Gå til innhold
Hundesonen.no

Dekken til valp

Poter

Recommended Posts

Noen som har tips til hvilket dekken jeg kan kjøpe til Eine (labrador)? Han er nå 11 uker og vokser i rask fart! Ute er det blitt høst, i kveld da vi var på valpekurs var det bare 6 grader og i en slik temperatur synes jeg valper med lite pels bør ha dekken på seg når de venter i bilen. Men hvilket dekken? Han kommer jo til å vokse ut av det snart uansett... De dekkene vi har er for store til ham nå.

Vil beste løsning kanskje være å ha et ordentlig ullpledd i buret i tillegg? Han ligger på HH matte fra Felleskjøpet. Et pledd vil jo gi varme, men ikke helt det samme som å ha seg... hmmm... Tror ikke det nytter å pakke ham inn i det heller... valper, åme, makk... :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns de er helt grei de Felleskjøpet selger. Dogman. De små størrelsene er ikke dyre heller.

Skal sjekke nærmere. Hadde jo evt. gått an å kjøpe i to forskjellige størrelser...

Tror apsolutt det holder med et ullpledd i bunnen av buret.

Hm, er usikker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tropehagen zoo har noen ulldekken som jeg synes passer til pausene mellom treningsøktene. Ikke er de så veldig dyre heller. Er du litt flink, kan du sy et selv av militære ullpledd kjøpt på army-shop. Det har noen gjort for meg :-)

Hurra: blogg :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol:

Bruker saueskinn i bilen på vinteren, ikke så lett å krølle inn i et hjørne og er overraskende tørt de dagene det er våte hunder og fuktighet.

Det har jeg gjort også, men på kalde dager har de også brukt dekken.

Har forresten 2 tynne fleecedekken jeg skal selge, de er brukt og trenger nye beinstropper. Send meg en pm om du intr. (50 kr stk.)

Kjøpte noen greie saueskinn på Ikea, billig billig :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tropehagen zoo har noen ulldekken som jeg synes passer til pausene mellom treningsøktene. Ikke er de så veldig dyre heller. Er du litt flink, kan du sy et selv av militære ullpledd kjøpt på army-shop. Det har noen gjort for meg :-)

Hurra: blogg :-D

De så jo veldig gode ut! Tenkte ikke legge ned så mye energi i et dekken som han uansett vil vokse ut av, så jeg orker ikke å sy noe. Men han har et spesialsydd dekken som venter på ham når han blir stor :icon_redface:

Bruker saueskinn i bilen på vinteren, ikke så lett å krølle inn i et hjørne og er overraskende tørt de dagene det er våte hunder og fuktighet.

Jeg synes ikke det holder uten dekken på vinteren. Saueskinn til valp... njaaa :icon_redface: Ferdig makulert etter kort tid, tipper jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De så jo veldig gode ut! Tenkte ikke legge ned så mye energi i et dekken som han uansett vil vokse ut av, så jeg orker ikke å sy noe. Men han har et spesialsydd dekken som venter på ham når han blir stor :icon_redface:

Jeg synes ikke det holder uten dekken på vinteren. Saueskinn til valp... njaaa :hmm: Ferdig makulert etter kort tid, tipper jeg.

De kan være kjempe flinke til å makulere dekken som de har på deg også :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det holder uten dekken på vinteren. Saueskinn til valp... njaaa :icon_redface: Ferdig makulert etter kort tid, tipper jeg.

Nei, det er jeg enig i, men du snakket om høst og 6 grader :icon_redface: Ingen av valpene jeg har hatt har makulert, selv om de har saueskinnsleker :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan være kjempe flinke til å makulere dekken som de har på deg også :icon_redface:

Mine har ikke markulert hverken sauskinn eller dekken. :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Personlig er jeg veldig glad i bichon-rasene, selv om de krever litt klipping og børsting. Med riktig sosialisering og trening så er de fine familiehunder som kan være med på det meste. Om dere lener mot spaniel så synes jeg personlig at springeren er et bedre valg. Cockeren og de mindre (king charles og cavalier) har mye helseproblemer. De er fine familiehunder, men krever også litt pelsstell. Shetland sheepdog kan være et alternativ. Hvis dere ikke vil ha pelsstell i det hele tatt så ta en titt på dansk/svensk gårdshund. De kan bjeffe når det kommer besøk, går folk på veien, osv. men ikke noe mer enn de fleste andre små raser. De er glatthåret, men røyter da korte hår minst et par ganger i året, som er normalt for alle røytende raser. De er aktive og trenger både fysisk og mental aktivisering, og kan kanskje minne litt om beagle hvis det er utseende som trekker der. Mellompuddel eller dvergpuddel er morsomme og allsidige hunder, de må klippes/børstes.
    • Takk for utfyllende svar og gode råd!  Hvis vi skulle se på en mindre hund, er det noen raser du vil anbefale da?   Hvis vi lener mot spaniel: vil en cocker spaniel eller springer spaniel være et bedre valg? 
    • Har jobbet i kafé tidligere, og etter det jeg kan huske så benyttet vi oss av et spesifikt middel for å bløtlegge bestikk i noen minutter før steamer. Het vel «Dip-It» eller noe sånt.
    • Det ser jo ut som at det virker å bruke strup, men jeg ønsker ikke å bruke det på hundene mine uansett. Mykere metoder tar nok lengre tid, og krever sikkert mer av meg som hundefører, men jeg ønsker heller å legge inn den innsatsen enn å påføre smerte på hundene mine. Hva forskning sier er ikke så relevant for meg, når jeg ser at jeg klarer å oppnå det jeg ønsker uten å bruke brutale metoder så gjør jeg selvsagt det.  Ingen av mine hunder er enkle typer, så når det går an å få de til å fungere godt uten bruk av vold så tenker jeg det skal være mulig for de fleste. 
    • Det er veldig lenge siden jeg har brukt noe slik(da jeg gikk på folkehøyskole for 20+ år siden). Men jeg husker at man skulle skylle før man satte inn i maskinen. Jeg fant også dette, om det er til noe hjelp; Oppvaskmaskin til industri: Slik får du best resultat - Machine Products Storkjøkken AS
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...