Gå til innhold
Hundesonen.no

Awesome Odin og Masithela's Red Kovu


simira
 Share

Recommended Posts

I dag fikk vi gjenopprettet æren etter den forrige fadesen i rallyringen. :P

Vi fikk (igjen) ingen ekle øvelser i banen, og Odin gikk veldig, veldig fint. Dessverre måtte vi repetere en øvelse, og mistet dermed de tre poengene vi manglet for det siste nappet til elite. :( Til tross for 187 poeng ble det "bare" en 5.-plass, det var hard konkurranse i dag. Men jeg er fornøyd med dagens innsats og håper at vi greier å holde på denne motivasjonen!

Pga. en haug med familiebegivenheter går vi glipp av intet mindre enn seks stevner i mai/juni, men etter det er det fullt fokus!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
  • Svar 80
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Vel hjemme fra England var vi på bursdagstur i Maridalen med venner: Og så var vi på Morokulien, der begge fikk prøvd seg. Odin gikk helt supert, men disket pga småfeil fra enten ham eller

Litt over snittet “spennende dag for Josefine” i dag. Jeg og hundene labbet rundt Breisjøen, som vi gjør iblant. Ganske tidlig på turen møtte vi en jogger, en ung jente, som stoppet og fortalte meg at

Vi har vært på ferie! Odin er ganske bereist og kulturell av seg fra før, nå har begge vært gjennom ørten land, besøkt museer, slott, ruiner og puber. De er helt herlige å ha med på tur, taklet en 14

Posted Images

  • 1 month later...

Ikke alltid så flott... fant dette bildet, som gubben tok på Finnskogen. Det beskriver veldig sånn jeg føler for Kovu iblant. :P

800x535-DSC_3077.JPG

I dag har vi vært på en deilig, lang tur i skogen. Det tok nesten fire år, men endelig er vi der at jeg stort sett kan slappe av og kose meg på tur i skogen med begge to, uten å trekke i alle retninger så fort noe firbent er innenfor synsvidde... Prøvde bare å spise én hund i dag, og det var en syklende hannhund som kom litt feil på oss.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med fine RL resultater! Du er så flink med hundene dine Simira :)

Det var før sommeren det. :P I helga har vi vært på Morokulien, med litt ymse forventninger og resultater...

Jeg trodde altså formen var på opptur, men det var den ikke. I det siste har jeg igjen slitt med det samme som vi gjør i perioder, mye snusing, og mister kontakten og motivasjonen fullstendig i ringen. I går hadde vi en fullstendig håpløs runde der Odin vandret avgårde flere ganger, en gang ut av ringen, såvidt det var. Vi disket ikke, men var sist av de som ikke disket, med en pen, gul sløyfe. I dag gikk vi hakket bedre, men slet med de samme problemene, og disket på dekk under marsj.

Dekk- og snurr-øvelsene er de vi kategorisk sliter med når han er umotivert. Snurr syntes han var veldig gøy før. Det, samt litt andre småting får meg til å stusse litt på om alt er i orden, til tross for dyrlegens gode tilbakemelding på årskontrollen. Så nå har jeg snakket med snille fysioterapeuten, og skal bestille oss en time til neste uke. Og så er blir det en privattime eller to hos noen som er flinke på positiv trening og motivasjon, for å se hva vi må gjøre med saken.

Kovu var sitt vanlige jeg. Vi gikk klasse 1 begge dagene, mest fordi han skulle få gjøre noe også. Vi fylte to skjemaer med snusing, stram line og dobbeltkommandoer, men disket ikke. Kovu var fornøyd med det, så da får vel jeg være det også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Fysioterapeuten var altså på besøk, og fant en ganske vond muskel på venstre siden, og en tilsvarende hard biceps på høyre siden der han har avlastet. Forskjellen var markant på trening påfølgende dag og den neste uken.

Vi stilte til start i ridehall på Sarpsborg for en uke siden, med ganske variabelt resultat. Men siden det var inne i ridehall så var jeg fornøyd nok. Vi får jobbe en del med kontakten og fvf framover og håpe det går bedre etterhvert. Musklene var mye bedre på ny behandling i forrige uke, og så tar vi en oppfølging om noen uker igjen for å se om treningsopplegget hjelper.

Nå er vi på høstferie i Molde, og Odin har fått vise sine evner som musejeger. Det ble konstatert mus i kjelleren, og vi tok med Odin ned for å se om han fant noe. Han lokaliserte musen relativt raskt, men slet med å komme til. Vi flyttet noen esker, og vips, der var den. Odin hugget til, gjorde kort prosess og drepte den pent, uten å spise den. Flink musejeger!

DSC_0236.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

BILDESPAMVARSEL!

Vi har vært på påskeferie! Den som har fått mest moro er kanskje Kovu, med et par sosiale anledninger. På vei til Molde stoppet vi for å se på nye Philipshaugen som en bekjent driver, og der var også Bravo, en seks år gammel setter som ikke er vant med andre hunder. Kovu har dessuten en greie med settere. Det var mye dyp knurring, høy bust på begge og Kovu var mer aggressiv enn jeg noen gang har sett ham løs. Jeg ville avbrutt det mye før, i frykt for at det skulle smelle, men gubben lot de holde på, og etter en halvtime lekte de. Dessverre fikk ikke gubben fram kamera før busten var nede, det hadde vært fint å hatt hele "historien" i bilder.

Stiv hilsing

384x256-DSC_3418.JPG

Lek

384x256-DSC_3421.JPG

384x256-DSC_3424.JPG

384x256-DSC_3434.JPG

384x256-DSC_3447.JPG

384x256-DSC_3494.JPG

384x256-DSC_3520.JPG

Friends?

384x256-DSC_3481.JPG

384x256-DSC_3486.JPG

Det var fantastisk mange gode bilder, resten ligger her: http://err.no/pictures/annex/2015-03-27-Kovu-Bravo-Phillipshaugen/

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd ikke hele seansen ble fotografert. Slik stiv hilsing kan Yoshi drive med også. Er du usikkerhet?

Fine bilder av fine hunder :)

Kovu var ikke usikker, men han er det jeg vil kalle en dominant hund, veldig selvsikker og trygg, men finner seg ikke i noe tull. Bravo er som nevnt ikke vant med andre hunder, og har dermed noe usikkert og dårlig språk, så det var nok oppdragelse/irettesettelse fra Kovu sin side. Vi skal på språkkurs i mai der man slipper to og to hunder og filmer dem, gleder meg veldig til det!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veien gikk videre til @ for å se om Kovu gikk overens med hundene i huset der, med tanke på fremtidig hundepass.

Kovu og Phoebe blir nok et ordentlig radarpar. Diesel var litt slitsom, men det funka det også. Mer bildespam.

Fy fader, diger dame!

384x256-DSC_3619.JPG

Best å oppføre seg

384x256-DSC_3621.JPG

Litt usikker på hva som foregår her... gassutslipp?

384x256-DSC_3628.JPG

Litt lei av Diesel nå

384x256-DSC_3641.JPG

Ett-to-tre-fram

384x256-DSC_3644.JPG

Og så tilbake...

384x256-DSC_3645.JPG

Yes, Ma'm

384x256-DSC_3656.JPG

Nå kommer jeg og tar deg!

384x256-DSC_3663.JPG

På flørtern

384x256-DSC_3666.JPG

Med en liten plageånd på lur

384x256-DSC_3678.JPG

384x256-DSC_3681.JPG

Bedre og flere bilder her, alle rettigheter Tollef Fog Heen: http://err.no/pictures/annex/2015-04-05-Kovu-A%CC%8Al/

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Åååå, Odin er så flink! Vi har jo strevd en god del med motivasjon i rallyringen, hovedsaklig på starten. Jeg er ganske kravstor, og har høye forventninger både til meg og hunden når vi går inn i en konkurransering, og tenker at "nå har vi bare én sjanse, nå MÅ vi gjøre det bra", og så synker Odin sammen og stikker nesen i bakken.

Det har gått litt opp og ned, men i dag var han fantastisk flink. Jeg prøvde et par nye teknikker, og tross regn og gråvær så gikk han bedre enn han har gjort på over et år. Så håper jeg bare at vi greier å få på plass dekk under marsj, og stabil form på dette nivået, til stevne om en måneds tid...

Fineste Odinen min! Bonusbilde fra påska.

512x767-DSC_3582.JPG

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine voffer :)

Hvor og når er dette språkseminaret? Hørtes veldig, veldig interessant ut!

Lundqvist. Tror du må ha gått teoridagen til grunnkurset deres, og vet ikke om de har noen flere før språkseminaret, men du kan jo høre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Oi, her var det stusslig med oppdateringer...

Jeg skrev en blogg om hundelufting. http://hundetrening.blogg.no/1434030070_hundelufter.html(@Marie)

Vi har en liten pause fra rallytreninga med fokus på oppussing av grunnferdighetene. Og ellers går mye av tiden på å finne hundepass til Kovu i høst, treffe potensielle passere, for så å få melding om at de plutselig måtte flytte, ble gravid, fikk ny jobb, eller noe annet som gjør at de ikke kan passe likevel. Per nå ser det ut som vi kanskje har to som kan dekke hele perioden vi er borte, venter bare på tilbakemelding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det ordner seg med pass, så utrolig kjedelig med så mye frem og tilbake! Jeg oppfyller de fleste kriteriene dine heldigvis, unntatt ett og det var jo ikke så verst! Er for det meste veldig enig med deg. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Nå er Kovu booket hos to forskjellige hundepassere den måneden vi skal være borte. Ikke folk vi kjenner veldig godt, men litt, og virker som flinke og oppegående folk som kommer til å gi ham masse tur og kos, akkurat det han trenger. Han er jo ikke den mest kompliserte hunden.

Odin og jeg var også i Bø i helga og gikk rally. I motsetning til de fleste andre sonisene så fikk vi lite premier og napp, men Odin gikk tre veldig fine løp. Med unntak av det første løpet der han falt ut litt fra start fordi noen "stjal" (flyttet) båndet hans så kunne vi fått det siste nappet til eliten hadde det ikke vært for at hunden er så himla glad at han hopper og støter på meg... I tillegg til litt småting vi sliter med (men som gikk veldig bra i helga!) så er vi litt avhengige av dagsform begge to, så jeg har bestemt meg for å legge opp, eller ihvertfall ta en laaang pause. Det er ikke noe poeng i å dra på konkurranser og håpe at dagsformen, været og banen stemmer akkurat den dagen. Så jeg fokuserer på å dømme en del det neste året, og så vurdere om det er noe vits i å konkurrere mer. Uansett er jeg superfornøyd med Odin i helga, og vi kommer selvfølgelig til å fortsette å trene.

I helga skal vi til Molde og Odin blir igjen hos mamma og pappa. Kommer til å savne gullet mitt når vi er borte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...