Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor mange kg mat spiser din hund i mnd?

Theri

Recommended Posts

Skrevet

Går en stk 15kilos-sekk på 2 mnd, altså 7,5 kilo per mnd.

Labrador, drøyt 30 kilo (+ / - alt ettersom nivå på aktivitet).

Pro plan laks&ris.

Skrevet

ca 15-18 kg tørrfor og litt vom og hundemat i tillegg...

Royal canine

Hovawart hanne i vokseperioden litt over ett år gammel, har ikke veid han i det siste men tipper han ligger rett under 40 kg nå

Skrevet

Oj shit jeg har aldri regna på det før, så fikk litt sjokk da jeg regna det ut. :D

Jeg forer da på Vom og hundemat

Nitro: Spiser i gjennomsnitt ca 36 kg mat i måneden. Han er en greyhound på ca 38 kg. Får imellom 1000 gram og 1500 gram om dagen. Men det kan variere litt.

Chanti spiser ca 20 kg i måneden og hun er en dobermann på ca 36 kg. Får ca 600 gram om dagen.

Så det går endel mat ja. hehe

Skrevet

Fôr/mnd: ca. 15 kilo på performance tørrfor / ca. 25 kilo på V&H

Rase: Belgisk fårehund, groenendael

Vekt: Er litt tynn nå, men har en matchvekt på 31 kg.

Fôr/mnd: Går vel ca. 1 sekk på 1,5 måned tror jeg? Er faktisk ikke sikker med henne enda.

Rase: Belgisk fårehund, groenendael

Vekt: Vokser fortsatt, men er nok en 15 kilo nå tipper jeg.

Skrevet

Hvor mange kg tørrfor spiser din hund i mnd?

Hvilken rase er det, og hvor mange kilo veier hunden?

Null tørrfor.

Staffordshire bull terrier, for tiden ikke helt i form med sine 17,5-18kg..

Bruker Vom og Hundemat, ca 500g om dagen nå, dette for å få ned vekta.. Når riktig vekt er oppnådd havner vi vel på ca 750g om dagen.

Altså ca 15kg mat i mnd pr. nå..

Ca 22kg når han er tilbake i riktig form..

Skrevet

Ikke sikker,men mellom 30-35kg tørrfor tenker jeg og litt v&h.

Berner 50kg og schafer 38kg

Ble veldig usikker nå...kjøper nytt når det nærmer seg tomt liksom...

Skrevet

Gikk litt fort i svingene her kanskje? Dalmatiner på 6 kg :D

Merkelig, det var forandret til phalene (for jeg skrev stor i parentes) jaja.. men bra du la merke til det :D

Skrevet

Vi fôrer litt blandet på V&H og tørt. Han får to måltider for dagen, varierer om han får to med V&H, eller ett av hver. Et måltid V&H er ca 250gr, og et måltid tørt er ca 160 gr (et nesten fullt RC-målebeger). Ellers får han av og til rått, varierer en del hvor mye han får da.. Sist fikk han ca 200gr svinekjøtt m/bein + ca 200 gr fisk m/ skinn og bein.. Av og til får han et egg over maten, og så kommer jo evt treningsgodis (om ikke jeg bruker tørrfôr til trening) og tyggebein i tillegg (og olje). Pelsen er ca 26 kg, slank og i middels aktivitet.

Ser fra en del innlegg her at han får lite mat ift str.. :D

Edit: så ja, om vi hadde fôret han rent på V&H hadde han fått ca 1/2 kg dagen = ca 15 kg i måneden, og på rent tørrfôr: 160grx2 = 320 gr dagen = ca 9,5-10 kg i måneden.. Men tror at om vi skulle fôret på rent tørrfôr, så måtte han fått litt mer enn 2x160 gr.

Skrevet

Null tørrfor.

Staffordshire bull terrier, for tiden ikke helt i form med sine 17,5-18kg..

Bruker Vom og Hundemat, ca 500g om dagen nå, dette for å få ned vekta.. Når riktig vekt er oppnådd havner vi vel på ca 750g om dagen.

Altså ca 15kg mat om dagen pr. nå..

Ca 22kg når han er tilbake i riktig form..

Siden vi er litt på ertern, liksom :D Ikke rart at bikkja er litt feit, kanskje...

Her bruker vi i underkant tre måneder på 15 kilo fordelt på to hunder. De får litt V&h og en dæsj yoghurt naturell blandet i, hvis jeg har. De er i godt hold begge to, men nå når Fibi er helt nedrøyta er hun rimelig slank, likevel :D

Skrevet

Jeg har ikke peiling egentlig, men tenker en 15 kg sekk holder seg i to- to og halv mnd. Hun er drøy i kosten, og får hun mer ender hun opp feit :D Atm, så er hun perfekt. (Går endel middagsrester osv, dt skal sies)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...