen. Så jeg klarer meg godt :wub::D

Men jeg skjønner at folk syns dette er praktisk og bra, jeg gjør det. :D Spesiellt for folk som liker litt mer populær musikk. Jeg som har såpass innsnevret smak har somregel ikke så mye større utbytte på slike ting, som på andre måter jeg allerede bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men spotify kan du ha på laptop, mobil og pc hvorenn du er uavhengig om du har cd spiller eller ei! :wub:

Eller man kan (siden det er lov i Norge) Rippe CDene til et tapsløst format som flac å bruke de akkurat som man vil, og ha filene på mobiltelefonen, på pcn, eller gud forby; til bilstereoen...

Og man er ikke avhengig av internettilgang om man har mye musikk i offline-mode som tar max 1333 låter...

Spotify er ingenting annet en en selvbestemt radiokanal, minster man internett mister man musikken sin og den dagen spotify går i dass så har man ikke en puck, annet en gamle mp3'er fra 2007 og eldre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men cdene kan jeg spille på dataen og i bilen, ellers finns det youtube hvor det meste finnes, ellers så laster jeg ned sanger fra Easynews global, som jeg kan overføre til mp3 spilleren eller spille av på pcen. Så jeg klarer meg godt :wub::D

Men jeg skjønner at folk syns dette er praktisk og bra, jeg gjør det. :D Spesiellt for folk som liker litt mer populær musikk. Jeg som har såpass innsnevret smak har somregel ikke så mye større utbytte på slike ting, som på andre måter jeg allerede bruker.

pft,min sære smak er der :D

Eller man kan (siden det er lov i Norge) Rippe CDene til et tapsløst format som flac å bruke de akkurat som man vil, og ha filene på mobiltelefonen, på pcn, eller gud forby; til bilstereoen...

Og man er ikke avhengig av internettilgang om man har mye musikk i offline-mode som tar max 1333 låter...

Spotify er ingenting annet en en selvbestemt radiokanal, minster man internett mister man musikken sin og den dagen spotify går i dass så har man ikke en puck, annet en gamle mp3'er fra 2007 og eldre...

Offline mode + jack til fm sender om jeg på død og liv ikke hører på radio når jeg kjører :D offline mode ftw <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke Spotify (eller, hvis den ligger på denne maskinen, er det fordi noen har lånt den). Jeg hører ikke på musikk (!), har ikke kjøpt en eneste CDplate bortsett fra Eminen (!!) etter at jeg gikk ut fra musikklinje (!!!) på vgs, og den hører jeg gjerne på enda. :) Jeg har aldri fått en eneste invitasjon, og har heller aldri ytret noe ønske om å få det, og får jeg en, kommer jeg aldri til å bruke den.

Spør du meg derimot om vofler/vobler/vabbel eller hva nå denne film-versjonen av spotify heter, så er jeg meget interessert i å betale for Premium. Hvis den mot formodning har kommet, skjønner dere vel hvor lidenskapelig opptatt jeg er av det også.. :) Men når det gjelder film-versjonen, så er det en annen person i huset som kommer til å motsette seg det; han mener nemlig at alt av film skal kjøpes, sånn at det kan stå i hylla og støve ned etterpå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg tror hun bjeffer når hun blir stressa. Det brukes som en protest, under stress, som et språk hun bruker for det aller meste nå på sine eldre dager. Det hender hun tisser litt inne,som regel på min side av senga. Hun skjønner ikke helt greia med å gå på do før vi skal dra lenger. Hun er vant til åpen dør til hagen, så vi må følge henne rundt for å passe på at hun gjør det hun må før vi drar. Kom på at hun heller ikke vil være i et annet rom når vi er hjemme. Hun vil ikke ligge og hvile på et annet rom,da må vi være der sammen med henne. Vi hadde en som skulle reparere komfyren her ved to anledninger. Da var mannen oppe med reparatøren,mens jeg og hundene var i kjellerstua og på soverommet. Den ene gangen hadde jeg radioen på,da fikk hun ikke med seg at han kom. Den andre gangen bjeffa hun omtrent hele tiden de tre timene mannen var her. Hun vil ha tilgang til hele huset, slik hun har hatt siden vi flyttet hit for snart 6 år siden, og stengte dører er ikke greit. Da bjeffer hun hele tiden. Hun vil ikke være på soverommet og kjellerstua med stengt dør, ikke på soverommet, og hun vil ha oversikten slik at hun kan gå der hun føler for selv. Hun er fysisk sprek, men jeg er usikker på det mentale. Hun inviterer junior til lek selv,og synes det er veldig gøy en stund,men når hun ikke orker mer,så er hun så mild at hun ikke sier i fra klart nok til den yngste. Og junior er sterkere og naturlig nok mer utholdende,så da blir det for mye for henne. Junior vil mer enn gjerne løpe, leke og herje hele tiden,så vi må inn for å stoppe det ofte. Hun begynner jo å roe seg litt mer, men er fortsatt ganske umoden som lapphunden ofte kan være ganske lenge. Og da blir det mye bjeffing. Da skiller vi de. Det er jo ikke så lett å få gjort når de er alene,og derfor tenker vi det er best for den gamle at de er hver for seg. Men,hun bjeffer når de er alene sammen og junior ligger og sover også,så hvorfor,det vet vi ikke. Det eneste som stopper bjeffingen i alle situasjoner stort sett,er så lenge hun har en frossen kong eller noe annet å tygge på. Da er det som regel stille til hun er ferdig med det, og så er det på igjen med bjeffingen. Hun elsker mat,går helt i transe og koser seg så hun er helt i sin egen verden. Så ja,det er ikke bare en ting, men det mest utfordrende akkurat nå,er at det blir vanskelig når de ikke kan være alene i samme hus. Jeg har prøvd å snakke til henne via kamera for å roe henne når hun bjeffer så mye,men da eskalerer det enda mer fordi hun ikke ser meg. Og junior blir jo med i bjeffekoret,og står da å uler. Vi har heldigvis meget tålmodige naboer, men det går jo ikke i lengden når de hører lyden inn i husene sine i timevis. Jeg synes egentlig løsningen med at den gamle har hele huset med tilgang til kjeller, mens junior har gangen med en kompostgrind mellom de burde være en god løsning, men det synes altså ikke pensjonisten vår at var greit.
    • Hva får hun for stress? Min Odin var også en lettstresset type og fungerte bedre med Eldepryl på sine eldre dager. Jeg tenker det er ganske naturlig at hun foretrekker det vante og trenger kontroll på omgivelsene med alderen. Det trenger ikke å være slutt enda, så lenge hun ikke har mye smerter og virker glad og fornøyd.  Blir det bjeffing om du har dem sammen, men begrenser området, altså ikke hele huset? Yngste begynner jo også å nærme seg voksen, og herjingen vil nok gi seg. Hvor lenge holder de på når de er alene sammen? Jeg tenker kanskje det er like greit for begge, og så får de legge seg og slappe av etterhvert?
    • Junior ligger og sover når hun er alene. Uten lyd. Den eldste har generelt mer og mer lyd med alderen. Gamlemor vil ha tilgang på hele huset slik hun er vant til. Hun finner seg ikke i å bli stengt inne på et rom,som for eksempel soverom/kjellerstue,der hun uansett pleier å legge seg. Døra må være åpen,så hun kan gå opp og ned trappa. De få gangene det har fungert på et slags vis, har junior lagt seg i gangen oppe, og gamlemor har lagt seg frivillig nede. Men,døra kan ikke være igjen mellom dem, for da blir det altså et voldsomt bråk som høres helt inn i huset til naboen.  Merker jo at hun begynner å bli litt gammel, men klarer ikke helt å tolke om hun glemmer litt noen ganger,kanskje. Syn og hørsel er det ingenting galt med,og alle undersøkelser hos veterinær er helt topp.  Har ingen forklaring på hvorfor hun bjeffer hele tiden når de er alene,  for hun er så glad i den lille frøkna. Det kan bli for voldsom leking når lillemor får overtenning, og derfor tenkte vi det var lurt å ha dem adskilt,men det vil gamlemor heller ikke. Spesielt dette prosjektet hun hadde med å meget bestemt jobbe intenst med å skyve bort kompostgrinda mellom dem for å komme seg inn til junior var litt spesielt å se på video.  Hun passer alltid på at junior har det bra, og helt siden valpen var bitteliten,har hun passet på henne som om det var hennes egen. Skal legge til at det er MYE bjeffing fra henne ellers også, ikke når vi er alene i familien, men på det meste annet. Det har blitt betraktelig verre med alder, og vi prøver å skjerme henne så godt vi kan. Vi har på radio så hun ikke skal høre så mye lyder, vi drar for gardinene så hun ikke skal få med seg alt som skjer utenfor osv. Jeg tror kanskje vi har litt skylapper på fordi vi ikke ønsker å se hvor ille lydnivået har blitt med alderen, men vi føler at hvis vi tilrettelegger nok for henne,så er hun fornøyd og har det bra. Og vi ønsker å strekke oss langt for at hun skal ha det bra. Det er mulig at alt handler om at hun er stressa,  kanskje er litt forvirret til tider,og at det er en grunn til at hun ikke klarer å roe seg.  Hun løper opp og ned trappa, bort til vinduene og bjeffer hele tiden. Så kan det bli stille litt,så er det på igjen. Når hun er hos hundepasser,så fungerer det bra, de bryr seg ikke om lyden, og hos veterinæren er hun helt rolig,og sitter med et stort smil på bordet.  På tur er hun helt rolig, ikke en lyd hvis det ikke kommer noen,da. Og inne og ute er hun stille hvis ingen kjører forbi,eller dukker opp på døra. I sommer har hun elsket å ligge hele dagen i skyggen, og sove.  Hun får metacam hver dag fordi vi mistenker artrose i et bein. Og hun får antidepressiva for stress. Beklager,dette ble nok litt rotete,  men vi har altså litt utfordringer med å forstå hva dette handler om. Er det kanskje vi som ikke skjønner at dette egentlig handler om en gammel hund som kanskje bør få slippe snart. Usikker. Faren min og svigerfar mener det.  Jeg har dratt det for langt med en syk hund før, så vi prøver å være veldig åpne for innspill. Hun virker altså som om hun har det bra når alt er kjent og slik det pleide å være. Når hun er alene hjemme slik hun var før når hun var eneste hund i heimen. Det er sjelden hun må være alene hjemme, det er ingen som er på jobb hele dagen lenger. Men,når vi tar med oss mini og drar,ser hun veldig blid ut,og går ned og legger seg med en gang.        
    • Hvordan er unghunden alene hjemme uten gamlemor? Jeg tenker at det kanskje er den yngste som rett og slett trenger mer alenetrening for å finne roen alene først. Jeg regner med dere har gjort de vanlige tingene med begge, som å gå tur eller aktivisering før dere går fra dem, har på radio, ikke for mye eller for lite plass, osv.  Hvis de er alene sammen med tilgang på kun ett rom og senger lett tilgjengelig, hvordan går det da? 
    • Vi er litt oppnådd her nå,så vi tar i mot tips med stor takknemlighet. Vi har en eldre dame på 11 år, og en unghund på 16 mnd. De går godt sammen. Utfordringer oppstår når de skal være hjemme alene. Begge takler fint å være hjemme alene hver for seg. Men, den gamle finner ikke roen når begge hundene er alene sammen. Heller ikke med kompostgrind mellom dem så de kan se hverandre,  da bruker hun tiden på å prøve å komme seg forbi grinda og inn til den andre hunden, og heller ikke i hvert sitt rom fungerer det. Vi har videoovervåkning på dem, og ser at den gamle går rundt og bjeffer omtrent hele tiden når hun vet at den andre hunden vår også er hjemme. Når hun er alene i huset, går hun og legger seg,og er helt stille. Hun er en litt nevrotisk og stressa type, samtidig veldig mild,og er veldig opptatt av unghunden, og at hun har det bra. Samtidig,når de er sammen,så blir det for mye når junior vil leke hele tiden. Så derfor er det best om de er hver for seg, men det hadde jo vært supert om de kunne være alene i samme hus. Slik det er nå så har vi prøvd oss litt fram, og det har blitt til at vi har tatt med oss junior,så pensjonisten får roa seg alene hjemme. Men,det er ikke alltid vi kan ta henne med oss, og da er det altså bjeffing omtrent non stop på den eldre. De er forresten lapphunder.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...