Gå til innhold
Hundesonen.no

Nakkarra Opsis

Whoopsis
 Share

Recommended Posts

Hun driver og vokser en del for tiden, så nå er det virkelig på tide med litt flere bilder. Ops blir kulere og kulere, tøffere og tøffere, og morsommere og morsommere :D De siste dagene har hun vært med mamma på jobben, og gjett hvilken valp som ikke lager noe bråk selv når mamma må på møter? Og gjett hvilken valp som sjarmerer absolutt alle, så mammas koleger blir liggende strødd utover gulvet bare så lille brune skal få bite dem i brillene? Å ja, det er den kuleste valpen i verden det :D

DSC_1440.jpg

Ella skjønner seg ikke alltid på den lille gale.

DSC_1481.jpg

DSC_1438.jpg

DSC_1182.jpg

:D

DSC_1131.jpg

Godt hun sover innimellom også.

DSC_1409.jpg

DSC_1410.jpg

DSC_1432.jpg

DSC_1420.jpg

Og vi går litt på presenningen i hagen.

DSC_1404.jpg

DSC_1327.jpg

DSC_1321.jpg

DSC_1374.jpg

Og nå har hun utrolig nok vokst enda mer! Har en plan om å ta oppstillingsbilder en dag, men det er et lite prosjekt i seg selv :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 325
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

På aktivitetsmomentet får hun 4 (Är uppmärksam, något orolig. Vandrar runt efter hand). En del lyd, og hun slår seg ikke helt til ro. Veldig som forventet. Avstandsleken viser hun litt interes

Hofter og albuer ble A! Når det gjelder treningen går det litt så som så om dagen, vi sliter med at hun bygger opp veldig mye frustrasjon.. Men, her er en film fra forrige trening hvor vi trener ut

Takk! Altså, jeg er lat, så jeg bare kopierer fra bloggen. Dere er ikke tvunget til å lese alt. I det siste har jeg tenkt mye på hvordan vi skal få gjort noe med all den frustrasjonen Opsis

Å ja! Dere har selvfølgelig helt rett :innocent: I dag har hun fått seg et nytt yndlingstriks, nemlig å snurre rundt. DET var visst en høydare det.. Og helst vil hun hoppe samtidig, men der måtte jeg nesten sette foten ned. Ellers hadde vel det neste blitt en flyvende kelpie, og lett som hun er ville hun vel ha fløyet av gårde med vinden. Det kan vi faktisk ikke ha noe av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Da har hun blitt hele 13 uker, og det er absolutt på tide med noen flere bilder. Nå er hun hele 35 cm og 5,3 kg, og som kelpier flest, en smule smågal. I helgen har vi vært på Sandane, så da har det blitt noen bilder av verdens skjønneste kelpie :frantics:

DSC_1037copy.jpg

DSC_1146.jpg

DSC_1080.jpg

DSC_1111.jpg

Selv tøffe jenter kan være pene :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen erfaring med kelpie fra før, og har knapt sett bilder av de.... må bare si... fytti rakker så utrolig vakre de er. :frantics:

Verdens skjønneste små (eller store, alt er relativt) ører, fantastisk herlig blikk.... I'm in løøøøøv. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er altså bare til å spise opp ;)

Og nå MÅ sjokkis-barna våre møtes igjen snart, Mocca dør etter noen å leke masse med. Det er begrenset hvor lenge de "gamle" holder mener hun ;)

Så skal vi samle "konfektbitene" Opsis, Balrog og Mocca snart?

Og gjett hvem vi møtte i skogen ;) Veldig koselig å støte på dere, og det får ikke bli så lenge til neste gang. Mocca vokser jo så alt for fort!

Hva med Ikke daaa? ;)

Det kan fort hende at en gammel tante og hennes røde fare vil komme og se på da, altså... ;)

*liker*

Har dere noen planer på torsdag eller fredag forresten? Vi kunne tenkt oss en liten bytur vi ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Nå er lille harepus hele 4 måneder og snart 2 uker, og det er virkelig på tide med litt bilder igjen. Her fra dagens tur i fantastisk vær og mye snø!

DSC_0522.jpg

DSC_0564.jpg

DSC_0572.jpg

DSC_0594.jpg

DSC_0663.jpg

DSC_0688.jpg

DSC_0703.jpg

:lol:

DSC_05042.jpg

Her etter Kongsbergtur i helga, med ny genser og greier :)

Ellers har vi trent en del siden sist, og det går mye i leking, bakpartskotroll, shaping, spor osv. Jeg har endelig klart å forklare henne at utgangsstilling er kjempekult, og det synes jeg er megakult, siden det må være en av de kuleste øvelsene i verden. :) Hun er fantastisk å trene med, og det er virkelig en helt annen verden enn å trene frøken Ella. Til tider glemmer jeg at Ops bare er en valp, siden hun på mange områder allerede har tatt igjen Ella. Med bøllefrøken har jeg brukt mange år på å få opp treningsiveren, kontakten og oppfinnsomheten, med alt dette får jeg plutselig nesten gratis :lol:

Og jeg er utrolig glad for at jeg gikk for magefølelsesvalpen, for jeg har en veldig god følelse på dette valpeprosjektet :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sant? Og jeg som tenkte at det sikkert ikke var såå viktig med månendtlige(det var et veldig vanskelig ord) oppstillingsbilder, men nå begynner jeg å angre. Heretter skal jeg være flink til å knips masse bilder av lille brune, så hun ikke vokser helt fra meg :lol:

Blir så glad av å lese, nesten rørt jo :wub:

Syntes det er flott at du har fått en så fin valp, og at du får litt gratis nå! Jeg er imponert av hvor mye du har fått ut av Ella!

Tusen takk! Det er så koselig å høre. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg endelig turt å filme en treningsøkt med frøken harepus, og det er utrolig hvor selvbevisst man blir av sånt altså.. Men veldig nyttig, for man kan jo ikke unngå å legge merke til alle de mindre lure tingene man gjør, og da må det jo bli bedre neste gang. :whistle: Her jobber vi med utgangsstillingen, bli liggende og noe posisjonsforandringer. Hun leker dårlig (trekker lite i mot, blir mest lyd og gaping), men jeg skylder litt på tannfellingen og litt på at hun ikke har en veldig god lek til vanlig heller. Og meg selv.. Så der har vi litt å jobbe med.

Og et godt tips er å slå av lyden. Jeg er nemlig ikke så teknisk av meg at jeg har klart å legge på musikk. Men så klart, vil dere ha pratingen/mumlingen/bråkingen min inn i deres fredlige hjem er det bare å kjøre på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg er så klart heelt enige med dere. Hun er så herlig ;)

kan jeg låne den lærevilligheten? Amiga bare tilter på hodet og ser rart på meg for tiden :D

Fin film da, måtte skru av lyd pga Amiga kom løpende og ville ha godbiter pga klikka ;)

Den gir jeg ikke bort altså :whistle: Hallo, den skal limes til henne, og om noen prøver å ta den skal jeg sende Ella på dem. Så det så :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• For det første høres det ut for meg som du trenger litt hjelp med båndtreningen. Er det noe kurs å finne i nærheten? Ihvertfall anbefaler jeg deg å søke opp tråder om båndtrening her på forumet. Hvis du har holdt på å snudd retning i evigheter ser det ikke ut til å fungere, og du må gjøre noe annerledes. En ting kan jobbe med inne er kontakt, og det å få hunden til å følge med på deg. Si kontaktord når du står foran hunden - gi godbit så fort hunden ser på deg,gjenta dette fem ganger. Ta et par-tre slike økter i løpet av dagen, beveg deg etterhvert litt lengre unna. Så kan du si "fot" og bruke enten godbiten eller håndtarget om du har det, til å få hunden til å følge ved siden av deg et par meter. Når dette sitter godt inne, kan du bruke det for å få inn hunden og holde seg ved deg litt ute. Generelt vil jeg heller anbefale å bruke en sele og langline og la hunden bevege seg slik den vil, og heller trene korte økter med kort bånd i løpet av turen. Da kan du gå uforstyrret til nærmeste grøntområdet eller parkeringsplass, og trene slik som beskrevet over. Det er ikke et mål at hunden skal gå fot hele turen, men at du kan få ham inn til deg og under kontroll ved behov, og forhåpentligvis sjekke inn med deg underveis på turen.  Antitrekkbånd er vanligvis ikke det samme som struphalsbånd, og jeg vil si at det er bare en positiv ting om folk bruker det ved behov. Men det vil ikke lære hunden å gå pent i bånd, det må du gjøre ved siden av. Hvis trekkingen er et stort problem går det an å bruke grime når du ikke vil trene på båndtreningen eller bruke langline.  Det finnes også seler med feste foran (noen "vanlige" seler har feste på ryggen og foran i tillegg, så det er enkelt å flytte mellom"), slik at hunden blir snudd mot deg når den trekker. Igjen må dette brukes sammen med trening, men det gjør det litt lettere. Ellers ville jeg ikke brydd meg så mye om hva andre tenker og mener så lenge du gjør det som er best for hunden. Lykke til!
    • Er redd noen skal tro jeg er slem med han. Har en på ett år og som fortsatt drar i begynnelsen av dagens første tur. Dermed må jeg snu rundt mye og få han til og fokusere på meg. Overhørte naboen si jeg hadde antidra bånd på hunden til andre og det syntes jeg var skikkelig ubehagelig. Jeg bytter til kort bånd vist han drar i stede får og gå rundt med langline så jeg får mer kontakt bare. Ikke noe anti dra bånd ( vet ikke hva det er men går ut i fra hun mener strammehalsbånd noe han ikke bruker men han bruker halsbånd vist han skal gå der det er vann får han elsker og bade så slepper jeg at lykta på selen skal bli ødelagt. Kan ikke akuratt trene på dette inne og jeg må trene han på det. 
    • Usikker på om massiv fremgang i hverdagslydighet skyldes endring av metode, økt mental modenhet med mer impulskontroll, "varmen" (ikke veldig), eller en kombinasjon, men vi koser oss. Ikke en lyd på verken bussen, Posten eller Felleskjøpet i dag. Ble helt rørt av hvor flink han var til å sitte pent og pyntelig og vente uten labber på disken eller konsert. Å manøvrere pent mellom hyller med leker og tygg og snacks var deilig nok. Måtte nesten klype meg i armen da han bare var lydig ved disken også, begge steder. Det kom noen raptusbyks da vi nærmet oss hjemme igjen, men kjapt under kontroll med cue på en øvelse og en leke, og da det i neste øyeblikk kom et helt heat av saftige skinker i kondomdress på hjul -  bakfra - bare en meter fra oss, så satt han bare pent og pyntelig og så på de fly forbi uten impulser til å jage etter for å bite noen i rumpa. Amazing!  Godgutten 🥰
    • Eurasier er en selvstendig rase, og den krever en del aktivisering, på sine premisser. De har også hatt en del svakheter mentalt. Dette med usikkerhet er i høy grad genetisk, så det er viktig å gjøre god research på oppdrettere og linjer. God sosialisering er selvfølgelig også viktig, men eurasier er ikke en utpreget sosial rase. Når det gjelder "gneldring" så er det svært få hunder som gneldrer uten mål og mening så lenge de får den aktiviteten de trenger. Men noen raser er avlet for å vokte eller varsle, og de vil naturlig nok bjeffe når de opplever forstyrrelser, og terskelen der kan variere. Mange små hunder er avlet for å varsle, mens jeg kommer ikke på så mange store hunder (type str eurasier) som er kjent for å "gneldre". Noen spisshunder, som lapphundene, islandsk fårehund mm. kan bjeffe en del i arbeid og når de blir ivrige. Eurasier er forøvrig også en spisshund og ikke nødvendigvis helt stille. Om det er en rase som passer deg eller ikke er vanskelig å si, siden du ikke sier noe annet enn at du bor i leilighet. Skal du ha hund til tur og kos? Vil du gå kurs, og evt. drive med hundesport? Er det viktig at den går overens med andre hunder? Lett å trene/ha løs?  Hvor mye tid vil du bruke på pelsstell og støvsuging? Anbefaler å lese litt her, andre innlegg fra samme bruker på forumet, som har hatt en eurasier med sine utfordringer, men også kommet veldig langt med ham:   
    • Vurderer eurasier som neste hund, og ønsker å høre fra alle som har om både positive sider og utfordringer, anbefaling/fraråding av rasen. Hannhund eller tispe? Tisper er jo mindre, men da må en ta med løpetid og humørsvingninger med det etc. Hannhunder er kanskje mer stabil i humøret? Men samtidig større og mer 'territorielle? Er jo pluss og minus på begge sider. Bur idag I leilighet, liker og gå turer, men har ikke behov for en høyaktiv rase, ønsker heller ikke ha så liten da de har en tendens til og være gneldrete. Og lest og hørt at Eurasier er ganske stille på det punktet. Selv om de lager lyd selfølgelig, det er naturlig, men ønsker ikke sånn typisk gneldring.  Men blir jo litt usikker når en leser at de kan bli veldig skeptisk/nervøs til andre, en vil jo ikke 'feile' med hunden en skal få, ønsker jo velge riktig da det skal fungere i  mange år fremover. Kommer alltid tilbake til Eurasier da, falt litt for de, men har aldri hatt den type rase før. Har hatt labrador blanding, og spaniel før og de er jo litt mer førerorienterte.  Er det sånn at en må trene sosialisering i typ '3 til 4' timer hver dag eller holder det med 'minutter' noen dager,  det vil jo variere dager da man må jobbe etc sef. Blir jo sef mer enn noen minutter, men håper dere skjønner hva eg mener🙈 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...