Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundetreff i oslo/akershus

rottmaneier

Recommended Posts

Skrevet

Jeg bor i Rælingen, så det blir mer tungvindt for meg med først buss, så tog og t- bane for å komme meg et sted enn bare buss og en 20 minutters gange. Ser det er flere om bor i Oslo- området, så da er det nok ikke like tungvindt for de. :lol:

Fra Rælingen tar du da bare buss inn mot Oslo, og hopper over på en t-bane når du kommer forbi et stopp på rette linja. Odin er fra Rælingen (Løvenstad), så vi har tatt bussen den veien noen ganger.

• Svar 96
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Er det virkelig så hardt å gå 20 minutter for å være med på et relativt stillestående treff? Tar det som en fin tur langs flomvollen de gangene jeg har møtt folk der inne, og da kan jeg også nevne at jeg har gått 20-30min bare for å komme til der bussen stopper for de som tar buss.

Er forresten et område forbi Nebbersvollen som er et "friområde" etter 1.sept (det var hvertfall det). Man går igjennom fotballbanen, og skal stå et lite skilt der.

Skrevet

Vi har også vært på mange hundetreff på parkeringsplassen på Hellerudsletta. Vet ikke om det er tungvindt å komme seg dit uten bil jeg? Vi er uansett med hvor enn det blir, men blir det i byen stemmer jeg helst for frognerparken eller ekeberg.

Hadde jo vært kult med agilityhindrene også da :lol:

Jeg bor forresten på kløfta, 20-30 min kjøretid til Oslo.

Skrevet

Er vanskelig og finne en plass i nærheten av tog og buss.. Det jeg synes er dumt ved nebbursvollen i lillestrøm er at det er så mange som går tur forbi der vi har hatt tidligere treff, og ikke alle liker hunder :lol:

Men ekebergsletta eller frognerparken er jo fine steder da:) Hadde vært artig med litt agility også ja;) Vi er med uannsett:)

Skrevet

For min del kan vi helt fint møtes og gå en tur i bånd. Jeg blir ikke med på noe treff med løse hunder utenfor friområder (men jeg forstod av artikkelen at Nittedalstangen utenfor Nebbursvollen var fritatt?)

Jeg foreslo jo Ekeberg i utgangspunktet, men virket ikke som folk var noe for det?

Skrevet

Jeg bor i Rælingen, så det blir mer tungvindt for meg med først buss, så tog og t- bane for å komme meg et sted enn bare buss og en 20 minutters gange. Ser det er flere om bor i Oslo- området, så da er det nok ikke like tungvindt for de. :lol:

Da skjønner jeg deg, det er forståelig. Men er det mulig for deg å komme deg til Lillestrøm?

For dit kan jo de fleste fra Oslo bare ta toget.

Skrevet

For min del kan vi helt fint møtes og gå en tur i bånd. Jeg blir ikke med på noe treff med løse hunder utenfor friområder (men jeg forstod av artikkelen at Nittedalstangen utenfor Nebbursvollen var fritatt?)

Jeg foreslo jo Ekeberg i utgangspunktet, men virket ikke som folk var noe for det?

Mener det fortsatt er slik at det området er fritatt etter 1.september, om det ikke har blitt gjort noen endringer.

Skrevet

Da skjønner jeg deg, det er forståelig. Men er det mulig for deg å komme deg til Lillestrøm?

For dit kan jo de fleste fra Oslo bare ta toget.

Ikke noe problem for meg å komme til Lillestrøm for det er kun 10 minutter med buss. :lol:

Jeg orker ikke mye buss/tog/bane, og de minuttene det tar å gå fra Lillestrøm stasjon gjør meg ingen ting.

Skrevet

Ikke noe problem for meg å komme til Lillestrøm for det er kun 10 minutter med buss. :lol:

Jeg orker ikke mye buss/tog/bane, og de minuttene det tar å gå fra Lillestrøm stasjon gjør meg ingen ting.

Det forstår jeg godt, etter kun 10min med buss kunne også jeg gått 20-30min, da hadde det jo bare tatt en time frem og tilbake. Men etter en time med kollektiv transport, så blir nesten en halvtime gåing litt mye.

Dvs. at jeg isåfall må reise 3t for å være på et treff i maks to timer kanskje!

Meeen, selvfølgelig om alle bor kort avstand unna Lillestrøm så skal ikke jeg stoppe altså. Men da stemmer jeg for å prøve å få til et treff til hvor de som ikke kommer seg til Nebbursvollen kan være med :D

Skrevet

Det forstår jeg godt, etter kun 10min med buss kunne også jeg gått 20-30min, da hadde det jo bare tatt en time frem og tilbake. Men etter en time med kollektiv transport, så blir nesten en halvtime gåing litt mye.

Dvs. at jeg isåfall må reise 3t for å være på et treff i maks to timer kanskje!

Meeen, selvfølgelig om alle bor kort avstand unna Lillestrøm så skal ikke jeg stoppe altså. Men da stemmer jeg for å prøve å få til et treff til hvor de som ikke kommer seg til Nebbursvollen kan være med :lol:

Ja, jeg ser den også. Det ser nok ut til at det kanskje kan være en mulighet for å dele opp treffet ja, og samtidig ha nok folk til begge treffene.

Skrevet

men hvem er det som ikke kommer seg til frognerparken eventuelt? da er det bare 5 min med t-banen fra oslo s eller nasjonaltheateret, og det er jo ikke så langt :lol:

Skrevet

men hvem er det som ikke kommer seg til frognerparken eventuelt? da er det bare 5 min med t-banen fra oslo s eller nasjonaltheateret, og det er jo ikke så langt :lol:

Jeg kommer meg dit, og fra Lillestrøm og dit sies det å være 30min.

Skrevet

Jeg er i prinsippet ikke spesielt glad i Frognerparken, fordi det ofte er mye folk der, og hunder, gjerne løse i hele parken... Men vi kan jo møtes der, og håpe. :lol: Og tar gjerne en liten runde på agilitybanen, lenge siden vi har vært der!

Parkeringsplassen ved Frognerbadet kl. 10 på lørdag? (før "rushet", forhåpentligvis) Når som helst passer for oss, så det er bare et forslag. Så kan vi rusle felles tur med hundene i bånd til friområdet og agilitybanen, så hundene får vent seg litt til hverandre først?

Jeg må se an litt Odin, han er fortsatt litt stresset etter flytting hjem fra England, men roer seg mer for hver dag nå. Men mulig vi må holde litt avstand, i starten ihvertfall.

Skrevet

Jeg er i prinsippet ikke spesielt glad i Frognerparken, fordi det ofte er mye folk der, og hunder, gjerne løse i hele parken... Men vi kan jo møtes der, og håpe. :lol: Og tar gjerne en liten runde på agilitybanen, lenge siden vi har vært der!

Parkeringsplassen ved Frognerbadet kl. 10 på lørdag? (før "rushet", forhåpentligvis) Når som helst passer for oss, så det er bare et forslag. Så kan vi rusle felles tur med hundene i bånd til friområdet og agilitybanen, så hundene får vent seg litt til hverandre først?

Jeg må se an litt Odin, han er fortsatt litt stresset etter flytting hjem fra England, men roer seg mer for hver dag nå. Men mulig vi må holde litt avstand, i starten ihvertfall.

Hver gang jeg har vært nede ved agilitybanen har det gått få mennesker forbi, opp ved Hundejordet derimot kryr det! Så om man holder seg der buuurde det gå greit. Men jeg har ikke vært der så mye i helger.

Crappooo, er jo utstilling den dagen, og jeg skal være handler. Jaja sånn går det :D

Skrevet

Hver gang jeg har vært nede ved agilitybanen har det gått få mennesker forbi, opp ved Hundejordet derimot kryr det! Så om man holder seg der buuurde det gå greit. Men jeg har ikke vært der så mye i helger.

Crappooo, er jo utstilling den dagen, og jeg skal være handler. Jaja sånn går det :wub:

jamen det er jo du som har nøkkelen til hindrene, derfor må du komme, hehe :wub:

Skrevet

Det passer for meg både lørdag og søndag. 10 syns jeg var litt tidlig? haha :wub::wub:

Ok, jeg drar til parkeringsplassen ved Frognerbadet kl. 12 på søndag. Så får de som kan og vil komme. Så kan vi rusle gjennom parken til friområdet og evt. slippe hundene litt der, før vi går ned på agilitybanen? Det er jo bare hinderbommene som er innelåst, så alle andre hindre kan vi jo trene på.

Setter pris på om folk ikke slipper hundene sine rett bort til Odin i starten, han trenger litt tid på å bli komfortable med dem.

Skrevet

Ok, jeg drar til parkeringsplassen ved Frognerbadet kl. 12 på søndag. Så får de som kan og vil komme. Så kan vi rusle gjennom parken til friområdet og evt. slippe hundene litt der, før vi går ned på agilitybanen? Det er jo bare hinderbommene som er innelåst, så alle andre hindre kan vi jo trene på.

Setter pris på om folk ikke slipper hundene sine rett bort til Odin i starten, han trenger litt tid på å bli komfortable med dem.

Det er jo lov å ha hundene løse på agilitybanen da :wub: Kjenner jeg ikke er så happy med å slippe hunden min på hundejordet, da jeg har hørt en del skrekkhistorier derifra. Og jeg er ikke pysete når det gjelder hvem hunden min leker med.

Men det går jo an å se an da, mulig at det ikke er kjempemange der.

Hvor ligger forresten parkeringsplassen til Frognerbadet? Hvor er nærmeste t-bane stopp? Majorstuen?

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...