Gå til innhold
Hundesonen.no

Bergen Hundesport AS

mokken

Recommended Posts

Hvor mye koster det? :)

VIP medlemskap er et tidsbegrenset tilbud. Når Senteret åpner vil det ikke lenger være mulig å kjøpe VIP medlemskap. Bergen Hundesport er avhengig av å få samlet medlemskap for å kunne starte opp. Vi belønner derfor de 100 første medlemskapene med muligheten for et VIP medlemskap. Som VIP medlem får du mye ekstra som de resterende medlemskapene ikke kan tilby. Blant annet får du et nøkkelkort/nøkkel som gir deg adgang til senteret 24 timer i døgnet. I tillegg får du gratis innmelding og 20% rabatt på kurs i regi av Bergen Hundesport AS.

VIP medlemskap:

* Medlemskap kr. 295,- pr. mnd.(bindingtid 12 mnd)

* Gratis innmelding

* kr 200,- for nøkkelkort

* 20% Rabatt på kurs (i regi av Bergen Hundesport)

OBS: Gjelder kun de første 100 medlemmene

Bli VIP medlem her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg meldt meg inn, skal bli knall med et helårs treningstilbud! :)

Tar det her:

Ja, kjempefint at vi endelig får et skikkelig treningssted i Bergen :)

Synes Tony og Glenn er supre som jobber på for å få dette til!

Husk også at om dere kjenner noen som kunne tenke seg å sponse senteret, enten ved håndtverksarbeid eller penger, så trengs det ;)

Har jeg akkurat meldt meg inn i Bergen Hundesportsenter! ;) OG delt linken på facebook! ;)

:) Så bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passer bra at jeg flytter til Bergen nå, får bare håpe jeg finner en hybel hvor jeg kan ha med Laika :wub:

Det får vi satse på ja! Hvordan gikk det med leiligheten til Maia da?

74 medlemmer, nå mangler vi ikke mange!

Kom igjen bergensfolk, join in :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne, ettersom det blir i gåavstand hjemmefra dette her hvis jeg forstår beskrivelsen rett, men så skal jeg flytte utenlands, og da blir det jo litt bortkastet :wub: Er det realistisk, dette prosjektet?

Ja helt klart, avhenger selvsagt av at det kommer inn nok medlemmer grunnet økonomien.

Ildsjelene er de samme to som startet opp LP Bergen :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et fantastisk initiativ! Nesten så jeg vil flytte til Bergen...

Ja det synes jeg du skal :lol:

Nå er det bare å krysse fingrene for at det blir flyball trening der :(

Ja det håper jeg på også, hadde vært morro å prøve seg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.Kjære hundevenner og medlemmer. Bergen har vist at det virkelig er behov for en innendørs treningshall tilegnet hunder. Hadde vi kunne forutse at det kun tok 5 dager å samle 100 medlemmer, hadde dette vært gjort for lenge siden. Vi i Bergen Hundesport er runde i kanten og gir alle som meldte seg inn i går kveld og natt et VIP medlemskap selv om de ble nummer 101 eller mer. Det vil si at alle som det står "VIP" bak navnet på i medlemslisten er godkjente VIP medlemmer. Vi vil i løpet av dagen fjerne VIP medlemskap fra alternativene under "innmelding" Alle som melder seg inn før "knappen" er fjernet blir automatisk VIP medlem.

Nå begynner arbeidet på alvor. Registrere foretak, signere leasingavtale, kontaktmøte ang. tomt, kunstgress befaring, skaffe toalett, regnskapsfører, befaring og valg av lys i hallen, nøkkelsystemer og ikke minst dugnadsånden til våre kjære medlemmer.

Vi trenger all den hjelpen vi kan få. For hver ting vi kan få billigere via bekjente, dess mer kan vi bruke på andre fasiliteter som f.eks. varmepumpe i hallen, flyball utstyr, kafèutstyr, border og stoler etc.

Hallen kan festes på 2 måter. Den beste og dyreste måten er å lage en ringmur i betong 20x33m. Dette er en meget kostbar afære. Vi har regnet ut at det kan overstige kr. 200.000,- Finnes det medlemmer der ute som kan være med å gjøre dette på dugnad, kan vi begrense utgiftene betraktelig. Her trengs det noen som vet hva de driver med.

Den billigste måten å feste hallen på er å plassere den på en svill av tre, og fester med jordspyd i bakken. Dette er en betydelig billigere måte å gjøre det på, men har sine ulemper. Vann kan f.eks. renne inn i hallen ved mye nedbør. (Vi bor tross alt i Bergen) Vi kan selvfølgelig begrense dette noe ved å lage en "grøft" rundt hallen. Dette alternativet ser vi på i skrivende stund og får en mer detaljert oversikt i løpet av dagen.

Vi trenger grus i hallen til finplanering. Her hadde det også vært greit om noen kjent noen som kjent noen som kunne levere "billig" grus :lol:

Har vi foreksempel en regnskapsfører blandt medlemmene som kunne tenke seg å gjøre en jobb. Mot lønn selvfølgelig men kanskje med en liten rabatt?

Vi trenger også en truck og en lift til monteringen av selve hallen. Noen av medlemmene som har en sånn i garasjen?

Vi er i alle fall i gang og det blir mye arbeid framover. Vi vil holde alle medlemmer oppdatert via vår hjemmeside om alt som skjer. Blant annet vil vi begynne å se på fordelingen av treningstid til de forskjellige hundesportene. Vi vil også annonsere hvem som stakk av med vervepremien vår. Alle medlemmer vil om kort tid få tilsendt kontrakten (2 eksemplarer) samt medlemskort i postkassen. Den ene kontrakten beholdes av medlemmet og den andre signeres og sendes i retur til oss.

Bergen er jaggu meg en engasjert by. Dette blir gøy!

Dette er hentet fra Bergen Hundesport sin hjemmeside! :( GØYGØY!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Tok bilder i dag, med tanke på dagboken, og innså at det ikke er noe nytt å melde, utover ny frisyre. Spanielørene måtte vike i varmen. Nyfrisert Edeward i solnedgang   
    • Når du ber om en øvelse eller tar en strafferunde så belønner du bjeffingen med at det skjer noe. Så det beste er at det ikke skjer noe. Hva med å prøve konsekvent time-out i bilen? Eller lær å bjeffe på kommando og stoppe å bjeffe på kommando. Om du ber han om å slutte å bjeffe så husk å tell til tre før du belønner, ellers belønner du for tidlig at han er stille og han kan ta det som belønning for bjeff. 
    • Dytter denne opp. Her har jeg kontret forventingsbjeff med: "Legge i bakken" (forsiktig press i halsbåndet) og tatt en på stedet hvil. Ingen effekt utover tiden vi står i hvil, hvor han skuespiller avslappet for å komme videre, og begynner bjeffe igjen med en gang. Ignorert og ventet ham ut. Øker bare i stress. Bedt om øvelse (sitt/dekk/spinn/fot../) og så belønnet det med en leke for å gi ham litt godfølelse. Resultatet? Han ser bjeffing som et cue for å få meg til å utføre den adferden. Avledet med å ta en "strafferunde" rundt oss selv. Heller ikke effektivt utover i øyeblikket vi gjør det.  Gitt ham en kald skulder. Vist at jeg er skuffet og synes han er teit og snudd meg bort med et litt foraktelig fnys. Går opp i stress fordi han blir såret og synes jeg er urettferdig.  Jeg er clueless. Antakelig skulle en av disse metodene appliseres konsekvent, right? Det er antakelig veldig forvirrende med det random utvalget av ulike adferder fra meg - men hvilken er riktig å velge som en konsekvent reaksjon? Da hestene her ga ham sosial avvisning med foraktelige fnys og snudde ryggen til ham forstod han umiddelbart greia og responderte med å slutte bjeffe. Hvorfor har ikke det der samme effekten fra meg? Er det fordi jeg gir ham oppmerksomhet når jeg forstår/synes at han bjeffer av såkalte legitime årsaker? Jeg kan jo ikke slutte med det.   
    • Motviljen mot utgangsstilling fremstår som død, men puberteten truer i horisonten, så utsteder ingen dødsattest ennå. Livserfaring tilsier at Motviljen antakelig vil sprette opp av kista og flire: Trollollol! Å få utgangsstilling uten mat fremme, relativt stabilt, kun noe nøling akkompagnert av et oppgitt sukk før han kommer inn, når han vil jeg skal kaste en leke, det er hurtigere progresjon enn jeg forventet for noen uker siden.  Vi har en god periode ..så god at noe fokus nå er over på mindre viktige ting som sportsøvelser. Første sitt under innkalling serverte Eddis i forrigårs, på første forsøk. Det var et nydelig øyeblikk. Flere repetisjoner med stå under marsj, avstandskommando og sitt under innkalling var fine, i mine øyne. Verken han eller jeg er interesserte i hva en dommer synes om utførelsen vår, fordi mestringsfølelsen fra å tro vi er flinke er hva som driver oss. Mestringsfølelse og glede er superfood for motivasjonen. Fokus på hva som er feil medfører frustrasjoner, uteblivende mestring, dårlig stemning, dårlig samspill og ødelegger relasjonen - og hva er da poenget med å ha og trene hund?  Sitt begynte bli upålitelig. Hvorfor? Fordi jeg hadde glemt å være begeistret. Bare forventet å få sitt på cue og glemte bli genuint overrasket og takknemlig og begeistret av hvor flink gutt han er.  Av utfordringer vi nå har - skjønt det føles som et hån å bruke det ordet om vansker med øvelser til sport, da andre bruker det samme ordet om reelle problemer:  Spin - også kjent som snurr rundt.  Aner ikke lenger hva lyden betyr. Trenger håndsignal. Kommer konsekvent løpende inn for å gjøre det rett foran meg, hver gang jeg ber fra avstand. Bli-på-stedet håndsignal, som har vært en nøkkel til flere andre øvelser har foreløpig ikke hjulpet.   'Twirl' er et fullstendig ukjent begrep dersom ikke 'spin' kommer først. Verken ordet eller håndsignal gir ham noe forståelig hint. Her må det spinnes før det kan twirles. Sånn er loven.  Hva som må til for å få en lovendring - det blir spennende å finne ut av. Punkt 1 og 3 går seg sikkert til med mer trening, men på punkt 2 er jeg helt blank foreløpig. Ingen ideer om hvordan løse det der.  Heldigvis opplever Edeward en glede i øvelsene som ikke bare handler om belønningene. Han LIKER å spinne og twirle og rygge og gå mellom beina mine og sendes frem til target og sånt. Det er noe å gjøre. Arbeit macht frei. ..og det ser ut som utgangsstilling og gå fot også er i ferd med å kategoriseres som lystbetonte oppgaver en kan døyve eksistensiell angst og kjedsomhet med.  Bilde er vel obligatorisk. Relevans til konteksten mindre så. I denne tidsalderen er det ingen som leser en vegg av tekst uansett
    • Jeg ser ingen skam med å slite med å trene gå pent i bånd. Noe av det vanskeligste å få en hund stabil på. Ikke mål deg mot de som har fått det til eller la noen andre få demotivere deg med sammenligning. De har ikke din hund.  Du forteller ikke hvilken rase/blanding du har, men noen er virkelig vanskeligere/lettere enn andre. Av egen erfaring med veldig førerorientert hund, så hadde den standard stopp og snu metoden ingen effekt. Hunden tok det som en morsom lek. Det der var like interessant som å komme fremover.  Den jeg har nå kan ikke bare gå. Det er for kjedelig. Det som fungerer her er oppgaver, og de må gis fortløpende så han ikke rekker å kjede seg.  Belønning med lek er bedre enn mat på min. Energinivået er høyt, det blir mye stresshormoner når sterke forventninger til noe ikke umiddelbart blir innfridd og lek utløser endorfiner, som kontrer kortisol. Får ikke samme effekten av å belønne med mat, det risikerer jeg at stresset bare øker, dersom maten er av høy verdi. Min girer seg opp i forkant når han vet vi skal ut på tur, noe som resulterer i outbursts når vi kommer ut. Å leke litt før vi går avgårde, slippe ut litt damp på en kontrollert måte, det har en beroligende effekt.  At enkelte fnyser av verktøy som frontfestet sele og grime skal en ikke bry seg om. Det er mange profesjonelle som kritiserer disse verktøyene på sosiale medier, men de lever jo også av kunder som trenger hjelp med gå pent i bånd trening, så det gir mening, sant? Selv bruker jeg frontfestet sele heller enn halsbånd fordi min bykser impulsivt og ukontrollert. I tillegg til potensialet for skade på strupen er det sterkt ubehagelig for ham. En bykseraptus i halsbånd kan utvikle seg til et sinneutbrudd mot meg som holder båndet, noe som aldri skjer i selen.  Jeg har begynt trene min på å gå med grime fordi han nærmer seg pubertet og er stor og sterk. Bedre føre var enn etter snar om han plutselig endrer personlighet overfor passerende hunder - men min er ulik i ulike miljøer. Grime kan brukes i bymiljø, hvor han ikke bykser, men så har vi andre typer omgivelser hvor jeg ikke tør bruke grime før byksing er en utslukket adferd, av samme grunn som jeg bruker sele istedenfor halsbånd.  Også: det er alltid lys i enden av tunnelen. Alderen din er i er verste perioden, synes jeg ihvertfall. Teflonbelegg på hjernen og lite mottakelig for ny læring, glemmer ting den kan, selektiv hørsel, lett distrahert, nysgjerrig søkende på omgivelsene, ... Mye blir bare bedre "av seg selv" senere, når mer moden. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...