MegaMarie Skrevet 19. April 2011 Rapporter Skrevet 19. April 2011 Pene Ikke Likte også powernap bildet! Siter
Benedicte Skrevet 19. April 2011 Forfatter Rapporter Skrevet 19. April 2011 *Marie*: jeg husker ikke reglene helt, men de yngste hundene kan hvertfall starte før de har gått noe mentaltest. Men når de er over en viss alder må de ha det, men regner med at den ikke er på 12 mnd (som hun vil være ved debut) mtp at det er 12 mnds aldersgrense for å starte Ikke virker bare som verdens mest behagelige, bedagelige og lettlærte ekorn-sak En kan ikke unngå å bli sjarmert Moro å høre at dere gjør det bra og koste dere på kurs i helgen! Helt rett, hun er veldig lettlært, aktiv, men samtidig veldig behagelig Siter
SandyEyeCandy Skrevet 19. April 2011 Rapporter Skrevet 19. April 2011 *Marie*: jeg husker ikke reglene helt, men de yngste hundene kan hvertfall starte før de har gått noe mentaltest. Men når de er over en viss alder må de ha det, men regner med at den ikke er på 12 mnd (som hun vil være ved debut) mtp at det er 12 mnds aldersgrense for å starte Er hunden over 18 mnd må den ha kjent mentalstatus. Siter
Gjest Skrevet 19. April 2011 Rapporter Skrevet 19. April 2011 Da har jeg lært enda mer nytt idag, takk! Siter
Benedicte Skrevet 20. April 2011 Forfatter Rapporter Skrevet 20. April 2011 18 mnd var det, ja! Da har vi begynt med apport-treningen. Det går greit egentlig, og problemet er ikke å få henne til å bære den eller plukke den opp, men vi må fokusere litt på et fast grep fra starten av og at hun ikke skal legge den for langt bak i munnen eller rulle på den. Hun tygger ikke. Filmet litt i dag også, jeg Av litt diverse + apporteringstrening. Sjekk det herlige været i Oslo da! (og se bort fra mine bleke bein) Begynner også smått å grue meg til den 29. mai. Er litt redd for at hun skal overfalle dommeren på tannvisning (hun sitter i ro på kanskje hver 5-10 repetisjon av samme person :rolleyes2: ), at hun skal låse seg på avstandskommanderingen eller at stå under marsj ikke funker *masse negative tanker* Jeg har litt vanskelig for å kjøre hele øvelser og fokusere på helheten, og klarer ikke å gå videre før alt er perfekt. Et lite problem jeg har... Kjører derfor sjeldent f.eks en hel avstandskommandering, fordi jeg vil belønne enten raske bevegelser eller fine momenter, men sjeldent hele øvelsen sammen... Siter
Ingvild Skrevet 20. April 2011 Rapporter Skrevet 20. April 2011 Ikke er kjempeflink og det er herlig å se dere jobbe sammen (Og akkurat nå er det bra at man blir glad av å se dere jobbe, for det veier opp litt for hvor sur jeg ble av å se hvor fint vær det er i Oslo når jeg selv sitter regnfulle og kalde Trondheim...) Siter
Benedicte Skrevet 15. Mai 2011 Forfatter Rapporter Skrevet 15. Mai 2011 Takk for fine kommentarer! Ikke er 9 gammel og har utviklet seg mye i det siste! Selvstendigheten har virkelig utviklet seg! Vi har vært på en del kurs i løpet av hennes lille liv, kanskje like mange som Cita og Tia har gått totalt hele sitt liv Men det er så moro med en hund med mye potensiale, hvor begrensningene går på den tobente. Og nå vil vi prøve å konkurrere i litt av hvert. Dessverre kom det opp obligatorisk varetelling på jobben den dagen vi hadde tenkt å debutere på LP-stevne, men om noen andre vet om stevner i Oslo-området i mai/juni, så si ifra! Sist helg var vi på runderingskurs. Da fikk jeg virkelig sett hvor mye hun har utviklet seg! Veldig god søkslyst og utholdenhet er tilbakemeldingene. Tror rundering er noe hun kan stortrives med, så da var det bare å finne et miljø som vil ta oss inn Tror hun har arvet farten til mamma-Talli, for det gikk ganske så raskt unna når hun hadde fått påvirkning. Her er en liten film fra runderingskurset. Der hvor nøler eller går sakte har vi sendt henne ut uten påvirkning/to figuranter går ut fra midtlinjen og jeg trekker vekk med hunden før jeg kommer tilbake og sender ut i skogen. Noen ganger la vi vanskelige oppgaver for henne, og ved ett tilfelle søkte hun etter Marie ute på 50 meter (om ikke enda mer) i laang tid uten å miste motivasjonen eller intensiteten. Da står jeg med klump i halsen og ber "finn figurant finn figuranten pliiis!". Nervepirrende Legg merke til evalueringen fra Sjur Det jeg er mest fornøyd med er at hun tidligere har vært veldig mammadalt og trengt litt støtte fra meg. Men i det siste har det gått mer og mer bort, og denne helgen kunne hun være ute av syne lenge for å finne figgen og brydde seg nada om meg! *stolt mor* Denne helgen har vi vært på blodsporkurs! Vi har gått veldig lite spor til nå, og fokusert mest på feltsøk og lydighet. Før helgen hadde hun bare gått to blodspor på 10 meter Vi fikk fort fremgang på alle hundene i dag, selv om Ikke var veldig sliten på siste økten og hadde litt konsentrasjonsproblemer. Hun forstår ikke helt poenget enda, men når hun setter nesen i bakken og sporer så sporer hun veldig bra. Planen fremover er å gjøre henne sikker på hva oppgaven er deretter gjøre ting vanskeligere. I dag gikk hun blant annet to spor på ca 150 meter, og det er en del øking fra våre 10 meter i skogen her. Skal fortsette å legge spor i ca den lengden, og med uthvilt hund. På slutten i dag hadde jeg med en litt overtrøtt kelpie å gjøre Fordel å ha en hund som er klin gærn etter rådyr-skanken "Give it to me, mama!" "Kan jeg få din da, Maria???" Ellers er hun i en periode hvor kroppen er rar overalt Langbenet (er på fatcamp, men har veldig høy forbrenning), mer fransk enn noensinne osv Ikke og Opsis I går lå Ikke i flatdekk på Oslo S når det kom en mann bort og spurte "er det rever?". Maria med Opsis fikk samme spørsmålet på Oslo S i dag Det jeg da syns var rart var at mannen ikke ble redd når Ikke hoppet opp på han! Siter
Guest Jonna Skrevet 15. Mai 2011 Rapporter Skrevet 15. Mai 2011 Så gøy å lese og se film Sjur har vel nå omtrent hatt hele slekta på kurs eller vært å trent med. Han har vel hatt Talli, Blaze, Ayzo, Bocca og Ivy på kurs. Tror jeg må "dog-nappe" den videoen litt. Også får du fri de bena hver kveld fram til NKK Trondheim og DK. (det vil nok bli mer borte etterhvert som hun legger seg ut, både mammaen og pappaen hennes var ikke "ferdig" før ved 3 år) Siter
Whoopsis Skrevet 15. Mai 2011 Rapporter Skrevet 15. Mai 2011 Vi har fine rever! Og lille føken wonderchild blir jo bare råere og råere Siter
MegaMarie Skrevet 15. Mai 2011 Rapporter Skrevet 15. Mai 2011 Så gøy å se film! Jeg er skikkelig misunnelig, for jeg vil også på runderingskurs! Syns Ikke er blitt pen jeg, selv om hun kanskje vokser litt skevt om dagen Siter
Benedicte Skrevet 15. Mai 2011 Forfatter Rapporter Skrevet 15. Mai 2011 Så gøy å lese og se film Sjur har vel nå omtrent hatt hele slekta på kurs eller vært å trent med. Han har vel hatt Talli, Blaze, Ayzo, Bocca og Ivy på kurs. Tror jeg må "dog-nappe" den videoen litt. Også får du fri de bena hver kveld fram til NKK Trondheim og DK. (det vil nok bli mer borte etterhvert som hun legger seg ut, både mammaen og pappaen hennes var ikke "ferdig" før ved 3 år) Napp i vei! Og ja, hun er nok av typen som blir sent moden i kroppen. Men gleder meg veldig til hun blir gammel nok til å kunne bygge litt muskler så hun får litt bredde mellom forbeina! Vi har fine rever! Og lille føken wonderchild blir jo bare råere og råere Jeg elsker det kallenavnet! Og ja, jeg elsker revene våre! Så gøy å se film! Jeg er skikkelig misunnelig, for jeg vil også på runderingskurs! Syns Ikke er blitt pen jeg, selv om hun kanskje vokser litt skevt om dagen Hun er ganske så majestetisk og elegant noen ganger, så det er ikke tvil om at hun syns hun selv ser veldig bra ut hvertfall Siter
TeamTwo Skrevet 15. Mai 2011 Rapporter Skrevet 15. Mai 2011 Ikke er så fiiin Skikkelig kult å se henne på film, hun jobber kjempebra, selv på så lang avstand, og hun er jo nydelig å se på også Siter
Gjest Skrevet 15. Mai 2011 Rapporter Skrevet 15. Mai 2011 Har vært kjempekjekt å være på kurs med dere. Vi er veldig stolt av fineste søster wonderchild og syntes hun jobber superbra i alt dere prøver dere på! Siter
Benedicte Skrevet 18. Mai 2011 Forfatter Rapporter Skrevet 18. Mai 2011 Ikke er så fiiin Skikkelig kult å se henne på film, hun jobber kjempebra, selv på så lang avstand, og hun er jo nydelig å se på også Helt enig Har vært kjempekjekt å være på kurs med dere. Vi er veldig stolt av fineste søster wonderchild og syntes hun jobber superbra i alt dere prøver dere på! Og måtte det bli mange, mange flere kurs med kelpiebanden! Siter
Benedicte Skrevet 29. Mai 2011 Forfatter Rapporter Skrevet 29. Mai 2011 I dag har Ikke debutert på uoffisielt LP-stevne! Gikk klasse 1. Det var mye å pirke på her og der, men hun endte opp med 181 poeng med blant annet 10 på fri ved foten og i helhet Veldig stolt over småen. Straks blir offisiell start og så får vi se om vi får startet i LP2 etter sommeren Siter
Artemis Skrevet 29. Mai 2011 Rapporter Skrevet 29. Mai 2011 Dere er kjempeflinke altså! Jeg venter spent på fortsettelsen! Siter
Ingvild Skrevet 29. Mai 2011 Rapporter Skrevet 29. Mai 2011 Lille teite barnet begynner jo å bli voksen jo! Går konkurranser og sånn. Men gratulerer så mye!! Dere er kjempeflinke - begge to - og et aldeles supert team. Siter
Guest janson Skrevet 30. Mai 2011 Rapporter Skrevet 30. Mai 2011 Gratulerer med en kjempefin debut! Blir spennende å se alt hva dere får til i fremtiden! Siter
Benedicte Skrevet 2. Juni 2011 Forfatter Rapporter Skrevet 2. Juni 2011 Takk for grattiser! Lille barnet er ikke så liten enda Eller, hun er en skikkelig drittunge noen ganger og er jo fysisk bitteliten, men ja... Og i dag er LOTR-kullet 10 mnd! Snart 1 år gamle jo Her er litt bilder fra stevnet, hentet fra monicaen.com Lineføring Lineføring Dekk fra holdt Innkalling Innkalling Utgangsstilling etter innkalling Hopp over hinder Siter
MegaMarie Skrevet 2. Juni 2011 Rapporter Skrevet 2. Juni 2011 Gratulerer igjen med knall resultat Ikke har utviklet seg mye siden sist jeg så henne Pene lille Og dere er kjempeflinke! Siter
Marthe Skrevet 2. Juni 2011 Rapporter Skrevet 2. Juni 2011 Grattis med kjempe flott resultat Det ser veldig bra ut! Siter
Benedicte Skrevet 18. Juni 2011 Forfatter Rapporter Skrevet 18. Juni 2011 Og da var den offisielle debyen over, og nå er hun i LP2! 177poeng fikk hun i LP1 i dag, og jeg kommer til å gå rett til LP2, men venter med å starte til etter sommeren Fine jenten min! Siter
MegaMarie Skrevet 18. Juni 2011 Rapporter Skrevet 18. Juni 2011 Gratulerer! Ikke overrasked da Gleder oss til film Siter
Recommended Posts