Gå til innhold
Hundesonen.no

Muckboots


Midas

Recommended Posts

Jeg vurderer å investere i muckboots som jeg skal bruke når jeg trener hund og går. Noen som har muckboots? Det er jo forskjellige typer, men det jeg lurer på er om de er gode å gå i. Er de tunge? Fungerer de på vinteren eller blir de for kalde? Kommer hovedsaklig til å bruke de når det er vått og de stakkars dogwalker skoene mine må få fri. De får ganske hard medfart når jeg går mye i gjørme og vann...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer å investere i muckboots som jeg skal bruke når jeg trener hund og går. Noen som har muckboots? Det er jo forskjellige typer, men det jeg lurer på er om de er gode å gå i. Er de tunge? Fungerer de på vinteren eller blir de for kalde? Kommer hovedsaklig til å bruke de når det er vått og de stakkars dogwalker skoene mine må få fri. De får ganske hard medfart når jeg går mye i gjørme og vann...

Jeg har vel i alle str. Vanlige sko, støvler med lavt skaft og støvler med høye skaft. Jeg er superfornøyd, men av en eller annen grunn synes jeg støvlene med lavt skaft er vonde å gå i. De med høye skaft derimot. De er ikke noe å leke offroad med, stier ok, men ikke inn i skogen og type skikkelig villmark, da må nok dogwalker gjøre jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har de lange støvlene og det er de beste støvlene jeg har hatt. De er veldig varme og jeg kan til og med gå barbeint i dem på vinteren. Jeg syns de blir litt for varme å bruke i sommersesonen. Men vinter og høst er de flotte. Sitter godt rundt foten. Men kunne ikke gått langt med dem, type fjelltur. De blir for tunge da.

Har jo ikke prøvd de andre variantene, så mulig de er bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for erfaringer!

Jeg kommer ikke til å bruke de på lange fjellturer, men mest i skog og på vinteren når det er slapsete og vått. Hvordan synes dere de er i størrelsen? Jeg fant et par på tilbud i str 36, som jeg vanligvis bruker, men det stod at de var veldig små i størrelsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan også skrive under at jeg er superfornøyd. Men jeg ser på det mer som en "jakt-støvel" trasking i vått/myrete terreng. Men utrolig lette i forhold til hva det ser ut som, men det er ingen lett fjellsko nei.

Jeg har da jaktversjonen da, som er komfortabel ned til -30grader, så det håper jeg stemmer :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan også skrive under at jeg er superfornøyd. Men jeg ser på det mer som en "jakt-støvel" trasking i vått/myrete terreng. Men utrolig lette i forhold til hva det ser ut som, men det er ingen lett fjellsko nei.

Jeg har da jaktversjonen da, som er komfortabel ned til -30grader, så det håper jeg stemmer :ahappy:

Tror det er den typen jeg og har. Jeg syns de er ganske tunge men når det er snø og slaps bruker jeg heller de enn noe annet. :rolleyes2:

Har blitt kald på beina i de flere ganger før, men det tror jeg er fordi jeg blir klam på beina under aktivitet og når jeg så blir stående i ro etterpå blir jeg kald pga fuktighet i støvlene. Ekte ullsokker eller lester bruker å gjøre susen da :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ridestøvelvarianten og brukte de i stallen hele fjor vinter. Er kjempefornøyd :rolleyes2: Varme, stødige og gode. Sitter som støpt på foten. Kan bli litt kalde hvis jeg står mye stille i streng kulde, men det høres ikke ut som det er det du skal bruke dem til :ahappy: Jeg bruker vanligvis str 37, men har 38 i muckboots. Da har jeg plass til ullsokker. De "vanlige" variantene er vel også litt varmere og kraftigere enn ridestøvelvarianten etter som jeg har forstått det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skoene, første paret jeg kjøpte ble brukt omtrent daglig i ett år før jeg kasserte de. Nå har jeg kjøpt 2 nye par sko(ene i rosa). Støvler bruker jeg minimalt, men skal jeg først bruke støvler har jeg et par fra Muckboots i skapet. Jeg bruker skoene uansett temperatur her jeg bor på Helgelandskysten (vi har liksom ikke såååå ekstremt varme sommerdager), de blir aldri for varm eller for kald.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er den typen jeg og har. Jeg syns de er ganske tunge men når det er snø og slaps bruker jeg heller de enn noe annet. :aww:

Har blitt kald på beina i de flere ganger før, men det tror jeg er fordi jeg blir klam på beina under aktivitet og når jeg så blir stående i ro etterpå blir jeg kald pga fuktighet i støvlene. Ekte ullsokker eller lester bruker å gjøre susen da :aww:

Jeg klarte fint å gå en 5timers tur i fjellet med de, grunnet til at jeg ikke kaller det fjelltur, var fordi det var grussti hele veien. Men mye oppover da..

Og Yodel, er med deg! Skal også kjøpe et nytt par :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte fint å gå en 5timers tur i fjellet med de, grunnet til at jeg ikke kaller det fjelltur, var fordi det var grussti hele veien. Men mye oppover da..

Og Yodel, er med deg! Skal også kjøpe et nytt par :aww:

Har brukt de på mang en fjelltur jeg og på vinterstid og om høsten siden jeg har dårlig råd og har liiite sko generellt.. De er yndlingene mine komfortmessig :aww: Men de ser jo så store og klumpete ut, så føler meg teit hvis jeg går i dem nå gatelangs eller langs lysløypene opp på fjellene:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt de på mang en fjelltur jeg og på vinterstid og om høsten siden jeg har dårlig råd og har liiite sko generellt.. De er yndlingene mine komfortmessig :aww: Men de ser jo så store og klumpete ut, så føler meg teit hvis jeg går i dem nå gatelangs eller langs lysløypene opp på fjellene:P

Det er sant.. de ser klumpete ut.. det er vel grunnen til at jeg tenker å la de være i barnehagen. Men tenkte å kjøpe noen litt lettere til vanlig.. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to par muck boots.

De mellomhøye er jeg ikke fornøyd med, og bruker veldig sjelden. De er altfor tunge på føttene mine til at jeg synes det er noe behagelig å gå. Også litt høy såle så jeg aldri helt har fått dreisen på å venne meg til at bakken kommer fortere enn jeg tror - men det er nok fordi jeg har brukt de så lite. Tyngden på dem gjorde at jeg fikk vondt i føttene, men mine føtter er slettes ikke A4.

De lave er helt greie - men fryktelig glatte på våte røtter, is og slikt. Veldig lite rugler på sålen som skaper motstand og stødighet. De sitter godt på foten, men kan bli klamme i lengden - og dermed gi kalde føtter. Jeg synes også de er vanskelig å kjøre bil med, for glatt såle tror jeg er primærproblemet. Eller at de er litt mer klumpete enn vanlige sko? Jeg brukte de mye før, når jeg skulle ut på lufteturer eller korte turer i regn eller vått terreng som ikke er glatt. De er så lette og kjappe å få på foten, at de får plusspoeng der.

Jeg kjøpte DogWalker for en drøy måned siden, og elsker dem. De er betydelig lettere enn begge mine muck boots på min fot, mye mer behagelig å gå med, gir støtte, jeg sklir ikke, de holder meg passe varm og helt tørr. Jeg har brukt de veldig mye etter at de kom i hus, men på grunn av nevnte teite føtter må jeg variere hva slags sko jeg bruker, og da går det primært i lave tursko fra XXL eller sekundært de lave muck boots'ene. De høye ligger innerst i skoskapet, og taes aldri fram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig spent på de. Jeg har også dog walker, og de kan jeg virkelig anbefale. Jeg har brukt de nesten hver dag, og de er litt i overkant varme på sommeren, men går man i fjellet er de perfekt. Jeg blir ikke våte i de, og de er veldig lette og gode. Mine begynner allerede å se ganske slitne ut... Det eneste jeg ikke har vært fornøyd med er mangel på støtte i ankelen når man går i fjellet med tung sekk, men så er de ikke en utpreget fjellsko heller da. Jeg håper å kunne bruke muckbootsen på høst og tidlig vår når det er skikkelig vått i skogen. Dogwalker skoene funker da og, men de blir så stygge.

Vurderer å kjøpe de høye dogwalker skoene til vinteren. De er vinterfóret, og går opp til leggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har de høye og de laveste. De høye bruker jeg sjelden, de er hakket for tunge.

De lave er godt brukt, og det er nå hull i hælen på begge skoene :aww: Med andre ord er de ikke brukandes i vått vær lenger, men jeg vurderer å kjøpe et nytt par. Jeg har vært fornøyd med de - enkle å få av og på og ikke så verst å gå i. Ulempen er, som andre har nevnt, at de er glatte og at de av og til kan bli litt klamme (og da blir man etter hvert enten for varm eller for kald på beina...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...